Heste / hunde forhindringsbane {{forumTopicSubject}}
Beklager overskriften - Kunne ikke lige finde noget beskrivende.
Sagen er den, at vi skal til at bygge en trail bane til vores heste - Altså en "forhindrings / agility bane" om du vil.
Jeg tænkte så på, at det måske kunne være noget Maika kunne synes var skægt, så måske man kunne kombinere det, og lave forhindringer til hunde også.
Til hestene vil der komme spring, vippe, vandgrav, sprinklere, sandstykke, hulter til bulter (grene), bakker, slalom, låger og hvad vi ellers finder på.
Mange af tingene tænker jeg kunne være noget begge kunne have glæde af.
Er der forslag til flere ting? Tænker at man evt. kunne lave et hundesize rør der kan fungere som spring til hestene.
Andre idéer tages imod med kyshånd, og ikke nødvendigvis kun hvad man finder på en agility bane - andre sjove og alternative idéer er mindst ligeså velkomne.
Vi har masser af træer at tage i brug, så lad endelig fantasien få frit spil.
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.495
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.649
dec 2006
Beton er desværre et no go, men med det rette rør tror jeg faktisk det kunne lade sig gøre alligevel, så tusind tak for idéen
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.771
Jeg tænker at en bane til hver dyreart er optimalt.
dec 2006
Bommene kommer ikke til at sidde fast. Det bliver lavet så du kan hæve/sænke dem, og bliver det en kombi bane bliver der taget højde for hundehøjden også.
Pladsen er desværre ikke til at vi kan lave til hver art, så det var derfor jeg tænkte at man kunne kombinere det. Vippen er jeg heller ikke sikker på vil kunne fungere for begge (at en <20 kg hund ville kunne presse den ned), så der kommer også 2 stk.
Men det er et semistort område, så man kunne godt lave nogle ting udelukkende til hundene - De skal jo ikke rende derinde på samme tid.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.933
dec 2006
Vi kan stille det op som vi vil, men det bliver ikke en agilitybane som man typisk ser dem. Det bliver træningsbane med forskellige forhindringer og udfordringer (en legeplads om du vil), og ikke en bane der skal løbes på tid, for jo, så bliver den alt for stor.
Heste / hunde forhindringsbane