{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Til hanhund hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har en blandingshund som vi gerne vil trække et kuld hvalpe på. Hun er undersøgt hos dr. dyr med henblik på at få hvalpe. Altså røntgen osv er 100% iorden.

Men det er jo første gang vi skal prøve at ha' hvalpe så her følger lige et psr spørgsmål til de kloge hoveder herinde smiley

Alderen skulle være ok. Hun bliver 2år 1. juni og kommer i løbetid omtrent samtidig.

Hvornår i løbetiden skal man lade hende parre og er 1 gang nok? (han hunden er fundet)

Hvordan tackler man fødslen? Hvad skal man som "jordemoder" være opmærksom på? Min dyrlæge har givet et par råd, men jeg vil hellere høre fra en garvet avler hvad man gør og ikke gør.

Hvad med ormekur vaccinationer etc?

Hvor meget extra foder skal tæven ha' imens den er gravid og giver mælk?

Hvor meget kan man tillade sig at forlange for blandingshvalpe? Det er bestemt ikke pga penge vi gør det, men det ville da være dumt bare at forære hvalpene væk. Hvalpene vil blive 1/4 Labrador og 3/4 Golden Retriver.

Glæder mig til en masse gode råd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til hanhund hvornår?
  • #3   6. maj 2007 Beanmor: Fordi vi synes det er viiiiiildt spændende og hun har opfostret 2 moderløse kattekillinger fra de var 5 timer gamle. Hun er en seriøst god mor. Og så har vi 4-5 sæt venner og familiemedlemmer der rigtig gerne vil have en hvalp efter hende.

Vi gør det for at få en god oplevelse både for os og for Milan smiley

• #4   6. maj 2007 Da Nicki skulle være far blev han sat sammen med tæven omkring 11 dagen, men der var hun ikke parat, så prøvede vi igen på 13-16 dagen og der lykkes det. Tæven viser tydelig tegn på hun er parat når hun er det, og er hun det ikke får hannen en ordenlig omgang af en sur madamme *GG*

JEg var med til fødslen selvom jeg jo har hanhunden og det var en fantastisk oplevelse. Vi var også meget grønne og havde dyrlæge vagten i røret flere gange. desværre mistede vi også en ( hun var vist allerede død ved fødslen ), men ellers kom der to sunde drenge til verden der lever i bedste velgående. tæven klare det meste af det selv, men det kan ske man skal hjælpe.

Held og lykke

• #5   6. maj 2007 Det er så forskelligt hvornår den skal til hanhunden. Det nemmeste er at klø hende bagpå. Hvis hun svinger halen meget til siden, og nogle gange vender sig rundt, for at se hvor den der hanhund bliver af , så er det ved at være tid.....Men det mest normale er fra 8-14 dagen.

Kommentér på:
Til hanhund hvornår?

Annonce