Kender i denne kennel? {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at kigge efter min første egen hund (Border Collie) og er faldet over en kennel i Tjekkiet. Hvalpene er med FCI stamtavle.
Hunden skal bruges til agility i fremtiden
Forældrene har følgende sundhedsresultater:
Far:
- HD A (GOOD)
- ED A
- OCD free
- SA-0
- CEA, TNS, MDR1 DNA: Normal
Mor:
- HD A
- ED A
- OCD Free
- CEA, IGS, TNS, MCL, MDR1 DNA: Normal
Har i nogen erfaringer med at købe hvalp fra Tjekkiet?
Jeg regner med at flyve derned og hente hvalpen med hjem.
Jeg ved, at jeg skal få lavet en importtilladelse fra fødevarestyrelsen.
Jeg må ikke skrive kennelnavnet her (tror jeg ikke), så hvis i ønsker navnet, send mig en PB
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 451 Svar: 2.869
Kennelen hedder Alkyra og kan ses her http://www.alkyra.estranky.cz/
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.955
patch er dælme lækker tæve
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
Du bør nok have med i overvejelserne at det er de tjekkiske forbrugsregler der gælder, så hvis du ender op med en syg hund kan du ricikerer at stå med håret i postkassen.
apr 2018
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.290
Der er bestemt mange fine hunde i udlandet, men jeg er sikker på, at du sagtens kan finde en skøn hvalp af den ønskede race i Danmark. Det er noget nemmere at sige "nej tak" til en hvalp i Danmark, hvis mavefornemmelsen ikke er god. Hvis man først er fløjet til udlandet for at hente hvalpen, så kommer den nok med hjem, uanset hvad maven siger.
apr 2018
apr 2018
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.530
okt 2007
Jeg har ikke nødvendigvis en god grund til at købe fra udlandet.
Jeg ønsker selvfølgelig sundheden i top og har sorteret mange fra grundet dette. Samtidig har jeg et ønske om, at hunden gerne skal være af arbejdslinjer, da den jo helst skal have de bedste forudsætninger indenfor at løbe agility.
Sidst men et meget stort ønske er at, hvalpen er tri blue merle. Altså blue merle med tan-aftegninger.
Jeg har kigget på hvalpen OFFISH hos kennelen og ville egentlig blot søge erfaringer eller måske I så noget hos dem jeg havde overset.
Tror bare drømmen er ved at blive en realitet og nerver kommer.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.530
Super godt, og jeg glæder mig da til at se, hvad du ender med
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.182
Jeg valgte så at køre derned begge gange. Med den sidste hvalp, kørte jeg faktisk to gange, for jeg skulle ned for at vælge første gang jeg var der - og ugen efter hentede jeg.
En veninde købte også hvalp fra Tjekkiet - hun valgte at flyve derned og det gør jeg så også næste gang. Det var 100 gange hurtigere og nemmere.
Så er det en fin kennel - jeg har ingen forstand på BC - men, ingen problemer med at hente hund i Tjekkiet, så bare afsted med dig
okt 2007
Farvevalget er grundet i, at jeg ALTID har drømt om en australian Shepherd, men jeg tør ikke satse på den mere kompakte bygning. Jeg tror jeg kommer til at fortryde at den kan være tungere end border collien. Derfor vil jeg gerne have en border i aussie farve, hvis I kan følge den tossede tanke.
Arbejdshunde / sportshunde. Det er måske mig der bruger forkert ordvalg. Jeg vælger bare udenom udstillingslinjer, da jeg synes de bliver for tunge
Martine - må jeg kontakte dig med spørgsmål om import? Evt. du kan svare eller din veninde
okt 2007
De har bedt om billede af min dåbsattest og fået billede af mit sygesikringsbevis (med finger for de sidste fire cifre i CPR-nummeret selvfølgelig)
Jeg har modtaget kontonummer og alt muligt for at kunne overføre pengene til dem. De har lovet at komme ud i lufthavnen med hvalpen.
Det alene synes jeg tegner godt for deres kennel.
jan 2006
apr 2018
okt 2007
Jeg ønsker "blot" en makker på agility banerne
Jeg ønsker selvfølgelig at besøge dem inden jeg henter hunden! Ingen tvivl der
jan 2006
Ikke når man er ude efter en arbejdshund. Fair nok ellers - jeg vil da også helt klart helst have en sort ratterier, når den tid kommer, men når jeg handler brugshund, så er det bimlende irrelevant, om jeg får den mørke, lyse eller stribede .. anderledes KAN det ikke være
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 68
Omkring BC og udstillingslinien er jeg ikke helt enig. (alt afhængig af hvad dine ambitioner er) Vil give dig ret i at mange udstillingshunde er lidt tunge, men der er også dem som er meget sporty og med masser af drift. Vi har hjemme ved os udstillings bc, men hunde som har vist de kan arbejde. Her er flere af hundene på deres linier enten blevet brugt til hyrdning, agility, lydighed. Vi går bevidst efter hunde som kan det hele min kærestes hobby er udstilling, men vi dyrker også agility og lydighed og har hunde som masser af drift, super hurtige, meget tændte, lette hunde og gode til ikke at stresse
Syntes det er synd man kategorisere bc så meget, for en udstillingsborder kan sagtens bruges til andet og det samme gælder omvendt
jun 2017
750 euro syntes jeg lyder ekstremt billigt, har aldrig set dem helt nede i den prisklasse før
jun 2017
apr 2018
jan 2006
Det er fint nok, at du ikke er i stand til at forestille dig, at intet kuld ligger "tæt" nok til at det kan være ligemeget med at man begynder at gå efter et udseende.
Men tro mig - INGEN der skal til DM og VM eller jagt eller politi militær osv arbejde, kigger på udseendet. Og det er der nok en grund til, mon ikke
Og inden du ræser helt afsted i din galde (nok for sent, men alligevel), så bemærk lige hvad det var jeg skrev :
Ikke når man er ude efter en arbejdshund.
Jeg taler ikke om hunde, der blot skal trisse lidt rundt og "træne IPO" (læs; lave en sitøvelse, tygge i en gammel klud og snuse efter sin mad i ny og næ) - for med dem er jeg helt enig med dig. Vælg efter udseendet alt det I lyster - men så lad være med at kalde det en "arbejdshund"
Jeg køber en skønne dag en ratterrier - der vil jeg, som allerede nævnt, gå efter at få en af dem i sort. Men det er F heller ikke en arbejdshund jeg er ude efter så.
jan 2006
Du kommenterer i indlæg#27, indlæg #24 og det er det, jeg reagerer på.
Jeg synes det er underligt, at lige netop du, ikke kan se vigtigheden i at vælge hund efter andre kriterier end udseende ?
jan 2006
Hvorfor bliver du irriteret, når du får at vide, at brugsfolk ikke vælger efter udseendet ?
Det forstår jeg virkelig ikke ?
jan 2006
Det, jeg opponerer over er det, du skriver her :
Selvfølgelig kan man da vælge hund efter farve når sundheden og linjerne er det man vil have.
- som jeg også kommenterer på flgn måde :
Nej man kan sq ej, Carina !!!
Ikke når man er ude efter en arbejdshund.
- og, og den vil jeg give dig - en masse udråbstegn indikerer en vis form for uligevægt / ophidselse hos brugeren .. så den æder jeg gerne, og giver dig helt bestemt ret i, at jeg virker som om jeg hidser mig op.
Men - når du skriver som du gør, viser det bare med alt tydelighed, at du ikke har forstand på hvordan man vælger en arbejdshund ud - du er nok ræserskarp til det der med boxere, udstilling og den slags - men arbejdshunde ved du ikke en dyt om, sorry.
Så ville du ganske enkelt ikke skrive som du gør.
Og iøvrigt - jeg "gad" heller ikke en boxer, hvis jeg skulle have en hund - men HVIS jeg nu fik ideen om at træne sådan en op til VM - så ville jeg være p... ligeglad med farven, for det er IKKE måden at vælge hund på til arbejdsbrug.
apr 2018
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
Held og lykke med det.
jan 2006
Jeg tror godt du forstår hvad jeg skriver, men af en eller anden grund vælger du, at blive sur over det?
Dit problem - det er nok også nemmere end at forholde sig til at der måske er noget man ikke ved alt om?
Jeg vinger af
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
jeg synes ikke det er optimalt, og ville aldrig købe hund uden at have set kennelen og deres hunde ...
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
okt 2007
Kender i denne kennel?