{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

For tidlig drægtighed {{forumTopicSubject}}

Jeg så lige dette link på facebook:

http://www.sydsvenskan.se/2016-11-09/dagsboter-for-tidig-hundgraviditet

En hundeejer er dømt dagbøder for at lade sin 13 mdr. tævehund blive drægtig.
Vi snakker så tit om at det er uacceptabelt, at folk trækker hvalpe på alt for unge tæver, men det er første gang jeg hører om, at det ligefrem er ulovligt i forhold til landets love.

Jeg skulle måske tilføje, at det foregik i Sverige ikke herhjemme.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For tidlig drægtighed
  • #1   9. nov 2016 Jeg skal lige forstå det rigtigt - en bøde for at tæven bliver drægtig, også selvom man giver den en abortsprøjte? Jeg har det sådan lidt, at uanset hvor forsigtig og ansvarlig en ejer man er, så KAN der i nogle tilfælde simpelthen ske en fejl. Det kan ske for selv de mest ansvarlige og opmærksomme ejere og avlere. At man så kan være en ansvarlig ejer og give tæven en abortsprøjte synes jeg ikke man skal have en bøde for. Det er noget andet, hvis man avler på alt alt for unge tæver og rent faktisk lader dem få hvalpene. Men at give bøder fordi tæven er drægtig, det synes jeg er at strække den.

• #2   9. nov 2016 Det fremgår ikke tydeligt i teksten om abortsprøjter ændrer noget, men de skriver, at hun dømmes for den tidlige parring.

• #3   9. nov 2016 Det måtte gerne indføres her.

• #4   9. nov 2016 Ville også ønske at det kunne blive indført her ! Dog mener jeg ikke at man skal straffes, hvis det er et uheld, og man forsøger på at få afbrudt drægtigheden med abortsprøjte eller sterilisation.

• #6   9. nov 2016 Linket var på den svenske pyreneerklubs gruppe og jeg har prøvet at spørge lidt mere ind til det der, men har heller ikke fået klart svar på, om en abortsprøjte ville have redde situationen for kvinden.
    Der var heller ingen der, der havde hørt om andre sager, hvor der var faldet dom på grund af for tidlig drægtighed, så det er heller ikke normen i Sverige. Og vel også derfor, det er i avisen.

• #8   10. nov 2016 Jo, og jeg har ingen grund til at tro, at det drejer sig om pyreneere. Det var bare et link som et medlem af en pyreneergruppe havde sat op, og derfor var det pyreneerfolk, jeg skrev med.

Under alle omstændigheder har krav om sundhedstest noget med SKK at gøre og de kan ikke udskrive dagbøder. Det er i forhold til landets love, at der er faldet dom.

Kommentér på:
For tidlig drægtighed

Annonce