{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.085 visninger | Oprettet:

hvalpe kramper og dør... {{forumTopicSubject}}

Ja - det er hvad der sker for vor hvalpe lige nu - nogen af dem - En er død...

Vi giver dem hjerteMassage og får dem tilbage igen - men så kramper de igen... lige nu er der ro på kramperne...

4 har haft dem i alt-to af dem lader vi dø næste gang de kramper - de er FOR svage...

Nogen der har oplevet dette før...
Nogen erfaringer...
Nogen råd...

Vores egen dyrlæge siger de er kredsløbet pga kejsersnittet - de er blot ved at gå fra -

En anden siger det kan være kalkmangel...
RIungede retur og spurgte min egen dyrlæge om de ku være kalken - han siger NEJ... og at vi IKKE skal give dem kalkpulver i mælken -

Det er dog indkøbt - men vi søger lige råd...

Vi har købt brystpumpe til Anna - så vi så vidt muligt kan give dem det -

Lytter hvhis nogen har noget at sige...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalpe kramper og dør...
  • #1   17. jan 2007 Det lyder sørme ikke rart.. jeg har desværre heller ikke et godt råd, men håber der er en der kan give dig det!

  • #2   17. jan 2007 Herpes

    (link fjernet) -

    hvis det er det så er det hurtigt afsted til dyglægen.


  • #3   17. jan 2007 Nårh...det må være meget hådt for dig Julie...det er jeg ked af at høre...

  • #4   17. jan 2007 Har fra dyrlæge hørt at ved Herpes, der er man ikke i tvivl - der er ganske forfærteligt og hvalpenen skriger og dør som fluer. Tror ikke at det er det der er galt, men hvor er det forfærteligt, for dig Julie. Håber du finder ud af noget. Ring evt til et stort dyrehospital. Ved Equittas kejsersnit, havde vi intet der mindede om dette.

  • #5   17. jan 2007 Er da rigtigt trist at læse...........og ja , må virkelig være hårdt.....stakkels jer og de små .

  • #6   17. jan 2007 Har ikke oplevet det selv.,men ved at en anden opdrætter havde problemet med en af sine hvalpe...
    var kredsløbet der gik i stå...
    den blev holdt varm og fodret rutinemæssigt, da den faktisk sugede på moderen men ikke fik noget mad og væske...det er det eneste jeg lige umiddelbart kan sige, for har ikke selv stået i situationen...ved kun at en hvalp hvor kropsfunktionerne er ved at sætte ud, er svær at redde...

    Trist.. ;o(


  • #7   17. jan 2007 Åhhh nej da julie.........må være forfærdeligt at sidde der og være helt magtesløs..........håber virkelig det bedste........har desværre ingen råd at gi af ;o(

  • #8   17. jan 2007 Nej hvor trist....har dyrlægen ikke været ude ved jer...han må da kunne hjælpe...ved ikke lige hvad jeg skal sige.....Tænker på jer og de små

  • #9   17. jan 2007 Håber på I får hjemmebesøg...eller får talt med nogle flere læger..... KNUZ OG KRAM

  • #10   17. jan 2007 Åh for pokker da også:-(

    Julie det er jeg SÅ ked af at høre:-(

    Jeg har ingen anelse, desværre


  • #11   17. jan 2007 Jeg mener at ved herpes virus smittes hvalpene ved fødslen, altså naturlig fødsel, så jeg tror ikke, at det er herpes.

    Har aldrig selv oplevet det du beskriver Julie, det må være forfærdetlig ikke rigtig at kunne gøre noget. Håber at i finder ud af, hvad der er galt.

    Det er forresten normalt tæven, der kommer til at lide af kalkmangel ikke hvalpene, det har jeg i hvert fald aldrig oplevet før.


  • #12   17. jan 2007 det gør mig ondt.. det er bare trist havde håbet alle havde overlevet..

  • #13   17. jan 2007 Ligger hvalpene ikke hos tæven ??

  • #14   17. jan 2007 åååhhhh nej... det gør mig meget ondt!!!,,, Super synd for jer!!

  • #15   17. jan 2007 Åh nej, Julie!! Det er jeg ked af at høre..

    Jeg krydser hvad jeg kan for at resten klarer skærerne!!


  • #16   17. jan 2007 Åhh nej, det lyder da forfærdeligt.
    Tænker på jer.......


  • #17   17. jan 2007 Undskyld mit fravær - men er ved hvalpene hele tiden -

    ULLA : Jo de ligger ved Anna... men hun kan jo ikke give den hejrtemassage -
    Hun er en fantastisk mor - men er ved at få kraftige brystspændinger pga de ik ammer nok... Hun trænger ti lat blive tømt ud...
    Vi har købt flere slags pumper...

    Ja det er noget rigtig lort -

    Ingan kramper / anfald i 1,5 time -

    2 af hvalpene- - de små - får lov at lade livet ved næste krampe hvis den kommer... de er for svage... Men lige nu spiser de og er ok....

    Det er sgu hårdt det her,,,


  • #18   17. jan 2007 hva er det for kramper du snakker om??

  • #19   17. jan 2007 de bliver stive - som døde hvor stivhed er indtruffet - trækker hovedet langt bagover, - Og munden får fråde...

    Virker måske mere som hjertestop... der er INTET hejrteslag...


  • #20   17. jan 2007 Hvor mange af dem kramper, Julie?

    Jeg tør næsten ikke spørge, men er de i risiko allesammen?

    Ja, det må være benhårdt, hvor er det skrækkeligt!!


  • #21   17. jan 2007 Aj det gør mig ondt at høre det går sådan Julie smiley

    Vi krydser alt herfra *S*


  • #22   17. jan 2007 oki det er da virkelig ikke så rart...

    hvordan kan det være de har det sådan...

    Er det pga af kejsersnit eller..?


  • #23   17. jan 2007 håber de sidste overlever.. det er trist for jer og ike midst anna at midste hvalpe..

  • #26   17. jan 2007 Kan det være stivkrampe? Eventuelle bakteirer kan jo komme ind gennem navlesnoren. Det er lige umiddelbart det eneste bud jeg kan komme på.

    Her er et link: (link fjernet)

    Håber virkelig at de kommer over det. Held og lykke


  • #27   17. jan 2007 fejlsynkning ??

  • #28   17. jan 2007 har du snakket med din dyrlæge????

  • #29   17. jan 2007 Julie.
    Sikke noget. Har aldrig prøvet noget som du lige nu gennemgår.
    Jeg tror hvis jeg var dig, at jeg ville tage de største mest livskraftige af hvalpene, og så koncentrere mig om dem.
    Jeg ville lade dem sove som de selv ville, i ca 2 timer, så lave en mælkebl. at tørmælk, tilsætte lidt ekstra sukker, og så lægge dem til tæven. Det vil måske kun være 5 hvalpe, hvis de ikke kan hænge fast og sutte selv, vil jeg nok prove,at give dem flaske.
    Hvis de ikke er i stand til at sutte, villle jeg nok sige, at så var det det. Og lade naturen gå sin gang, for jeg ville tænke på om de nogensinde vil blive normale hunde.
    Men som sagt jeg har aldrig været i dine sko.
    Og jeg håber aldrig jeg kommer det.
    Endelig skal du jo også være opmærksom på at din tæve ikke får yverbetændel.
    Jeg ville så aldrig have ladet tæven gå med veer som ikke resulterede i hvalpe uden at ha kontaktet dr. dr.
    Men som sagt har jeg aldrig været i dine sko.
    Det længste jeg har ventet er 2 timer med veer, så til dr. dyr.


  • #30   17. jan 2007 Det er skræmmende, at når der kommer levende hvalpe ud efter et kejsersnit, at de så ikke er levedygtige.
    Jeg håber virkeligt at det er undtagelsen, og at det ikke er det man kan regne med hvis tæven får kejsersnit.


  • #31   17. jan 2007 hej

    hvis hvalpene er under 58 døgn dør de på stribe, da lungerne ikke er færdigudviklet. Så hvis der er taget kejsersnit før 58 døgn, overlever deikke. det kunne være kalkchok. giv moren en kalksprøjte, og giv hvalpene modermælkserstatning hver 2. time


  • #32   17. jan 2007 Karin, hvis tæven ikke har tegn på at have kalkchok, er der vel ikke nogen grund til at give hende en sprøjte. Jeg har selv prøvet at have en tæve med kalkchok, den starter med at gå rundt somom den er fuld, derefter falder den sammen og bliver helt slap, altså ikke noget med kramper.

    Hvalpene har helt sikkert bedst af at få mælk fra deres mor, og jo mere man giver dem flaske jo mindre sutter de ved tæven, og det vil sige at så producerer hun mindre mælk. Så hvis hun har mælk nok, kan man komme ind i en dum cirkel ved brug af mælkeerstatning. Men jeg kan godt forstå, at Julie prøver at hjælpe de mindste af hvalpene ved at give dem flaske, så kan man se, hvor meget de får.

    Selv giver jeg helst ikke flaske, pga ulemperne som ovennævnt, jeg mener at hvalpene skal have en vis livsvilje. Synes ikek at det lyder som fejlsynkning, så vil der komme mælk ud af næsen også, som tegn på at mælken er i lungerne.

    Karin, jeg har lige haft et kuld, der er født 1 uge for tidligt, det må jo så være på 56. dagen de er født, de er 3 uger nu, og lever i bedste velgående, dog var de meget små ved fødslen. Men det kan lade sig gøre, og Anna var også gået over tiden, så det er ikke grunde til dette.


  • #33   18. jan 2007 pu-han det er svært. har kigget i næsten alle hunde bøger. er det i forbindelse med spisning?

  • #34   18. jan 2007 du har ikke haft kennelhoste for nylig vel?? VÆRET PÅ UDSTILLING?

  • #35   18. jan 2007 hvis hvalpene ikke får mad nok hvis de ikke vil spise vil jeg foreslå at du måske sonder, så de får næring nok

  • #36   18. jan 2007 Heidi : Nej vi har valgt at gå uden om dyrlægen... Vi tænker vi har mere erfaring... !!

    Hvad havde du tænkt dig... har nærmest haft dyrlægen hængendde i røret hele dagen og været der ude flere gange... SUK !


  • #37   18. jan 2007 Snow : Vi tror det er fordi de har været bedøvet og derfor har været sløvet af dette... de alle har spist her til aften nogen mere hos Anna end andre...



  • #38   18. jan 2007 Mette O : NEj har ikke været på udstillinger el.
    Og ingen kennelhoste...


  • #39   18. jan 2007 nårh ja, godt ord igen..... Det var jo bare et spørgsmål... Skal da nok holde min mund.

  • #40   18. jan 2007 Måske et godt måltid af sondefodring, kunne få ordenligt gang i dem, bare et enkelt måltid, så maven er fuld, og de får energien til at knokle selv for føden? Det har jeg gjort et par gange gennem årene med killinger, hvis de taber i vægt og bliver svage pga. de ingen energi får, når de ikke får de mængder mad, de har brug for.
    Jeg kunne forestille mig, det ville give dem gnisten, til selv at søge mad.
    Held og lykke med de små. De ser rigtig nuser ud.


  • #41   18. jan 2007 Heidi : smielr... det var ik så skarpt ment - vi har ik sovet i dagevis, - er lidt trætte og kæmper virkelig for det her - ss -
    Men jo - selvfølgelig har vi dyrlægen ind over - Tror faktsik efterhånden at de elsker os mindre dernede - griner -
    Men tålmodige må mamn sige de er - ;O)


  • #42   18. jan 2007 Chiko, - Præcis hvad mener du når du siger Sonde... ????
    Mener du blot modermælkserstatnig - ???


  • #43   18. jan 2007 Hvis du malker mælk ud fra moderen er det klart nr et at bruge. SOndefodring, er at lægge en sonde i hvalpen, som skal måles ud fra sunde til nederste riben, og så afmærke det. Så skal du med en sprøjte du sætter på slangen (endelig uden luft i) forsigtigt trykke mælken ud i havlpen.
    På den måde er du helt sikker på at mælken kommer i hvalpen. Og når de får mad, så får de lyn hurtigt energi.
    Du kan evt læse om sondefodring her: http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=858/sprog=1/grp=3/menu=5/
    Det aller bedste vil være hvis enten en som har prøvet det før viser dig det, eller dyrlægen måske kan vise dig det. Jeg har som sagt gjort det med et par kuld killinger, ogg kun en eller to gange, for at give dem energien, til selv at kæmpe for føden.


  • #44   18. jan 2007 Den nemmeste måde, at få slangen/sonden i hvalpen, er lige at dyppe den i lidt lunkent vand, så glider den bedre. Og du er ikke i tvivl, hvis du får den i luftrøret, det vil du høre med det samme, da hvalpen, vil hoste.. Det kan være lidt ubehageligt at tænke på, men kan redde dine hvalpe, og det er ikke så svært, når man har prøvet det et par gange. *SS*

  • #45   18. jan 2007 Jeg har her noget, omkring at lægge sonde, og hvordan man holder. Det er godt nok killinger, men det er på samme måde det foregår.
    Du kan jo lige kikke på det. Det er Misty brown's katteri der har lagt det på nettet. Syntes det er mere uddybende, end det fra dyrlægevagten.

    http://www.bluewhite.dk/Tips/june99.shtml


  • #46   18. jan 2007 Vi har - siden det sidste hjertestop tidligere på dagen, - givet erstatning med engangssprøjter - hvilket har givet dem 5 ml pr fodring, - og det har sgu gjort underværker...

    Så godt som alle hvalpe dier nu hos Anna... Nogen mere end andre -

    Nogen går endda direkte på patten nu - allerede ved 1. forsøg når de lægges til - Andre afviser patten - TOTALT... ( dette drejer sig om 3 hvalpe ) men deres trivsel er LANGT bedre nu end for blot 8 timer siden -
    - For 8 - Ja bare kl. 21.00 lignede de så godt som alle nogen der sku dø lige om lidt

    Nu tror vi igen lidt på det hele - men ved godt at det hele godt kan vende pludseligt igen - men vi HÅÅÅÅÅBER...

    Smiler...


  • #47   18. jan 2007 Åh Julie, jeg håber det går fremad med dem alle, og at der ikke kommer flere hjertestop..

    Knus Jeanette


  • #48   18. jan 2007 PKAs Pia A: Hvis du læser min tekst igennem skriver jeg faktisk at hun er gået over tid, det er Karin G, der skriver det med kejsersnit FØR 58 dage, hvorefter jeg skriver, at den ikke har født før tid.

  • #49   18. jan 2007 der er noget som hedder faiding puppies, det er når hvalpe af en eller anden grund ikke kan sutte, der er ikke ret meget at gøre ved det, det bliver stadig undersøgt hvad problemet er, hvis du vil prøve at holde liv i de svage som ikke sutter selv er der nok ikke andet at gøre end en sonde ned i maven så de får det mad de skal have.

  • #50   18. jan 2007 Hej allesammen -

    Lige en morgen opdatering her - ss-

    Hertil morgen har endnu en hvalp ligget til pat og suget godt - så vi er nu oppe på 5 hvalpe som ligger til ved de fleste måltider - Dog skal de lige have hjælp ti lat starte op...

    Resten flasker vi ( med sprøjte ) og de tager godt imod - 5 ml pr gang - de små får så oftere mad - så de kan boostes og vi håber at det kan motivere dem til at tage patten - samt at de kan blive stærke nok til det -

    Vi går efter at de spiser 30 ml erstatning dagligt de næste dage, - samt det de får hos Anna...

    Vi har et par hvalpe som vi ikke tror det vilde på, - men alligevel ser vi hele tiden et lille bitte fremskridt...
    - Så håbet er der -

    Og det tyder ikke på at nogen af dem lider -

    Da vi igår oplevede hjertestop på stribe -oplevede vi desværre også at Anna mistede totalt lysten til omsorgen for dem, - men den kom igen sent på aftenen - da hvalpene faldt til ro, - og nu vasker og pusler hun om den . og ligger hos dem hele tiden -

    Det er HÅRDT arbejde,- men det hele værd -

    Døgnet byder på ca 3 timers søvn - og vi er ved at kolapse et par gange om dagen -

    Mange hilsner fra

    Mette & Julie -


  • #51   18. jan 2007 Åhh nej Julie, som om I ikke havde været igennem nok, hvor må det dog tære på kræfterne, hos Jer alle.

    Har ingen gode råd, kan ej heller tilbyde min hjælp, vil bare udtrykke min medfølelse og krydser alt hvad krydses kan for at I er ovre den værste tid nu.

    Mange tanker
    Tanja


  • #52   18. jan 2007 Åhh for søren da også, fik ikke lige trykket opdater inden jeg skrev mit indlæg...

    Hvor er det dog bare vidunderligt at høre...

    Slug nogle energidrikke, noget flydende ginseng osv så I kan blive boostet lidt, indtil der igen er tid til at sove!!

    Tanja


  • #53   18. jan 2007 PKAs Pia A: Jo, jeg skrev at hun var gået over tiden, det er baseret på denne tråd: http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=74641

    Læs overskriften:-)


  • #54   18. jan 2007 hvis du sonder er der nok en bedre løsning for at se om den er rigtig nede end at vente på de hoster. når du har slangen nede tager du den anden ende i en skål vand hvis det bobler er den i lungen hvis det ikke bobler er den i maven lad slangen ligge 5-7 sek.
    har selv prøvet at sonde.
    god bedring til hvalpene


  • #55   18. jan 2007 rart at høre at det lysner....*S* held og lykke..

  • #56   30. apr 2007 må man spørge hvondan det går med hvalpene nu ?

Kommentér på:
hvalpe kramper og dør...

Annonce