11. jun 2007 Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.329
Kennelhjælp Kennelhjælp
Ja som overskriften lyder, så er jeg lidt nysgerrig på det.
Vi er en familie med pt 4 hunde og et mindre opdræt. Har opdrættet i 11 år og haft 7 kuld.
For at gøre en lang historie kort (havde lige skrevet det hele på min telefon da Bazoom lukkede ned), så er en aftale om at passe en af vores tæver (med et kuld på 14 dage) gledet i vasken. Vores tæver løber med 11 og 14 måneders mellemrum og de SKULLE parres denne gang da den ældste lige er blevet 7 i slut marts og hendes datter er 3,5 år og aldrig parret da vores hus står til salg og ejendomsmægleren sagde NO GO! Nu kunne vi ikke trække tæverne længere og de blev parret efter at en af vores skønne hvalpekøbere frivilligt meldte sig. Hun har nu trukket i land efter de er blevet parret HJÆLP!!! Nå trods en kæmpe udgift, så er det nok alligevel en lettelse at den ene gik tom. Der er i øvrigt bestilt pension til resten af flokken!
Nu står vi så med en uges ferie i Sverige (vi tager meget sjældent væk fra vores hunde. Det sker langt fra hvert år) som vores børn virkelig har set frem til samt mine forældre som vi tager med. De kommer ikke ud, da de ikke kører og min far ikke er rask. Ferien er bestilt sidste år og piger har skubbet deres løbet. De er kun parret fordi vi havde pasning på plads.
Det har vi så ikke mere...
Er der nogle af jer der benytter jer af en sådan kennelhjælp i forskellige situationer? Hvordan aflønnes de og hvor i alverden finder man et ansvarsfuldt og handlekraftigt menneske? Dem jeg i min omgangskreds stoler på, har jo deres egne hunde at tage sig af. Jeg tænker jo at det var en der skulle bo her den uge.
Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer, da dette her er helt nyt for mig.
Jeg ved godt at det er en møgsituation og det skulle jeg have planlagt bedre, men vi har med naturen og mennesker at gøre, det er ikke altid så sort og hvidt......
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.329
Min mor har sagt at vi kan da bare alle blive hjemme, men jeg føler at jeg svigter min familie. Min far har cancer og jeg ønsker ærlig talt den ferie med dem.
Vi har længe gået med tanken om at få en hjælp "tilknyttet" de få gange åm året vi kunne få brug for det. Sådan en enkelt overnatning i ny og næ i forb. med udstilling eller lignende.
Jeg overlader selvfølgelig ikke mine hunde til en vildt fremmed og det var som sådan heller ikke en efterlysning, men mere om andre har erfaring med sådan en hjælp. Jeg ved at større kenneler gerne har, og de er nok kontraktansat.
Min hvalpekøber meldte fra fordi hun var bange for ansvaret. Det er jo fair nok!
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 917
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.072
Hvad med at høre i en af grupperne på Fb.... jeg sidder lidt og tænker på (helt for egen regning) om sådan en som Ipsen opdrætter, hende der har en af dine hunde på forsiden af sin bog ( så ved du hvem) , kunne hjælpe .... om hun kunne have lyst og mulighed enten for at tage på landet, eller de kunne være ved hende .... men hun er jo oppe i årene, og ved at den han hun har fået hjem ikke er såååå glad for andre ....
Tror så hun har en eller anden god veninde der af og til er stand in for hende så måske hun om ikke andet kender nogen, der kender nogen osv ....
Prøv da evt. at lave et opslag på Fb, er der ikke en gruppe du ved I begge er med i ???
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.849
Vi får min bror til at komme og bo her sammen med hundene når vi skal på ferie til sommer. Vi er de eneste i familien der har hunde, så der er heldigvis et par stykker at spørge om hjælp hvis alt brænder på.
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 2 Svar: 921
Hvor gamle vil hvalpene være, når I skal på ferie - det har jeg lidt svært ved at lure? Det gør jo også lidt en forskel.
Jeg kender enkelte hundemennesker, med en god grundig viden, som har hjulpet når andres hunde har fået hvalpe - det behøves ikke være avlere men man kan jo godt have en god viden om det hele alligevel.
- Eller avlere, der har et godt bagland som f.eks. mand der kan passe det derhjemme, og træde til og passe andres en uges tid
Der kan vel også være folk som har opdrættet, men af den ene eller anden grund ikke har hund pt. og som kan hjælpe osv. osv.
Jeg ville da prøve at søge efter noget hjælp, er der ikke noget specialklub for Jeres racer, I kan spørge ved etc? Spørge I omgangskredsen, søge lidt bredt og få snakket grundigt med folk inden så I kan se om der er tillid? Evt. aftale med hende som i første omgang tilbød sig, at hun undervejs i ferien kigger forbi hundene for at tjekke at alt er okay?
Og så ellers finde ud af, hvad nervøsitet man kan have over ansvaret - er det pasningen, er det hvis noget går galt og der skal dyrlæge til, ligesom få afklaret alle 'faldgrupper' og aftalt og klargjort en masse på forhånd, så det hele er nemt at gå til og der ikke er nogen tvivl - eventuelt en backup hjælper der kan konsulteres i tilfælde af tvivl og i tilfælde af at du ikke lige svarer på tlf.
Sådan at både I kan slappe af i ferien, og passer ved alt hvad der skal ordnes
Prisen på sådan en omgang ved jeg så helt ærligt ikke - dén slags jeg har ufatteligt svært ved at bedømme.
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 717
Havde jeg boet tæt på dig, ville jeg hellere end gerne komme til "job samtale" hos dig, se om vi to passede sammen. For mig havde det da været en skøn ferie med en flok dejlige hvalpe
Jeg håber virkelig at du finder ud af det, så i kan komme afsted på den ferie
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Har nogle af jeres venner måske voksne børn som kunne tænke sig en ferie i jeres hus og passe hvalpe? Måske kender du nogle fra udstillinger fx junior handlere? Det er ofte lettest at få unge mennesker til at flytte i andres huse;) og hvis de har baglandet i orden, det vil sige fx fra en familie med kennel, så kan det sagtens blive Godt.
Priser, tja jeg tænker hvis de bor i dit hus og betragter det som en ferie, fx med en fyldt fryser eller måske din bil
jun 2007
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 2 Svar: 921
Men håber det lykkedes Jer, synes bestemt I skal afsted på ferie.
jun 2007
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.635
Når det så er sagt, så håber jeg, I finder en løsning! Det er godt nok en træls situation.
jun 2007
jun 2007
Jeg er nok den mest erfarne herhjemme i vores race...
vi er 3 opdrættere
jun 2007
jun 2007
jun 2007
Se det er en win win?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.072
jun 2007
Ja vi er lykkelige og det er meget ansvarsfulde mennesker, som har hund på samme måde som vi ?
Kennelhjælp