{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.119 visninger | Oprettet:

Hvorfor dyremishandling? {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt lidt over hvorfor man vælger at man vil slå og mishandle dyr, men kan ikke helt komme frem til en løsning om hvorfor man tager dette valg?

Jeg vil mene at en person som mishandler sine dyr, gør det fordi at personen ikke ellers har nogen som de bestemmer over, altså at den eneste som mennekset har under sig i sit liv er hunden, og derfor føler en vis magt ved at slå og mishandle dyret!

Hvad tror i?

Grunden til at jeg også skriver dette, er fordi vi er hurtige til at udtale os om personer som mishandler dyr (ikke sagt at det er okay), men personen må da fejle et eller andet oppe i hovedet. :S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor dyremishandling?
  • #1   4. jun 2007 Nogle mennesker behøver ikke være syge oven i kasketten. De har bare aldrig lært andet........

De mennesker kan man som regel få i dialog, bare man ikke presser på.

• #2   4. jun 2007 Janie F - Ja det er jo selvfølgelig rigtigt..

• #3   4. jun 2007 ...tror at der er nogle af den "gamle skole"...der mener at der er måden at få sin hund til at lystre på....
    men tror da også at der er en del der gør det af ren afmagt... eller mangel på en anden løsning...
    ...der er jo også nogle det syntes at det er iorden at slå eller true sine børn.... inde i mit hoved er det måske lidt de samme mennesker....

• #4   4. jun 2007 Der er også de mennesker der stadig lever i datiden hvad hundeopdragelse angår.

Hvad fatter gjorde var/ er altid rigtigt ;o)

Her håber jeg det er ren uvidenhed og mennesker man kan nå.

• #5   4. jun 2007 Hunde er meget mere den dag i dag en del af familien end den var i gamle dage. Ide at hunde er blevet meget mere populære er der osse kommet meget mere fokus og viden omkring dem.
    jeg tror i har meget ret i at folk der slå deres hunde er folk af den gamle skole.

• #6   4. jun 2007 Malene og andre: At det skulle være folk af "den gamle skole" der skulle slå deres hunde, er da vist en påstand uden hold i virkeligheden.
    Har, desværre, set unge mennesker der tror at tæsk og bank er det eneste der hjælper i opdragelsen af en hund.
    Da jeg gik til træning med min første hund, var det "kæft trit og retning. Holdt op med at gå til træning med min hund af samme grund.
    Heldigvis har det ændret sig, og min Zille er opdraget med kærlighed og masser af godbidder også under træning.
    Jeg tror at mennesker der mishandler dyr, har en brist i hovedet. Begyndte måske allerede som barn at mishandle dem, og desværre ser man så at det i nogle tilfælde er dem der, når de vokser op, ikke nøjes med dyrene men også lader deres frustrationer, vrede whatever gå ud over "svage", der ikke kan forsvare sig.

Kommentér på:
Hvorfor dyremishandling?

Annonce