gået i løb! :O gået i løb! :O
Så skete det!
Maki er gået i løb! dvs at jeg kører en tur til Prag på tirsdag
og så skal frøkenen på date
hvad der sker derefter det må tiden jo vise!
Jeg er bare super excited på hele det her "projekt"
i må meget gerne krydse fingre og tær på at der kommer nogle skønne små Kishu hvalpe
nu mangler jeg bare at få bekræftet mit Kennelmærke i fci (DKK) og så er jeg lykkelig (det tager dog op til 3 mdr)
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.419
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.963
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 579
Ja hun er en japaner, jeg tror heller ikke at der sådan umiddelbart er andre end hende i dk pt, men er ikke 100% sikker..
og jeg skal nok holde jer opdateret
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.766
spændende!
meget smuk hund
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.766
https://youtu.be/B8TL4HWQGRw
lyder som en skøn hund
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.749
sep 2012
"akiyama no roushya" CJ McCammon som ejer den har en fantastisk hjemmeside http://www.kishu-ken.org
Så langt er jeg desværre ikke kommet endnu
sep 2012
Tager mig en lille "ferie" i Prag på en uges tid så er sikker på at jeg har tid nok og ikke skal stresse pludselig med færge og hotel
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Håber at det lykkes, og at du vil oprette tråd om hvalpene. Kunne være spændende at følge kuldet !
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.749
sep 2012
Men i alle hendes foregående løbetider har min hanhund indikeret omkring dag 11-12 og hun har selv først ville lade sig pare der omkring, så jeg FORVENTER at det er der omkring
Kaito har ingen interesse i at hoppe på hende, bevares han smager lige en gang i mellem om hun er klar og så flytter hun også pænt promte sin mås, så er ikke i tvivl om hvornår det har været peak hour, for så får vi 2 meget frustreret hunde som bare gerne vil lade naturen gå sin gang, men ingen kishkaier i dette hus
Nogle vil nok skrive, at de syntes det er uansvarligt at have 2 intakte hunde gående sammen under løb (kun de første 9-10 dage og ikke uden opsyn) men det er, det der fungere bedst for mine dyr.
Og når vi så tager til Prag så bruger vi de dage vi har brug for der nede selvfølgelig og som sagt får lavet progesteron test indtil hun er klar.
Hun har været ret spot on alle gangene, men nu må vi se
sep 2012
Nu må vi se hvad der sker ^_^ jeg har ikke rigtig andre muligheder end at prøve mig frem da det er hendes første kuld, som sagt bliver der så længe der er brug for
Malene, mange tak
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 256 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.511
sep 2012
Her er et billede af maki som hvalp, jeg forventer dog, at der vil være hvide imellem.. Rettelse jeg håber der er minimum en hvid tæve i blandt
mar 2008
Jeg har set meget silver fang fra jeg var barn.. Og nu får jeg jo set racerne som de ser ud i virkeligheden.
Både kishu og Kai er afbilledet i serien
sep 2012
Der er kai brødrene chu-tora, kuro-tora og aka-tora som bogstaveligt talt betyder deres farver brindle, sort brindle og rød brindle - tora betyder tiger deraf tiger striber også derfor kai er kendt som tora-inu som direkte oversat betyder tiger hund.
Mener der er en gruppe af ninpo hunde også bedre kendt som ninja som er kishu, de er vidst så vidt jeg ved alle hvide, da langt de fleste kishu hunde i dag er hvide, I starten af 60'erne (mener jeg, du må ikke hænge mig op på det) men for "længe" siden begyndte man at avle specifikt efter den hvide farve, så i dag er yushoku (farvet) kishu en sjældenhed - men de bliver den dag i dag stadig brugt til vildsvin jagt i japan. Kender også kishu hunde der bliver brugt til vildsvin og elg jagt i Finland og Tjekkiet
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.512
Og hvor er det dejligt, at du kan lave en ferie ud af det, og ikke behøver stresse. Både som tæveejer og som hanhundeejer har jeg ligesom KH oplevet, at tæverne trækker det i forbindelse med rejser, men hellere være lidt for tidligt fremme, hvis man har tid nok, end komme stæsende i sidste øjeblik.
mar 2008
Jeg håber ikke racen er så voldsom som den er afbildedet i serien
mar 2008
Undskyld for sidespring i din tråd
okt 2005
Er du mere til Kishu end Kai?
Synes det er vildt spændende at høre mere om de racer man ikke kender så godt
Hørte godt i indlægget Aslan lå op, at de hvide er mest populære, men jeg synes nu, at Maki er smuk
sep 2012
Lene, ja jeg tager det stille og roligt og helt uden stress både for min egen skyld men mest for Makis skyld. Jeg kan heldigvis gøre det, men kan godt se at det er mega svært at få det til at passe med arbejde hus og børn osv. når man ikke kan planlægge hvornår tæven går i løb!
Krølle.. nej de er bestemt ikke så voldsomme, kai'en er nok den nemmeste og mest "rolige" af alle de japanske racer, de er også mere et flugt dyr som ulven, men man skal endelig ikke tage fejl de tager kampen hvis de ikke har anden udvej. Kai kan være reserveret over for fremmede og kan være meget selektive i hvem de vil snakke med.
kishu finder sig dog ikke i hvad som helst fra andre hunde! og kan have det svært med mindre dyr. Men de elsker ALLE mennesker (de fleste gør i ihvertfald) og vi kalder dem også Kiss-you hunde da de meget gerne vil give en masse kys
Saffordshire.. Nej jeg kan ikke have mine gående løs, Maki kommer fra nogle meget intensive jagt linier og hendes jagt lyst er meget høj! Kaito kan heller ikke gå løs, da han også vil rende efter et dyr ved først given lejlighed. Hvis der ingen andre dyr var i verden kunne jeg dog godt haha.. han er mors dreng
og mange tak alle sammen
sep 2012
Jeg elsker mit møf dyr aka Maki, men jeg vil nok altid være en kai pige
Shiba, Hokkaido, Kai, Kishu, Shikoku og Akita
okt 2005
Synes det er så spændende at høre. Glæder mig til forhåbentligt at se hvalpe
sep 2012
det er nemmere end at skulle skrive en masse som folk måske alligevel ikke læser
sep 2012
Det her er den kommende far
en Kombi mellem maki og Kitarou vil give 0% COI på 5 generationer og hvalpene vil være forholdsvis u relateret til det vi har europa.. Maki har en søster i finland som har fået et kuld eller 2
så er super glad for at få muligheden for at kunne bruge denne flotte fyr
dec 2004
Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 123 Svar: 1.293
sep 2012
sep 2012
okt 2005
sep 2012
Makis mor er Aw/Aw genetisk farvekodet så hun kan KUN producere farvet kishu, Makis far er hvid. Hendes søster Cosmia som også er farvet fik 5 hvide drenge sidst
Jeg håber på noget blandet køn og forskellige farver
Men det vigtigste er at der er mere end 1 og at de er sunde og raske
De får i gennemsnit omkring 4 hvalpe, bare lige for at have noget at sammenligne med
sep 2012
Der er desværre ikke særlig mange farvet kishu hunde, da de for nogle år tilbage avlede ret aggressivt på de hvide hunde, mange tror at de kun fås i hvid!
Nippo den japanske klub tillader faktisk også brindle! Men det er lidt som at finde en enhjørning, der har ikke været registreret brindle kishu i evigheder.. Tilgengæld tillader de ikke pinto, hverken i Nippo eller fci
okt 2005
og beholder du selv?
sep 2012
Alt afhængigt af hvad der kommer, så vil jeg gerne selv beholde en tæve, for mig er det dog lidt lige gyldigt med farve.
Er bare kæmpe adfærds nørd og så er det mit første hunde kuld så alt i alt rigtig mange spændende ting!
Har desværre ikke "plads" til en hanhunde, da jeg gerne vil hente en kai tæve hjem i en nær fremtid og må kun have 4 hunde som loven jo foreskriver, ellers går det hen og bliver noget mere teknisk mht erhvervs kennel ^_^
okt 2005
sep 2012
Maki og jeg nåede stille og roligt til Prag
Hun fik lavet progesteron testen i går og skal have lavet en igen på lørdag
Tallene siger muligvis mandag-tirsdag vil hun være klar på dag 15-16 altså
Maki følte sig ret hurtigt hjemme på hotellet
sep 2012
Maki fik lavet sin anden progesteron test i går og hendes tal var faldet fra 0,41 til 0,31
Jeg er meget bekymret for, at hun muligvis har stoppet sin løbetid. Vi var forbi hanhunden i dag og hun var bestemt ikke parrings villig.. Vi laver en ny progesteron på tirsdag og er den, det samme eller faldet endnu mere tager vi hjem, er den steget venter vi er par dage endnu.
Jeg kan også mærke og se på hendes adfærd at hun ikke virker til at være højløbsk
Som det ser ud nu, ender det nok med at vi tager hjem på tirsdag.
Vi for dog gået nogle gode ture i skoven her nede da hotellet ligger lige ved siden af
Lige meget hvad udkommet bliver har det været en fantastisk oplevelse at være her nede
Også min første tur med hund i udlandet så, så det har været lærerigt på rigtig mange punkter også omkring det med parringen og løbetid..
Men som jeg læser og forstår alle de kloge mennesker, så er der ikke et egentligt facit på hvornår det er godt at tage afsted, for nogle virker det tæt på løbetiden, for andre gør det ikke osv osv så.. Ja.. En oplevelse rigere er jeg da blevet
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.278
Håber den stiger igen.
Joh facit er først at køre når der er påvist ægløsning, da tæverne nemlig ikke sjældent pga uvante omgivelser går ud af løbetiden.
Bedste tidspunkt for parring er 24-48 timer efter ægløsning. Der kan man nå langt i bil.
Krydser fingre for at danne kommer på bedre tanker.
sep 2012
Måske noget fryse sæd og så bare gøre det der hjemme.. Men lige kan jeg ikke gøre meget andet end, at vente og se
apr 2007
jun 2007
Jeg ved ikke hvor du bor, men i jylæa d er der Friksenblrg/Hinnerup v Kathrine Kirschoff og på Sjælland er der Nina Diers i Ølby. Jeg kender ikke til Canicold efter Birgitte gik på pension. Men hos disse dyrlæger får du stort set ægløsningen at vide på minuttet.
Jeg vil bestemt ikke anbefale frostsæd til en førstegangstæve, hellere køl. Men en naturlig parring vil være langt det bedste.
sep 2012
Jeg er personligt heller ikke selv vild med tanken om inseminering første gang, men føler selv, at mine muligheder er ved at være små og har ikke lyst til at lave et overgreb på hende (som i øvrigt virker til at være meget normalt her nede, but i don't know)
Jeg tror som end godt, at jeg ville kunne kører her ned igen efter ægløsning jeg tror bare at hun vil være for "stresset" til at lade sig parre og så er det at vi er ude i overgrebs scenariet
Og hun er i udmærket form, vi går i gennemsnit 5-9 km om dagen afhængig af vind og vejr plus at hun har 800m2 have at løbe rundt i og grave efter muldvarper
jun 2007
Nu har hun jo været dernede og kender stedet, så helt så stresset bliver hun nok alligevel ikke.
Vores airedale-tæve fik vi parret i Belgien sidste år. Hun var bestemt ikke fan og vi valgte at insemineret første dag. 2. dag var der ingen ko på isen og hun blev parret.
Vi tager turen til Stuttgart sidst på året og håber på endnu et herligt kuld. Vore
sep 2012
Og at kører hele turen igen og stå med en hund som er klar men ikke parings villig, vil jeg stå med 2 muligheder.. 1 lave et overgreb på hende og holde hende fast mens hanhunden parre hende, eller kører hjem igen uden hvalpe. Det hele kan gå godt, det er også en mulighed, men det er i mine øjne næsten lige så stort et sats som det andet
Det er ikke nemt at spå hvad der vil virke og hvad der ikke vil virke på nuværende tidspunkt
Men jeg tager alt hvad i fortæller til mig da man kan lærer rigtig meget af mange af jer.. Jeg valgte at gøre det sådan her efter at have spurgt mange og meget og vurderet at det ville være en god løsning, men det var det desværre ikke I denne omgang. Men er nok ikke den første og ej heller den sidste der er taget afsted uden held i sprøjten.
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 77 Svar: 7.998
Den ene parring gav et fint kuld på 6 hvalpe, så tab ikke modet endnu!
sep 2012
Maybe it was just not ment to be..
Men lad os nu se hvad tallene siger på tirsdag!
jun 2007
Vores airedale blev parret på dag 18 og 19 og i hendes nu nyligt afsluttede løbetid, var vores egen han på mærkerne på dag 21-24.
dec 2010
nov 2008
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.716
Men stress over en lang køretur gjorde at hun skubbede ægløsningen og parring skete på dag 18, der kom 7 hvalpe.
Så ligesom de andre siger: ro på, nyd ferien, håber du får et kuld alligevel.
Vi andre kan stadig komme hjem uden en parring, selv efter mange kuld.
PS jeg er også kæmpe fan af Ginga Nagareboshi Gin så det er skønt at se racerne i virkeligheden. Selvom jeg dengang havde forestillet mig dem noget større!! De ligner jo miniaturehunde nu
sep 2012
Hele hendes adfærd tyder bare mere på at hun 1 holder igen eller 2 helt har stoppet sin løbetid..
Hun er fint afslappet på hotellet og vi går nogle gode ture i skoven. Hun vil gerne lege med andre hunde, men hun vil ikke have dem i nærheden af hendes bagdel.. Som i slet ikke..
Jeg ville ønske jeg havde all den tid og penge i verden til at blive, men min økonomi og tid er desværre ikke til at jeg kan blive her nede i 3 uger +
i morgen har vi været her en uge og hendes adfærd kommer længere og længere væk fra hvad jeg kan genkende hende som i når hun er højløbsk..
Hun har heller ikke spist regulært siden vi tog afsted og det er til trods for, at jeg har 8 forskellige slags foder og har brugt 6 forskellige slags dåsemad. Dåsemaden spiser hun dog til dels men ikke nær nok i de mængder en hund på hendes størrelse burde (og hun er normalt ikke mad kritisk)
Men som sagt, vi laver en progesteron test igen i morgen og så må vi se hvad den siger.
Jeg har ikke tænkt mig at lave et overgreb på min hund for at der "måske" kommer hvalpe, hvis hun ikke selv vil.. Hvilket er tilfældet pt så kan jeg ikke rigtig gøre så meget
jun 2007
maj 2008
Det ligger helt tilbage fra før progesteron testene blev almindelige, og jeg var rejst til Frankrig med en hund, som jeg regnede med var tæt på. Hanhunden var villig, men tæven var ikke, så jeg lod mig overtale af hanhunde ejer og en erfaren opdrætter veninde. Det kunne så overhovedet ikke lade sig gøre, tæven sprang rundt som en skoldet skid, og selv når hun var forholdsvis i ro, krummede hun ryggen, så hanhunden ikke havde en chance for at holde sig fast. Vi opgav ret hurtigt, for det var så tydeligt, at det ville hun ikke være med til. Næste dag stod hun som en engel og lod sig parre.
Men ja, vi er mange, der har prøvet at måtte rejse hjem fra udlandet uden en parring eller måtte forlænge opholdet betragteligt. Jeg har også måtte efterlade en tæve i Holland og hente hende weekenden efter. Det lyder så nemt, man smutter lige til udlandet og får parret, men tingene går bare ikke altid planmæssigt, og mange af os har jo også andre forpligtelser derhjemme, som kan spænde ben for projektet, når det ikke som planlagt.
Og så er hun da bestemt ikke for gammel til at prøve igen næste gang.
sep 2012
Jeg har lige fået et opkald hjemme fra at min far er afgået ved døden efter en opstået ildebrand i hans lejlighed.. Så ægløsning eller ej jeg tager hjem i morgen. Lige nu ved jeg dog ikke hvad jeg helt skal gøre af mig selv i et fremmet land alene med min dejlige hund, hun er virkelig sød og støttende midt i mit tuderi
Jeg har fået en masse erfaring og ny viden med mig, så jeg føler ikke at det har været helt forgæves omend en halv dyr ferie for mig selv og Maki
Igen mange tak fir jeres svar! De er guld værd
sep 2012
Alt på denne her tur skriger "tag hjem" lige pt
Min far, Maki, min tandbøjle er gået løs og har haft blodnæse hver dag siden jeg kom her ned
Så, vi vender som sagt snuden hjem ad i morgen..
Det mest "underlige" er dog at jeg faktisk fik snakket med min far i går, har ikke haft snakket med ham i en måneds tid, men både min søster og jeg snakkede med ham i går.. Så er på en eller anden måde er jeg glad for at mine sidste ord til ham var "jeg elsker også dig" hyl....
Undskyld denne drejning..
maj 2008
jun 2007
Nej så er manglende ægløsning absolut ikke vigtigt.
Der kommer en anden gang.
Varmeste tanker herfra..
sep 2012
Jeg føler dog lidt at det virker som en dårlig joke, men har lige læst artiklen om min egen far, Østjyllands politi var personligt kørt til Svendborg og fortælle min søster om hændelsen i morges
Denne her tur har været en rutschebane af følelser, men det bliver godt at komme hjem til mand og hus og alle mine andre dyr
https://hsfo.dk/horsens/Person-omkommet-efter-brand-i-raekkehus-paa-Pagevej/artikel/224008
apr 2007
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.963
Det gør mig virkelig ondt med din far, kondolerer.
sep 2012
Maki og jeg kom godt hjem i går aftes, det var en 11 timers køretur men uden alt for mange problemer, så det var jo skønt.
Vi krydser fingre for næste gang ^_^
Her er et billede af maki det var gået i gang med at fange mus på vores lille stop i Tyskland
dec 2010
Ked af at det ikke lykkedes, og ked af at høre, at du har mistet din far på den måde
gået i løb! :O