{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.755 visninger | Oprettet:

Fuld af tom? {{forumTopicSubject}}

Åh......
som om første omgang af det her "avlshalløj" ikke var nervepirrende nok....

Så sidder man her 20 dage efter, og bider negle..... der er 9 dage tilbage til scanning (JA! Jeg tæller ned smiley )
Og kræet viser ingen tydelige tegn på drægtighed...
Gad vide om alt det "bøvl" har været til ingen verdens nytte?

Mere sulten? - Kræet er født sulten og har alle dage villet give begge sine forpoter for et tørt stykke brød.

Mere kærlig? - Hun burde kaldes Epoxy til dagligt.. så klistret er hun normalt.

Større brystvorter? Svært at sige.... men umiddelbart næææææh....

Hvad var de første tegn ved jeres tæver? Og hvornår kom de?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fuld af tom?
  • #2   20. feb 2018 Hun er måske lidt mere træt......
    folk til træning kommenterede at hun virkede lidt mere afdæmpet..... ikke fordi hun er sløv... Men en normalt Resy kører derudaf med 200 i timen, og i lørdags var hun måske lidt mere som... tjah en schæfer smiley

• #3   20. feb 2018 Og både fredag nat og i nat blev jeg vækket kl 03.51 (Ja samme tid sq!) fordi hun skulle kaste op.... hvilket hun normalt ikke gør.... altså aster op... medmindre hun har spist et eller andet gustent... og det tror jeg ikke hun har, hverken fredag eller i går...

Men måske det bare er tilfældigheder eller hvad jeg håber at se smiley

• #5   20. feb 2018 Nej det håber jeg da godtnok heller ikke smiley

Klart jeg håber hun er drægtig..... men heller ingen hvalpe end en enkelt.....

Håber på minimum 4...

• #7   20. feb 2018 Åh, det er da næsten ikke til at holde ud.

Med Ghini kom der adfærdsændring allerede ca. en uge efter parring, hun blev "klistret" og sløv, dievorterne blev stærkt lyserøde i uge 3 og omkring det tidspunkt gik hun også fra foder.

Med Cala var det en helt anden snak, ingen ændringer i hverken fysik eller adfærd de første 3½ uge efter parring. Første tegn var spisevægring på dag 24-25 og på dag 28 var jeg ikke i tvivl, der kunne, der anes en lille mave og hun havde lagt 4 cm. til sit taljemål. Når jeg venter på drægtighedstegn, er jeg ekstra glad for whippernes anatomi, hvor stort set intet kan skjules smiley

Krydser fingre for, at der er gevinst, selv om der endnu ikke er drægtighedstegn smiley

• #8   20. feb 2018 Heller ingen spisevægring smiley
    Hun æder lystigt alt hvad der bliver serveret .....
    Tænk sig.... man sidder og håber at kræet får kvalme og ikke gider at æde smiley

Kirsten - Resy er også meget smal... men synes det er svært at sige om det er hvalpefoderet eller noget andet, hvis hun stiger lidt i omfang ... Satte hende på ½ hvalpefoder ugen efter parring...

Er ikke bekymret for lidt fedt... er hun ikke drægtig, løber hun det af igen på ingen tid.... smiley

• #9   20. feb 2018 Min erfaring med parring og deraf følgende tegn på drægtighed/snarlig fødsel, begrænser sig til hvad jeg har læst her på hg, de år jeg har været medlem.

Min umiddelbarte konklusion- der findes bare tæver der skider højt og flot på "sådan plejer det at være" smiley eller "sådan står det, i bøger om avl" smiley

Man kan tydeligt konkludere-hunde kan ikke læse smiley

• #10   20. feb 2018 Salla - Håber det er tilfældet her.... eller hun bare elsker at se mig lide smiley

Bærer hun på 7 små hemmeligheder, har trunten verdens bedste pokerfjæs smiley

• #12   20. feb 2018 T - Omkring dag 28 kan jeg ikke se det på taljen, når jeg ser hunden oppefra, men på det tidspunkt har der været en tydelig bule på maven, lige bag ribbenene, det er først senere de bliver brede.

• #13   20. feb 2018 Carina - det er svært at blive klog på.... mente jo også at hun først skulle have hvalpefoder ca halvvejs... men der er simpelthen så mange forskellige råd, holdninger og meninger alle steder.... snakkede med et par dyrlæger, og vi blev enige om at det ikke kunne skade... og det er kun 50% hvalpefoder hun får...
    Hun har alle dage været til den smalle side, endda selvom hun får foder til højaktive hunde.... hun er svær at holde i pæn huld...
    lige nu ser hun fornuftig ud smiley

• #14   20. feb 2018 Kirsten - lille bule siger du? hmmm....
    men på dag 29 får jeg hende alligevel scannet... og SÅ ved jeg det smiley

Men hold nu op en ventetid... Og IH hvor bliver jeg skuffet, hvis hun går tom smiley

• #15   20. feb 2018 Mine er også på hvalpefoder fra løbetids start og indtil engang, når hvalpene er flyttet hjemmefra. De har begge haft en uge med næsten total spisevægring, hvor de taber sig i forhold til normalvægt, så får de ikke de ekstra kalorier, er de svære at holde huld på.

• #16   20. feb 2018 Det gør du ja smiley Jeg får ikke mine scannet.

• #17   20. feb 2018 Jeg scanner, for mine sender ikke tydelige tegn før langt over halvvejs.

• #19   20. feb 2018 Malene - slet ikke? Ikke det mindste med brystvorter fx?

• #21   20. feb 2018 jeg vil gerne vide OM der er noget..... så jeg kan gå i gang med de RIGTIGE forberedelser smiley
    Og ikke fordi jeg forventer at de kan tælle dem, men måske få en ide om, om der er 1 eller 10 ...
    som Carina siger.... ville være voldsomt ked af 1 hvalp...

• #23   20. feb 2018 På ingen måde på brystvorterne.
    Første tegn her er at pelsen i lysken vender sig, og det sker cirka halvvejs.

• #24   20. feb 2018 pelsen i lysken? vender den sig? er det hos alle hunde?

• #25   20. feb 2018 De gamle opdrættere kan altid se det på pelsen i lysken, siger de. Jeg kan se det på mine egne hunde. Om den gør det på helt korthårede racer ved jeg ikke, men i hvert fald på alle med mediumlang pels som slædehundene, schæfer mv.

• #26   20. feb 2018 må jeg lige holde øje med smiley ligesom alt det andet smiley

Er spændt på at se, om jeg har en smaskende tæve, der møffer rundt i sengen i nat kl 03.51 igen i nat....
    i så fald begynder jeg at tro, at det er det første tegn hos hende... smiley
    Eller at der er et eller andet skummelt i vores soveværelse....Ud over M smiley smiley smiley

• #27   21. feb 2018 Må jeg spørge hvorfor en singlehvalp er uønsket?

• #29   21. feb 2018 Jeg har hen ad vejen lært mig selv at være afslappet de første 3 uger, men så begynder det også at være svært.

Jeg synes, ofte man skal hen omkring 4 uger, før der er sikre tegn ved ændring af pattevorter både stivhed og farve. Pattevorterne kan godt ændre sig noget i perioden efter løbetid, så hvis man ikke har tjekket op på dem i de foregående løbetider, hvor der ikke er parret, så kan man godt blive snydt lidt. Jeg fik at vide, da jeg startede som opdrætter, at man skulle se på det forreste sæt patter, hvis de ændrede sig, var sandsynligheden stor for hvalpe. Og det synes jeg har holdt stik ganske godt.

Mht. spisevægring, så har jeg kun oplevet det en gang på 14 kuld fordelt på 8 tæver, så ingen spisevægring ville i hvert fald ikke bekymre mig. Og alle de andre opførselsændringer ? ja, nogen ændrer sig, nogen bliver rolige, nogen bliver meget klistrende, men andre gør ikke, så jeg synes mest, man kan tage det som positive tegn, hvis det sker, men ikke som negativt tegn hvis det ikke sker.

• #30   21. feb 2018 Tænk, jeg har allerede glemt de detaljer - men jeg tror at der gemmer sig en tråd herinde om det, den vil jeg prøve at finde.

Det med foderet - det giver sig selv at det hele kommer lidt an på tæven, men det er ret vigtigt at den ikke har for meget på sidebenene når den skal føde - det kan føre til kejsersnit.

• #31   21. feb 2018 Her var den - den tråd var guld for mig, måske du kan bruge den til noget, T?
    Der er også lidt ligegyldigheder, men masser af god info og tanker.

https://www.hundegalleri.dk/forum/avl/701881-status_isabelle

• #32   21. feb 2018 Jeg har parret Saga og hun er dag 41 nu.
    Hun startede med at vise tegn ved, at dievorterne er blevet større og lyserøde, og så har hun kastet op et par gange, men appetitten fejler ikke noget.

Hun blev scannet dag 28. for jeg vil vide, OM der er hvalpe, fordi jeg har mange på hvalpelisten der venter spændt, så jeg syntes, at jeg skyldte dem et hurtigt svar, for var der ingen hvalpe skulle de jo ud at finde en ny opdrætter.

Jeg er først begyndt at give hvalpefoder for et par dage siden, for min tæve bliver hurtig for tyk, og hun har ikke brug for det før nu.

Pøj pøj med hvalpeplanerne, jeg håber I får et skønt kuld smiley

• #33   28. feb 2018 Beklager at jeg ikke har passet tråden.... har haft et par voldsomt travle dage smiley

Tusinde tak for links CH.... nærlæste det hele..... smiley

Nu er det i morgen hun skal scannes og jeg er ved at DØ mildest talt.....

der har INGEN tegn været... ikke noget der kunne sætte forhåbningerne op.....

før i dag...

da vi kom hjem fra job, tjekkede jeg lige hendes brystvorter... og der er en klar forandring fra i går til i dag....

de er større.... og lyserøde.... smiley smiley smiley
    har kigget billeder fra tidligere og taget nye... og sammenlignet.... for mig at se, er der en klar forandring smiley

• #34   28. feb 2018 YAAYY!!

• #35   28. feb 2018 Det passer jo meget godt med tidspunktet, at der begynder at ske ting og sager med pattevorterne. Så held og lykke i morgen til scanning.

• #36   28. feb 2018 takker Lene smiley

• #39   1. mar 2018 Krydser fingre for at hun ikke bare er fuld af tom smiley

Kommentér på:
Fuld af tom?

Annonce