{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Blandinger af forskellige racer {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål baseret på ren nysgerrighed, til nogle af jer skønne, kloge hg'ere.
En blanding af Alaskan Malamute, Grand Danois og Rottweiler - er det lige så skidt en blanding, som det lyder til at være?
Jeg er ikke så vanvittigt godt inde i de forskellige racetyper, så hvis der er nogen der vil bruge 5 minutter på at gøre mig lidt klogere, så ville jeg sætte enormt meget pris på det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blandinger af forskellige racer
  • #1   27. jul 2018 Kort og godt ja.... Det er en møg blanding.

forskellige typer hunde, med forskellige sind, instinkter og eksistensgrundlag hvis man kan sige det sådan, har glemt det rette ord her.
    derudover en blanding der kan blive mistænkt som en ulovlig race også er det op til ejer at bevise den ikke er det, med en godkendt stamtavle = umuligt.

• #3   27. jul 2018 Stine v: jeg tænkte det næsten nok. Jeg kunne godt fornemme at det er en skidt blanding, men jeg kunne ikke putte noget "teori" bag det.

Sofia: det siger nok ikke så lidt smiley

• #5   27. jul 2018 Det kan ingen svare på, de kan jo vise at være et fantastisk kuld.

Af en eller anden grund, så tror dem der vil have en blanding af hundene ender ud med alle de gode egenskaber, mens modstandere altid ser de negative sider for sig.

Begge dele er lige dumt i mine øjne.

Minder mig lidt om et ungt par der kommer i vores hundeskov, der har valgt en blanding af labrador og buldog. De er overbeviste om at den kun har fået det gode fra begge. smiley

Jeg ser et eller andet pudsigt bredhovedet, super energisk energibundt, som jeg er overbevist om ryger i ballade en dag, og så ser vi aldrig den igen.

Alt afhænger af øjnene der ser.

Ps: Jeg håber da jeg tager fejl. smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
    #6   27. jul 2018 Både ja, og nej.

Man kan ikke give et konkret svar på hvordan at blandingen vil falde ud. (som man ikke aldrig kan)
    Du ville risikere at få psykotiske hunde, og fantastiske hunde i samme kuld. Det er oddsene ved at blande så forskellige egenskaber.

Man kan ikke sige af kuldet med garanti får nogle specifikke gener fra forældrene, og derfor heller ikke vide om de får den ene, den anden eller den tredje egenskab.

• #7   28. jul 2018 Den blanding bliver en mundfuld - ikke kun måske. Det bliver den.
    Egetkønsagression er normen for to ud af de tre racer, og kombineret med størrelsen, har vi en potentielt farlig hund i de forkerte hænder
    Udfordringen med den slags blandinger er, at de tiltrækker de helt forkerte købere.

• #8   28. jul 2018 I hænderne på en bare moderat ansvarlig hundeejer, så burde egetkøns aggression vel være det mindste problem.
    Jeg må indrømme at jeg ikke forstår ramaskriget ved blandinger, så længe man har sin viden i orden og ikke mindst er indforstået med diverse restriktioner.

En alm Rottweiler høre vel lige så lidt til i en hundeskov som ovenstående blanding, eller ej som "elsk alt og alle hund". Jeg ville ikke selv købe sådan en blanding, men kom den til mig som omplacering på rette tidspunkt og omstændigheder, så ville jeg ikke afvise smiley

Sally er vel lige så åndsvag en blanding. Hun er ikke en hund for alle, men så besværlig er hun altså heller ikke. Motion, træning og forbehold for hilse showet, så er hun nem som en labrador.

• #9   28. jul 2018 I det mindste er det da en billig kilo pris, kun 5000 pr snude

• #11   28. jul 2018 Det skulle læses som en ironisk kommentar, mange giver mere for en mindre blandingshund end hvad man betaler for en F.eks springer som du selv nævner, eller en lab med tavle. Det jeg finder mest interessant er at sælger forventer at man sætter sig ind i de forskellige racer “ så man nogenlunde ved hvad man kan forvente af hvalpen”. Hvilke forventninger har sælger til dette kuld? #indsæt passende smiley#

• #14   28. jul 2018 Den blanding tiltrækker bare ikke moderat ansvarlige mennesker med indsigt...
    Jeg møder dem hele tiden !
    Det er "vi skal da have sådan en lille pelskugle, for den er så fluffy og nuttet. En hund er jo hvad man gør den til"-folk, der køber dem. Seriøse mennesker med et ønske om sport, som den race kræver, handler som regel hunde med papirer. De andre er impulskøb. 6-12 mdr senere er de til omplacering i cirka halvdelen af tilfældene. Den anden halvdel tilpasser sig efter kyndig vejledning.
    Jeg kan ikke se meningen i blandinger overhovedet, og da slet ikke så modsatrettede racer og egenskaber. Det giver ingen mening.

• #15   28. jul 2018 Det er jeg helt enig i. Både at det tiltrækker de forkerte og at blandinger som udgangspunkt ikke givet mening smiley
    Det var bare at blandinger ikke nødvendigvis ee svære end så mange andre racer.

2 af racerne i sig selv er lidt en speciel race der kræver sin ejer.

• #16   29. jul 2018 Det er jo desværre stadig en udbredt overtro, at blandinger pr. definition er mindre syge, mere robuste og endda klogere end racehunde smiley

De argumenter møder jeg i hvert fald ofte. Jeg kommer i kredse hvor det at have en racehund opfattes som noget latterligt dyrt, helt overflødigt og endda lidt snobbet i forhold til de blandinger man kan erhverve sig for en plovmand hos en der kender en hvis tæve desværre blev besprunget af naboens (eller egen!) hanhund ved sidste løbetid..
    Nogle af dem er selvfølgelig rigtig søde og rare, men andre virker godt nok temmelig mærkelige. Ingen af dem kommer i nærheden af at være lige så stærke helbredsmæssigt, som min "sarte" racehund.

Det er vel mest et spørgsmål om temperament, hvad man satser på.

• #17   29. jul 2018 @Kim J
    Ren nysgerrighed. Hvad er det for en hund du har?

• #21   29. jul 2018 @Kennel Hearthitter.
    Tak, vi sad lige og snakkede om det var noget Schæfer noget blanding. Nu giver hans holdning mere mening.
    smiley

• #22   30. jul 2018 Som andre allerede har svaret, er det en Hovawart. Lige den race har der jo været en del polemik om i DK, men undgår man de uheldige "Haslev" hunde, som jo heller ikke har en DKK stamtavle, er det meget sunde hunde.
    Luffe har faktisk kun været syg 1 gang i sine fem år (Hotspots).

• #24   30. jul 2018 Mht hvor mange blandinger der aflives pga adfærd så bør man også ha med HVEM der køber disse hunde og hvor godt/dårligt de bliver klædt på til opgaven.. det har jo nok også en del at sige samt en masse andre ting..

• #26   30. jul 2018 Dette emne er lidt af en hvepserede at stikke fingene i.

Med fare for at komme til at lyde som et elitært røvhul, synes jeg at kunne se en gennemgående tendens hos en hel del af ejerne af blandingshunde, at overvejelserne ikke rigtig er gået længere end til prisen, hvalpens udseende og evt. forventet størrelse.

Det kræver jo så at man er ret fleksibel, og ikke helt uden evner som hundetræner, hvis der skal være en rimelig chance for at projektet bliver en succes. Selvfølgelig er der jo også folk som virkelig har kendskab til hunde, som med rimelig sikkerhed, i grove træk kan forudse hvordan hunden vil blive og være lige så sikre på hvad de får, som hvis de havde købt en racehund (som jo heller ikke kommer med garanti for præcis hvordan de bliver).

Kommentér på:
Blandinger af forskellige racer

Annonce