{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Avl med OG uden tavle .... {{forumTopicSubject}}

Mig bekendt er det sådan at alle klubber i danmark, (DKK, DRU ect.) har et krav om at man kun må avle på dyr med tavle ( som får hvalpe med tavle ).

- Det er forbudt at tilbyde tavle for en ekstra pris.

-Det er forbudt at avle hunde uden tavle ved siden af.

Er der nogle der gider at rette mig hvis jeg er gal på den?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl med OG uden tavle ....
  • #1   12. feb 2007 Hvorfor spørger du Sabrina - ?

    Er det ik almindeligt kendt at det er sådan - ?


  • #2   12. feb 2007 Kennel : ja det lyder godt nok dejligt og seriøst... ( host host rømme rømme )

    Reese : var 99,9 % sikker på min sag men ville lige have de sidste 0,1 % med.
    Må sige at jeg ikke kan tage disse mennesker alvorligt da det jo bare beviser at det er pengene og ikke hundene de går efter.


  • #3   12. feb 2007 Julie : Blev bare lidt harm over en person som tilbyder hunde med og uden tavle.
    For førstegangs hundeejere som ikke har sat sig ind i det med tavle er det meget let at blive blændet af at "kennelen" jo er klubsgodkendt ( for så må tingene jo være i orden ) og derfor købe hund uden tavle derigennem.... suk suk suk...


  • #4   12. feb 2007 det mener jeg.. hvorfor??

  • #5   12. feb 2007 Kender slet ikke til klubhalløj...........troede kun der var DKK til et par år tilbage (rødmer)

  • #6   12. feb 2007 Men ville bare have bekræftet min viden, er på job så må nok hellere vende tilbage til arbejdet smiley

    God dag allesammen


  • #7   12. feb 2007 Jo det er rigtigt nok... :o)

    Det var oppe og vende en hel del...dengang forbuddet kom, med at man ikke måtte tilbyde folk at købe uden tavle selvom der var tavle på forældrene..en stor del jægere/opdrættere var utilfredse med reglen fordi at det var dem som oftest brugte det tilbud, så de kunne få solgt de sidste hvalpe...

    Jeg har det sådan, at hvis jeg ved at det forekommer i den race jeg har, så er det en indberetning til DKK...


  • #8   12. feb 2007 Jeg ved ikke med de andre klubber, men i DKK må man ikke lave hunde uden tavle. Din hanhund må ikke parre tæver uden eller fra andre klubber. Hvis du har et uheld skal du sælge hvalpene til kostpris ca 2000 tror jeg - det er nu ikke nok til at dække mine udgifter, men hvad så må man jo passe ordentligt på sine hunde. Og det skal ikke ske for meget, så får du problemer.

  • #9   25. feb 2007 Syntes det tavlehaløj er noget opreklameret tis... det må være op til den enkelte om vedkommende vil have tavle på sine hvalpe...at en klub skal bestemme syntes jeg er lavt..ligesom en der på et tidspunkt udtalte at alt avl på hunde uden tavle skulle være forbudt ved dansk lov... føler mere og mere det drejer sig om penge, end om hundens ve og vel.. det samme gælder ang alv med og uden tavle, mest muligt til avleren, og klart dkk og dru vil have alle havlape af tavleforældre registret, så har de større indtjening.
    Bare min mening.
    Dennis


Kommentér på:
Avl med OG uden tavle ....

Annonce