{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

DKK vs FCi stambog {{forumTopicSubject}}

I forbindelse med anden debat her idag tænkte jeg lidt over om følgende er ok.

Hvis jeg nu køber hund i udlandet med FCI stambog, skal jeg så have DKK stambog på hunden for at må stille den til udstilling eller prøver ?

Næste spørgsmål
Hvis jeg nu har FCI stambog på min hund og vælger at få et kuld på den. Må jeg så vælge at få FCI stambøger på hvalpene og ikke DKK stambog?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK vs FCi stambog
  • #1   25. jan 2019 FCI er moderorganisationen.
    Stambogen er altid fra en klub derunder, fx DKK, SKK, NKK osv.
    Man kan ikke få en stambog fra FCI.

Du skal overføre hunden til DKK, hvis du vil stille i DK og du bor her i landet. Det står i reglerne.
    En danskejet hund skal altid registreres i DKK før avl, udstilling og prøver.

• #2   25. jan 2019 I danmark er det dkk der laver fci stambøger.
    Fci laver ikke selv stambøger - det gør klubberne i de enkelte medlemslande.

Så første spørgsmål - ja du skal have konverteret din udenlandske stambog til en dkk for at deltage i diverse når hunden er bosiddende i dk.

Og ja du kan ikke komme uden om dkk hvis du vil opdrætte i fci i dk.

• #3   25. jan 2019 Lidt en skam det andet kunne ellers være fristende

Ikke lige opdræts delen, men udstilling+prøve delen

• #4   25. jan 2019 Om det andet er fristende svare til at en lyserød enhjørning er fristende.
    Det findes ikke.

Eller nu tænker jeg lige prøver der ikke kræver en stambog kan du vel egentlig nok deltage i uden omregistrering?
    Jeg kender ikke til hvad de kræver ved feks. Lydighed, jagtsport osv osv.
    Og i feks dch kan du sikkert også deltage i alle deres aktiviteter.

Jeg ved udstilling i dkk og avl er udelukket.

• #5   25. jan 2019 Altså, DKK stambøger er jo FCI stambøger. Det er altid knyttet til en landsklub under FCI.

Men nej, så vidt jeg ved, så skal det overføres til DKK.

• #6   25. jan 2019 Fristende at spare de 700 kr det koster at overføre hunden til DKK eller hvad mener du, Henrik?
    Det er ret enkelt: indsend tavlen, betal, og vupti - du kan stille til alle slags prøver

• #7   25. jan 2019 Det var for at undgå DKK Malene

• #9   25. jan 2019 Der findes dårlige opdrættere alle steder. Hvis man holder sig væk, lukker de ned helt af sig selv. smiley

• #11   25. jan 2019 Kan man ikke beholde hunden på en svensk tavle?

• #14   26. jan 2019 Det er godt nok et meget bundet monopol

en ny bestyrelse må være løsningen i DKK

• #16   26. jan 2019 en valgt bestyrelse har sandelig også et ansvar.
    jeg er utrolig træt af at hver gang folk kritisere DKK får de at vide at de kan gå ind og gøre en forskel.

jeg har ikke oplevet det ændre noget. Det er som at slå i en pude. og når medlemmer kritiserer blokeres de

der er absolut intet at sige i denne sag som forsvar.
    en bestyrelse er valgt med et ansvar.

det lever DKKs ikke længere op til.

så naturligvis må medlemmer kritiserer og droppe ud og stadig kritiserer. fokus er på penge og ikke hunde.

der findes intet argument til forsvar i denne sag.

som i øvrigt er en ud af en lang række af sager

• #18   26. jan 2019 Ida - man er naiv, hvis ikke man tror præcis de samme sager foregår i fx NKK og SKK.
    Vi har været der, og oplevet præcis de samme grelle forhold. Syge hunde, der står i hundegårde og laver ikke en fis hele dagen osv.
    Landene er kæmpe store og kennelklubben har ikke en chance for at holde øje med opdrætterne.
    Jeg tror vi i DK har noget af det tætteste tilsyn og de korteste afstande. Det er også derfor vi ser sagerne i medierne.

• #19   26. jan 2019 Pia kan du virkelig forsvarer DKK i sagen om fake News opslaget? så siger jeg tak for kaffe

du kan finde tråden herinde . DKK standard jeg er skuffet

Du synes folk ikke nå kritiserer og jeg mener en bestyrelse er valgt til at varetage alle medlemmers interesser plus har et enormt ansvar. og det er demokrati at kritisere folkevalgte

fokus er på penge og sådan en hvalpefabrik spytter godt i kassen med ca 100 hvalpe om året. punktum

• #22   26. jan 2019 Pia du ved intet om hvad ansvar jeg har taget eller tager.

og jeg står fast på min kritik også af omtalte kennel.

jeg er rystet over at nogle altid forsvarer DKK uden kritisk sans. det mener jeg er udtryk for en usund kultur

• #23   26. jan 2019 lad os flytte debatten til den anden tråd. Jeg har svaret jer der også. den tråd omhandler allerede emnet og ingen grund til at dele det i to tråde

Kommentér på:
DKK vs FCi stambog

Annonce