{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl uden tavle???
  • #1   3. feb 2007 der kan jo være mange forskellige grunde til at den ikke har nogen tavle.. Min har f.eks ikke og jeg vil da gerne have nogle hvalpe på hende.. Så jeg synes det er fuldstændigt lige meget..

  • #2   3. feb 2007 Ja så godt din tidligere tråd.


  • #3   3. feb 2007 Jeg synes ikk som mette skriver at det er fuldstændig lige meget med tavlen, da det er en sikkerhed for det man avler på er efter gode gener eller lign. Jeg synes det er vigtigt at man ikk kun ser tilbage på forældrene til den hund man vælger at avle på, men oz ser længere tilbage i "stamtræet".


  • #4   3. feb 2007 man kan aldrig være sikker med sykdommer osv med tavle... de kan jo være forfalskede...


  • #5   3. feb 2007 marianne: selvfølgelig akn de være forfalsket, men der er større sikkerhed indenfor alv med tavler end indenfor avl uden tavler...


  • #6   3. feb 2007 Betina V: det vil jeg gerne give dig ret i.. Men jeg synes også at MANGE mennesker går kun op i at de har en tavle.. Og så er de lidt "lige glade" med hunden og det synes jeg også er forkert..
    Men det samme med mennesker.. Det er jo heller ikke alle der ved om de har haft en mongol i familien eller noget andet, men det prøver jo på at få børn alligevel..


  • #7   3. feb 2007 Ja selvfølgelig skal forældredyr være sunde, og man skal vel også hvis man vil lave et kuld hvalpe, have en stor viden om foder,prægning, og sortere i køberne, og allerhelst på forhånd have noge køber til de små basser.

  • #8   3. feb 2007 Marianne, alt kan forfalskes. Selv kvitteringer fra dyrlægen på blandingen er tjekket og fundet egnet..........

  • #9   3. feb 2007 Mark.
    Nu er det jo desværre ikke ret mange sygddomme som kan ses via tavlen.
    Sådan en ting som overfølsomhed, kan du ikke se på hundens tavle, og den kan være næsten invaliderende for det stakkels kræ.


  • #10   3. feb 2007 Mark Blom - nu er det sådan lidt krænkene at skrive meget naiv tankegang... Det er jo forskelligt fra person til person hvad man føler... og det er jo også forskellige holdninger snow k spørger til.. Så synes jeg det er forkert af dig at skrive sådan noget..
    Og jeg ved bare fra min side grunden til at min ikke har.. og jeg kan sagtens få fat i papirerne når hun skal have hvalpe og det har jeg også tænkt mig....!


  • #11   3. feb 2007 team vomløs.. Folk tænker på penge!!!!!

  • #12   3. feb 2007 det var forkert skrevet.. Der er Nogle der tænker på penge... det er det jeg mener

  • #13   3. feb 2007 hvis holdningen er at man ikke skal stole på stamtavlerne, da de kan være forfalsket, så har man godt nok en negativ holdning. Og hvis man nu vælger en opdrætter som er på ens klubs opdrættervejviser, og desuden bruger sin sunde fornuft, så tror jeg på, at man sagtens kan komme udenom de der forfalsker stamtavlerne

    Og min holdning til avl unden stamtavle, har jeg givet til kende så mange gange, og den er stadig, at jeg ikke synes det er en god ide. For det gør at priserne på hundene bliver billige, og derved bliver et hundekøb tit til impulskøb, og når hunden så ikke lige var det man troede, så sættes den bare til salg igen... Se bare div. salgsaviser


  • #14   3. feb 2007 Sikken en gang ævl!

    Et fåtal gør ja. Men flertallet er altså ikke storavlere.

    Vi bruger en halv bondegård på en hund med tavle, og så er vi ligeglade med dem????

    Hvordan hænger det lige sammen ?


  • #15   3. feb 2007 var der nogen der så film på dr 2 i går...

    den handlede nemlig om faktisk det samme...

    med uma thurman og ethan hawk, mennsker ville i fremtiden leve med stamtavler.. så der var elite mennesker og de mennesker der var skabt af kærlighed, de var skabt af rent instinkt og lyst, men var ikke velanset i samfundet fordxi ingen viste hvordan deres gener var/er... En mand snyder samfundet netop fordi han er kærligheds skabt, men går for at have stamtavle...og derfor bliver han accepteret!

    hagen ved det er at han ingen stamtavle har!

    ud over det er han kloger stærker og bedre end mange af de mennesker som er md stamtavle smiley


  • #16   3. feb 2007 Ok Mette, så du havde rettet ;0)

  • #17   3. feb 2007 det er lige det jeg mener...
    Og Team vomløs Gitte.. Så vil jeg altså ikke sige at det er et impulskøb når man har givet 8500 for sin hund og den ikke har tavle..


  • #18   3. feb 2007 Som Mette skriver så er det fuldstændig rigtig at der er folk som kun tænker på at avle for pengene skyld og det synes jeg bestemt oz at det er svært...
    Det er for nemt idag at købe en tæve til billige penge og så tjene nogle gode penge ved at lave nogle hvalp (blandnings hunde), man ser jo gang på gang at der er nogle hvalpe der sælges for under 1000 kr...
    Min holdning er at jeg aldrig kunne finde på at avle uden tavle, da jeg synes der ligger en form for sikkerhed i det at hunden har stamtavle...


  • #19   3. feb 2007 Mads og Elise.
    Så ikke filmen man gar ofte tænkt tanken når folk går lidt over gevind når det handle´r om tavleløs avl.
    Mener der vist nok er videnskabeligt belæg for at 2 individer som finder sammen, gør det fordi de på en eller anden måde kan lugte at deres gener passer med den anden.
    Det er en interessant vinkel, synes jeg, har det fra et DKK blad fra sidste år.


  • #20   3. feb 2007 Kirsten Marie H: Det er oz min holdning!!!!

    Men jeg synes så at det er meget forkert at der er så stor prisforskel på en hund med tavle og en hund uden tavle. For så vidt jeg er informeret så koster det ikk voldsomt meget at få tavle på sin hunde hvalpe...


  • #21   3. feb 2007 Jeg ved bare at mange hund med tavle ,gode hofter og højt premierte forældre får sykdommer, en jeg ved om vokset ikke alle tændene ud, mentalt var hundene skøre osv. osv....
    Jeg har ikke behov for tavle når jeg ikke udstiller min hund eller skal avle.... hva skal jeg bruge tavlen til da? klage hvis min hund ikke bliver perfekt osv???
    henge den op til "pynt" ???

    Jeg kan bare ikke se fordelen med tavle... de fleste af en rase hunde jeg har mødet med tavle er totalt skøre,aggesiv, men jeg har nok mødet de 8-10 stk forkerte.... Men jeg har da kun mødet 1 som var normal...vil ikke nævne rasen for at træde nogen over tærne...de findes jo normale også, bare ikke de jeg har mødet desverre...


  • #22   3. feb 2007 At prisen er så lav lige nu skyldes at der er hvalpeboom. Der er avlet langt flere hunde end der er afsætning for.
    Men der er stadigvæk et kæmpe marke for de hunde som ikke laver så store kuld og som er på mode. Der kan prisen sagtens ligge på de 8000.-
    Og det er jo ganske frivilligt om folk vil købe ller ej.
    Men rent umiddelbart, hvis opdrætteren ser og virker til at have tjek på det, hvor for så ikke spare de sidste 5000.- Som en med tavle ville koste.


  • #23   3. feb 2007 Nu er det ikke kun tavlen der koster lidt ekstra. Der ligger mange andre ting bag.

    Brugsprøver, mentalttest, DNA-test, HD-test, udstillinger og jeg ved ikke hvad.

    Alt koster penge, og der skal meget arbejde i.


  • #24   3. feb 2007 nej det synes jeg ikke det er.. for jeg ved at mischas far har stamtavle og vundet en masse flotte præmier og hendes mor har også tavle.. hende jeg har købt mischa af er ikke medlem af en kennelklub og derfor har min ikke tavle... og du finder ikke mange chihuahuaer der ikke har tavle til små penge..
    i så fald vil jeg da gerne vide det..


  • #25   3. feb 2007 Mette - efter som chihuahua med tavle i DKK ligger på mellem 9-12000 kr . lyder 8500, som en meget høj pris for en uden ... prisen er gudskelov på vej ned , da alle og en vær efter hånden lave hvalp , af alt der kan avles på , da de jo har været en strålende forretning..

  • #26   3. feb 2007 Snow K

    da jeg så filmen igår, kunne jeg ikke lade være med at tænke på hunde...sjovt at man kan avle en hund med det bedtse papirer, og hunden har allergi, er sky og reserveret.... du kan avle enhund på rent instinkt og få en super hund der bare aldrig vil blive anerkendt...sørgeligt.. min gamle hund var tavleløs blandet amstaff med bullrot...

    jeg blev stoppet på gaden fordi hun var/er så smuk...super smuk, godt sind, stærk og sund...

    kender flere der har ægte bulldogs og amstaffer med tavle der døjer med allergi vejrtræknings problemer osv osv osv...


  • #27   3. feb 2007 Kirsten Marie H:
    Det ved jeg oz godt at det koster penge at få dem avlgodkendt osv. Men synes stadig der er vildt at der skal være så stor foskel i prisen med ell. uden tavle...
    Personligt synes jeg det er rigtig sjovt og hyggeligt at udstille, og gør det gerne uden at jeg skal tjene penge på at min hund en dag måske bliver avlshund. Det er da mest for sjov skyld...


  • #28   3. feb 2007 jeg har ikke kunnet finde nogen chihuahua med tavle til 9-12000.. De steder jeg har været inde og kigge der har de kostet 14-15000... og ja det er en god forretning på dem, og det synes jeg også er forkert at lave forretninger på hunde... derfor er jeg ligeglad med tavler...

  • #29   3. feb 2007 Mads og Elise, lige netop.
    Har haft flere dejlige blandinger fra bl.- a. christiania. Synes også det er lidt spændende, at se hvordan en blandingshvalp kommer til at se ud.


  • #30   3. feb 2007 Snow K

    eyeme var osse et hit ude på staden he he smiley

    men det er jo dem deeandre ikke må lege med, der kommer derude... de bedste sted i kbh om sommeren smiley


  • #31   3. feb 2007 Mette - grunden til du ikke har kunnet finde dem , er fordi de ikke sælger deres hunde i den blå avis , de har nemlig ingen problemer med at komme af med deres hunde, det kræver at man selv opsøger kennlerne , og får en snak med avleren , .. min zubin har kostet 9000 kr og nemo 12000 kr . så de findes ...

  • #32   3. feb 2007 Mette R

    merle er med tavle og hun har kostet 12000,-
    meeen hun er så ikke dkk hund men dhl smiley


  • #33   3. feb 2007 ja de findes da.. men ikke hvor jeg har kigget.. men det er også lige meget hvad min hund har kostet.. jeg er glad for hende som hun er..
    Og nu vil vi tage til hundetræning.. ville ellers godt blive her og være med :=)
    hygge alle sammen


  • #34   3. feb 2007 Følger lige med Mark Blom og siger oz amen Kipler!!!!!!!

  • #35   3. feb 2007 Marie får lige en tilhænger mere herfra ;0)

  • #36   3. feb 2007 Og en mere herfra.

  • #37   9. feb 2007 Jeg havde engang en blanding hvor moren var en Bearded Collie - det var den sødeste hund man kunne tænke sig. Hun lignede en raderen hund. Engang jeg havde hende med ud og handle, og hun var sat på krog ved Kvicly, stod der en dame og snakkede med hende da jeg kom ud. Hun spurgte om jeg havde klippet hende, da hendes pels var kortere en den skal være på en ægte.Så fortalte jeg så at hun ikke var ægte, da siger damen, det var dog utroligt, nu har jeg været opdrætter af Biarded Collie i 35 år, og kunne jeg ikke se, hun gøèr som de gør og hoved øjne ,størrelse og hale og det hele var korekt, det var kun længden på pelsen, der var forkert. Jeg gik på udstillinger for at se hvordan Tulle skulle have set ud - og ærgede mig over at jeg ikke havde fået en ægte m. stambog, det ville have været sjovt.
    Da var det klart for mig at næste gang jeg skulle have hund skulle det være en med DKK bog.


  • #38   12. feb 2007 jeg har selv to amstaff uden tavle og dem er jeg rigtige glade for og jeg mener at det er spild af penge for bare se de "amstaff" der kommer fra polen er der mange hvor der er falske tavle på og halvdelen er pittbull

Kommentér på:
Avl uden tavle???

Annonce