Hvalpeskruk - kender du det? ;) {{forumTopicSubject}}
Hej, er der nogle der kender helt nøjagtig denne her situation? xD
1. Når tanken "jeg vil gerne have en hund" første gang har ramt én
2. Når man har brugt MÅNEDER på at tænke over ALT hvad det indebærer at have hund - økonomi, plads, mobilitet, ferier, flytninger, kærester, dyr, fremtid, studium, hvem man selv er som menneske, hvad man ønsker af livet, hvad man gerne bruge tid på
3. Når man har worddokumenter med flere sider lange lister over gode/dårlige sider ved at det have hund, ting der skal huskes, ting der skal kræves, ting hvalpen skal lære, fodermærker, udstyr der skal anskaffes, hvad der skal nås inden man får hund osv.
4. Når man har oprettet en bruger på HG og spammer med "hunde-n00b-tråde" og har har brugt UTALLIGE TIMER på at suge ALT til sig af hvad der rører sig inde for hundeverdenen - udstillingsprocedurer, DKK, tavle vs blanding, typiske adfærdsproblemer, barf, klikker, lure coursing, strandture osv. osv. osv. (og, selvfølgelig, flere gange har prøvet at blive cyber-overfaldet af velvoksne HG-brugere pga. sin åbenbart meget tydelig HG-nybegynderhed xD)
5. Når man umiddelbart efter at have afsluttet sin hundebog på 400 sider går i gang med sin næste hundebog
6. Når man har sat sig ind i hvad der føles som ALT om hunderacer. FCI-grupper, beskrivelser, bøger, info fra kennelsider, beretninger, dokumentarfilm og har besøgt, snakket, nusset, "trænet", mødt
7. Når man godt ved at man egentlig aldrig har været i tvivl - jeg er vild med <i>lige nøjagtig DENNE særlige hunderace</i> (borzoi for mit vedkommende)
8. Når man har undersøgt alle svenske kenneller for racen da der ikke er nogle planlagte kuld på vej i Danmark xD
9. Når man har fundet sit helt nøjagtige og ufødte kuld http://www.jarindjas.se/news/uploads/zot-hsida.jpg
10. Når man er begyndt at drømme om en selv og man "selvfølgelig" i drømmen går med en ranglet borzoi ved siden
11. Når man generelt helt ubevidst visualiserer alt fremtidigt med en hund oveni, selvom man er førstegangshundeejer
12. Når man, selv inden man har mødt vedkommende, behandler sin svenske avler som sin fortrolige på email, er ven på facebook med hende og er blevet betydeligt bedre til skriftlig svensk xD
13. Når man kan både mors og fars stamtavler næsten udenad og 1000 gange har tjekket dem for indavl og googlet alle familiemedlemmer og læst op og ned på tyske sider for at læse om en langtude-familiemedlem
14. Når der nu efterhånden simpelthen ikke er andet at lave end: at vente! Og man sidder og skriver uintelligente tråde på HG for at fordrive tiden til om de 3 måneder hvor man ENDELIG kan blive hundeejer - Argh, hvor er der lang tid til!
Ja, jeg betegner den som "hvalpeskrukhed"! Hahaha!
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Det kan være fuldstændig uudholdigt bare at vente. Man drømmer igen og igen om, hvordan det bliver, men den nye hund i huset.
Hvalpetiden (selvfølgelig en uimodstålig, sjov, lærenem hvalp, der er renlig fra dag et).
Træningen (jamen igen- man har selvfølgelig den mest lærenemme hvalp/hund, der elsker træningen).
Konkurrencerne ( man vinder bare hele tiden....)
Udstillingerne( i ringen ligner hunden selvfølgelig ti millioner)
Men hvor har du dog sat dig rigtig meget ind i det hele- flot.
Og er det ikke bare fedt at have så god kontakt til sin opdrætter..........?
Du må vente lidt endnu............Så kan du jo også drømme, inden virkeligheden rammer
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Men ja tanken har da flere gange ramt mig, havde bare ikke fundet den rigtige hvalp, det har jeg så nu...
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.358
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.008
Hahaha - ja præcis!! Og jeg som er forfatteraspirant forestiller mig desuden selvfølgelig mynden som inspiration<b>en</b> der vil komme de mest vidunderlige værker ud af - det er da klart! *G*
Jeg har hørt at sportatleter bruger visualisering som teknik med gode resultater, dvs. de bruger noget tid når de ikke træner på at forestille sig deres træning til punkt og prikke. Hvis det også virker for mig, jamen så går jeg nok den mest succesfulde hundetid I HELE VERDEN i møde
Tak og jo, det er virkelig dejligt! Også fordi at opdrætteren jo så fx på facebook har hele borzoinetværket præsenteret, og jeg for alvor kan få et blik ind i det hele og se hvad der rører sig! Hvem ved, måske ender jeg selv som opdrætter
Der drømmes på livet løs!
maj 2012
margit - ah ja så må du jo nok ty til diverse kvindelist for at få smuglet den lille ny ind i hjemmet på fredelig vis
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.358
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Fik parret en af tæverne for 9 uger siden - der skulle have ligget et kuld i dag.
Desværre er hanhunden ikke i stand til at producerer har det vist sig - så her er hvalpe kassen tom.
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.911
Det betyder dog ikke at jeg ikke kigger på hvalpe. Thomsens opdrætter har lige fået to stk. man bliver så forelsket
Lidt hvalpeskruk er man altid
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1232 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.838
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 107
Jeg må bare lige vente på at få en lejlighed med dyretilladelse inden jeg kan gøre alvor af noget. D:
Og tillykke med din fremtidige hvalp! Borzoi er sådan en flot hunderace!
maj 2012
ØV!!!! trøstekrammer herfra!!
Emma
Haha, ja det er jo også det xD
Love..
like
Trine
tusind tak!!!! ja de er wonderful, elsker kombinationen af blid og stærk krydret med lidt humor
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Jeg er hvalpeskruk og er begyndt at blive skruk også - SÅ belastende
jun 2004
Du vil altid være i mit hjerte:
Jeg har hørt Italienske høns kommer under en mørk spand et par dage - det skulle tage det værste
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Hæhæ kunne være jeg skulle prøve det
maj 2012
jun 2004
maj 2012
jun 2004
maj 2012
jun 2012
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 140
Stort skulderklap herfra, og held og lykke med kollektivet - det lyder som om det bliver fantastisk ^^ (lurede også lige på din profil )
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 274
maj 2012
Tusind tak!!!! og ja det går helt vildt med med le kollektiv - på søndag skal vi ud at kigge på den første gård, håber vi kommer til at tage den første og bedste, for det ser simpelthen bare så nice ud! Det er i Faxe, lige i skoven og 2 km fra stranden, så tror også jeg får en begejstret borzoi så det kildrer i maven!
maj 2012
Haha ja x) jeg er begyndt at dræbe tiden ved at øje-shoppe hundeudstyr xD
jun 2004
jun 2012
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 140
Nice! -Jeg så den faktisk godt på jeres forum, og ja den ser vildt lækker ud i et øjeblik overvejede jeg også at joine, men kæresten ville nok blive ked af det hvis jeg flyttede fra ham Krydser fingre for at I får den ^^
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.053
Hvalpeskruk - kender du det? ;)