Alene hjemme træning flere hunde {{forumTopicSubject}}
Hej.
Vi har fået en lille hvalp hjem til flokken som består af 3 voksne hunde. De voksne har alle taget rigtig pænt imod den lille ny.
Nu kom tankerne så i forhold til alene hjemme træning. Hvalpen vil aldrig komme til at skulle være helt alene hjemme da der som sagt altid vil være mindst en anden hund tilbage med den.
Den vil kun skulle være helt alene i bilen i forbindelse med træning, så det skal selvfølgelig trænes.
Så et spørgsmål til jer med flere hunde. Hvad har i gjort i forhold til alene hjemme delen i huset. Har i trænet det eller bare ladet hvalpen være alene fra start med de voksne hunde?
På forhånd tak:)
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Der har været få gange hvor jeg ville ønske at det var trænet, men så har jeg fundet løsninger. F.eks. Skulle Lucky opereres i knæet og jeg skulle med tog derop, der måtte rosa altså blive hjemme. Hun overlevede da også. Nu har vi heldigvis fået bil så nu er det lidt nemmere. Jeg har jo så også kun de 2, så de er altid sammen og altid med.
Jeg prøvede et par gange med at gå med en af gangen for at give dem alene tid. Men ingen af dem virkede interesseret, så nu er de bare altid med.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Indtil videre er min plan dog, at Quila og den lille ny kommer til at være alene sammen og så må vi senere hen træne alene- alene hjemme med den lille. Det vil jo være fedt, at hun kan.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Man ved jo aldrig om man på et eller andet tidspunkt får brug for det.
Der blev også gået ture med kun en hund ad gangen.
Ellers så ville jeg gøre som Pia, kun lade den være sammen med en hund når de er alene.
jan 2016
Følger: 1 Svar: 11
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Derefter er de alene alle sammen. Det har ikke givet problemer. Men min race er også lavet til flokliv.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 2.363
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Alene hjemme træning flere hunde