321 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777

Blærebetændelse Blærebetændelse

Lilly har muligvis fået blærebetændelse og talte med dyrlægen både i går og i dag fordi jeg var nervøs for hende og gerne ville have hende ud og blive tjekket hvis hun var syg.
Han mente at det var blærebetændelse eller noget andet jeg ikke lige kan huske (noget med varmen) og det godt kunne vente med behandling til mandag eller tirsdag, da hun på ingen måde er påvirket af det, men fordi der er blod i hendes urin.

Men vil nu gerne vide. Hvordan behandles blærebetændelse og kan det skade hendes hvalpe? (hvis der er hvalpe)
Nogen der har prøvet det før?
Er der en speciel grund til at de får blærebetændelse og er der noget jeg kunne have gjort for at undgå dette?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blærebetændelse
  • #1   9. jun 2007 Jeg har haft blærebetændelse mange gange ( ca. 20 tror jeg)
    Det er MEGET ubehageligt.. Som at tisse små glasskår. Og det føles som om man skal tisse hele tiden.

Det kan behandles med penicillin

Der er risiko for reproduktionsproblemer efter blærebetændelse.

Jeg får blærebetændelse hvis jeg er blevet kold over lænden eller feks. har siddet for længe på en kold sten.
    Man kan også få det ved at der er ført bakterier ind i forbindelse med samleje ( eller parring)

• #2   9. jun 2007 Jeg har kun prøvet det ved mig selv.. Det er oftes hvis jeg har fået noget koldt på maven lige ud for blæren at jeg får det..

• #3   9. jun 2007 Jeg har også selv haft det et par gange og ja det er ubehageligt.

Lyder meget fornuftigt at der er kommet bakterier ind med parringen af Lilly.

• #4   9. jun 2007 Alex: Kan der opstå problemer med de hvalpe hun gerne skulle have i maven nu når der behandles med penicillin?

• #5   9. jun 2007 Det ved dyrlægen meget bedre end jeg gør.
    Jeg har kun oplevet blærebetændelse ved mig selv, og jeg har aldrig været gravid.

Men du skal nok gøre dyrlægen opmærksom på at hun kan være drægtig.

Omvendt kan en kraftig feber pga. infektionen gøre at hun kaster forstene (aborterer)

/Tina

• #6   9. jun 2007 er hun ikke lige blevet parret?
    det kan jo være der hun har fået et eller andet

• #7   9. jun 2007 Alex: Det er self rigtig. Gør dyrlægen opmærksom på at hun nok er med hvalpe og så må de gøre hvad der er bedst for både Lilly og dem.

Joan: Jo det er 3 uger siden.

• #8   9. jun 2007 Hos mennesker kan tranebærsaft hjælpe.

• #9   9. jun 2007 ved dyrlægen det?for så har han måske flere ting det kan være :O),god bedring med hende

• #10   9. jun 2007 Den dyrlæge jeg ringede til er ikke Lillys normale. Det er en vagtdyrlæge.
    Tager til min egen dyrlæge her i ugen med en urinprøve og så må de finde ud af hvad det er og hvordan det skal behandles.

Er bare nervøs for hende og hvalpene.

• #11   9. jun 2007 jeg tror ikke du skal være nervøs for hvalpene, men få hende tjekket hurtigst muligt,det kan være det gør ret ondt på hende

• #12   9. jun 2007 Ringer til dyrlægen mandag morgen og får en tid.

• #13   9. jun 2007 det gør også ondt på hunde hvs ikke det bliver behandlet hurtigt.... min tidligere hund havde det.... ingen blod der, men det gjorde bare SÅ ondt på hende når hun tissede...... dagen inden dr dyr... hylede hun næsten......
    bare så synd for dem:-(

• #14   9. jun 2007 Lilly er upåvirket. Tisser uden en lyd og vil stadig meget gerne ud at gå. Hun er meget pivet hvis noget gør ondt, så det er nemt at se på hende hvis det er.

Skal self nok få det behandlet så hurtigt som muligt - i næste uge.

• #15   10. jun 2007 Der var engang hvor min egen hund begyndte at tisse ofte og små sjatter, hvor jeg gav hende tranebærtabletter, og blærebetændelsen forsvandt på en lille uge.

• #16   10. jun 2007 mener det er ret normalt at gravide kvinder får blærebetændelse... min veninde er gravid i 7. måned og har lige haft det... men der er ikke blevet sagt noget til hende om at det ku være farligt iforhold t graviditeten smiley tror ikke der sker noget med eventuelle hvalpe så smiley Personligt har jeg har det i omegen af 30 gange.. er SÅ irriterende smiley

• #17   10. jun 2007 nej gravide får ikke blærebetændelse tit, men barnet trykker på blæren når det er blevet ret stort og derfor skal man tit tisse :O)

Kommentér på:
Blærebetændelse

Annonce