{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
482 visninger | Oprettet:

Alene hjemme træning flere hunde {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vi har fået en lille hvalp hjem til flokken som består af 3 voksne hunde. De voksne har alle taget rigtig pænt imod den lille ny.
Nu kom tankerne så i forhold til alene hjemme træning. Hvalpen vil aldrig komme til at skulle være helt alene hjemme da der som sagt altid vil være mindst en anden hund tilbage med den.
Den vil kun skulle være helt alene i bilen i forbindelse med træning, så det skal selvfølgelig trænes.
Så et spørgsmål til jer med flere hunde. Hvad har i gjort i forhold til alene hjemme delen i huset. Har i trænet det eller bare ladet hvalpen være alene fra start med de voksne hunde?
På forhånd tak:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme træning flere hunde
  • #1   31. jul 2019 Jeg lod bare rosa være alene med Lucky. Da hun var hvalp gik jeg hjemme, så de var generelt sjældent alene hjemme, men har aldrig haft problemer med at de ikke kunne være alene.

Der har været få gange hvor jeg ville ønske at det var trænet, men så har jeg fundet løsninger. F.eks. Skulle Lucky opereres i knæet og jeg skulle med tog derop, der måtte rosa altså blive hjemme. Hun overlevede da også. Nu har vi heldigvis fået bil så nu er det lidt nemmere. Jeg har jo så også kun de 2, så de er altid sammen og altid med. smiley
    Jeg prøvede et par gange med at gå med en af gangen for at give dem alene tid. Men ingen af dem virkede interesseret, så nu er de bare altid med.

• #2   31. jul 2019 Jeg følger lige med her, da jeg om 2 mdr får hvalp hjem smiley

Indtil videre er min plan dog, at Quila og den lille ny kommer til at være alene sammen og så må vi senere hen træne alene- alene hjemme med den lille. Det vil jo være fedt, at hun kan.

• #4   31. jul 2019 Også dengang da jeg altid havde flere hunde lærte jeg dem at være alene hjemme uden at de andre hunde var der.
    Man ved jo aldrig om man på et eller andet tidspunkt får brug for det.
    Der blev også gået ture med kun en hund ad gangen.

Ellers så ville jeg gøre som Pia, kun lade den være sammen med en hund når de er alene.

• Jørn L
    Jørn L Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Svar: 11
    #5   31. jul 2019 Jeg ville også skille dem,især fordi man ikke ved hvordan de voksne vil reagere,hvis hvalpen terroriserer dem.Men jeg tror det ville være godt hvis de kan se hinanden.

• #6   31. jul 2019 Jeg sørger altid for at være hjemme ved dem i en uge eller to, så en ny hvalp ikke skal være alene sammen med flokken, før jeg ved de har fundet hinanden.
    Derefter er de alene alle sammen. Det har ikke givet problemer. Men min race er også lavet til flokliv.

• #7   31. jul 2019 Jeg skiller dem ad med gitter, så kan de se hinanden men hvalpen risikerer ikke at få et hak i tuden hvis den bliver for kæk smiley jeg går kort allerede fra første dag, men mine er aldrig alene mere end max et par timer og de første par uger holder jeg det, til under en time af gangen, til gengæld går jeg masser af gange på en dag.

• #9   31. jul 2019 Mine er adskilt som små. Både for at de ikke skal drille de voksne og ej heller lege. Når man er alene hjemme sover man. I bilen gør jeg ikke noget nummer ud af det. Jeg tager dem alle 4 med i bilen, kører et eller andet sted hen. Går en tur med den lille (evt dem alle). Smider så den lille tilbage i bilen og går en lang tur med de store. Det her er det jeg er kommet tilbage til ved alle de hvalpe jeg har gjort det ved.

profilbillede
Kommentér på:
Alene hjemme træning flere hunde

Annonce