{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

for tidlig drægtighed.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
jeg er desværre kommet i den uheldige situation, at min kun 10 mdr gamle tæve er blevet drægtig. smiley
Jeg vil høre om hun kan få hvalpne eller om de skal fjernes?
Jeg vil gerne have hende steriliseret på et tidspunkt og dyrlægen sagde han kunne fjerne hvalpne samtidigt, men vil høre om det kan lade sig gøre hun får hvalpene.
Hun vil få dem sidst i sep. og der er kun næsten 1 ½ år.
hvad skal jeg gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  for tidlig drægtighed..
  • #1   5. jun 2008 Hmm -hvis hun er ti mdr kan hun da næppe være 1½ når hun får hvalpene.

Og jeg synes stadig du skal få dem fjernet. Hvalpe ska ikke have hvalpe.

• #2   5. jun 2008 Jeg ville få dem fjernet nu, samtidig med en sterilisation, som dyrlægen også har sagt, at han kan..

• #3   5. jun 2008 jeg ville få dem fjernet! hvalpe skal altså ikke have hvalpe

• #4   5. jun 2008 Stemmer i med de andre ... Hun er slet slet ikke klar til at få hvalpe ....

• #5   5. jun 2008 okay mange tak for jeres råd... det er en meget ærgelig situation jeg har fået hende i..

• #6   5. jun 2008 Spurgte du ikke om det forleden dag også? Så vidt jeg husker fik du samme råd sidst.. hvorfor er du stadig i tvivl?? 10 måneder så er hun stadig hvalp... hvalpe skal ikke have hvalpe.

• #7   5. jun 2008 det er alt for tidligt for hende at få hvalpe...hun er jo hverken fysisk eller psykisk voksen endnu....

din dyrlæge har været rigtig fornuftig i sin vejledning(STOR applaus til ham!!) og det er rigtig at det er bedst at hun får opereret sin livmoder ud hvorefter de afliver hvalpene/fostrene........ingen lider derved nogen nød eller overlast................så bare kom af sted, for din tæve's skyld..... :o)

• #8   5. jun 2008 Jeps, se at få fjernet fostrene og få hende steriliseret! Det er alt alt for tidligt!

• #9   6. jun 2008 Hej Camilla H
    Der er en der nævner en abortsprøjte......Den skal hun have inden for 5 dage efter parring..Det kan godt være at der bliver en del harme over denne komenar der kommer nu men det er bare ærgeligt... Blev hun kun parret 1 gang?? Så ville jeg krydse ingre for at den ikke blev drægtig..Det ville jo være ærgeligt at fjerne og sterialisere hvis det er meingen at du gerne ville have et par kuld senere..
    En lille historie fra mit katteri.. D 11/4 vågnede jeg ved at min ikke hankat besteg en af mine katte(som er fra d 26/8 07) Jeg ved med 100% sikkerhed at han kun parrede hende 1 gang..Jeg kontaktede straks min dyrlæge og hun gav hende en abortsprøjte... i dag d 6/6 skal jeg ind til dyrlæge med den samme kat for at få taget et røntgen for at se hvor mange killinger der er..For at gøre en lang historie kort-sprøjten virkede ikke.. Så mit råd Kryds fingre for at hun enten ikke er drægtig,eller at hun ikke år flere hvalpe end hun kan klare.. held og lykke..

• #10   6. jun 2008 anita s' har du læst trådstarters første indlæg? tæven ønskes steriliseret senere alligevel, så hvorfor ikke gøre det nu? desuden kan de nye abortsprøjter gives helt op til 48-49dagen i drægtigheden.............

• #11   6. jun 2008 Camilla - en Psprøjte kan gøre mere gavn end skade så lad være med det, - Anita S jeg er meget enig med dig :-))

• #12   6. jun 2008 Det er ikke en p-sprøjte der er tale om her. Tæven er jo allerede drægtig (måske) De nye abortsprøjter har ikke helt så grimme bivirkeninger som de gamle.

Det er bare en rigtig dårlig ide at lade hvalpe få hvalpe.

• #13   6. jun 2008 Jeg har nok ikke læst det helt igennem kan godt se at den skal "ordnes" på et tidspunkt,kan bare ikke se at det skulle være et problem så, det er enten eller.... Men syns bare folk er meget hurtige til at sige få dem fjernet og få hende fikset.. Jeg har set eksempler på hunde der har fået tidlig hvalpe som er o på alle måder.. Og har set en der var 2 år som blev skør af at have fået hvalpe.. Men sorry jeg læser ikke altid alt igennem... Skal prøve at gøre det en anden gang:-)

• #14   6. jun 2008 lige et side spørgsmål til de der mener at det er ok at hvalpe får hvalpe:

er det også ok at barnebrude bliver gravide og får børn 10-14 år gamle?

• #15   6. jun 2008 Man kan da være heldig at der ikke sker noget hvis man lader sin hvalp få hvalpe. Men der er også folk der er hoppet ud fra høje bygninger ig overlevet. Det betyder bare ikke at det er en god ide at hoppe ud fra Rundetårn.

Jeg synes ikke at man skal tage forb let på det!

• #16   7. jun 2008 Hmmm ja meninger kan være mange, men uheld kan altså også ske.
    Jeg er heller ikke tinhænger i at børn på 15 får børn, men nogen gange er de faktisk bedre mødre for deres børn end dem som for børn i for sen en aldre.
    Synes det er ligt svært at udtale sig om, kender jo ikke hunden.
    Men ok nu spørger camilla jo efter svar, ellers synes jeg det er noget man må gør op mig sig selv og hunden.

Ved så to eksempler hvor dyrlægen ikke har anbefalet p-sprøjten, da det KAN gøre tæven steril. Men hvis man alligevel ikke vil have hvalpe senere har dette jo intet at sige.

• #17   8. jun 2008 Jeg synes overhovdet ikke man kan samligne hunde med mennesker.

Som sagt har den nye abortsprøjte ikke de samme uheldige bivirkninger som den gamle og ærlig talt så synes jeg ikke at bivirkningerne er så slemme som det at lade en så ung tæve få hvalpe og skulle denne tæve gå en og blive steril er det nok ikke den store ulykke eftersom den alligevel skal sterilieres.

• #18   8. jun 2008 Hmmmm vil så lige sige, at tæver godt nok er meget forskellige, selvom jeg aldrig har prøvet at få hvalpe på så ung en tæve, men kender flere tilfælder, hvor selv en "voksen" eller ældre tæve kan have svært ved at passe sine hvalpe. Og "ja" mange ting kan desvære samlignes......

Kommentér på:
for tidlig drægtighed..

Annonce