581 visninger
|
Oprettet:
heste og hunde.... gode råd søges {{forumTopicSubject}}
altså.... nu ved jeg godt at mine hunde er hyrdehunde og burde vide hvordan man begår sig omkring andre dyr.... meeeeen...
vi besøger tit min far på hans gård og der har de heste,,,, og får lige dårlige nerver hver gang hundene er på vej ind i folden..... tænk nu hvis de sparker.... tænk nu hvis......
nogen af jer der har erfaringer med at introducere hunde for heste.....??
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
Hun gik aldrig bag i dem og hun holdt sig altid lidt på afstand.. Når hestens stak hovedet ned til hende trak hun hurtigt tilbage.. Så her gik det nu nemt nok..
Men hunde reagerer jo forskelligt.. Hesten skal bare ikke føle sig truede af hunden og de må aldrig give hesten et chok.. Ellers er der vel egentlig ikke så meget andet end varsomt at prøve sig frem..?
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Hunde: 7 Emner: 63 Svar: 1.467
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 385
Har selv hest og hund, desværre er hunden bage for min hest, men har haft min fars colli med på tur.
Heste sparker per instinkt efter noget der kommer bagfra og op på siden. I naturen er stort set alt hvad der spiser kød( kan de lugte) en trussel. Jeg gjorde det at jeg lærte både hest og hund at være sammen ved at gå med dem på hver sin side af mig. Hunden kan idag hoppe op på hestens skulder og tage pisken med ind i stalden.
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 715
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 41
Du kan evt prøve at stille hestene på staldgangen og lade dine hune snuse til hestene osv.
Så henstene også får en chance for at se hundende lidt an *S*
heste og hunde.... gode råd søges