1.070 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Tim F
Tim F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

søger blanding søger blanding

Hej der ude smiley

Jeg har en gang haft en blandinghu d af disse : labrador, kleiner münsterländer og gammel dansk hønsehun.

Søger en hvalp der skal være labrador i den og så en af de andre to eller begge.

Har billeder af den gamle hund Basse.

Håber nogle kender til et godt sted igen

Hilsen Tim

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  søger blanding
  • #3   18. mar 2016 Lav en annonce smiley og vær opmærksom på, at blandingen kan falde ud HELT anderledes end den du havde - hunden får jo ikke nødvendigvis alle de gode (eller samme) træk fra de tre racer

• Tim F
    Tim F Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   18. mar 2016 Søger ikke en som liger ham eller skal erstatte ham.
    Han var en for sig selv og det vil han altid være.
    Bare nogle gode racer i blanding nem at arbejde med og bruge til træning og jagt.

• #5   18. mar 2016 Jeg tænker bare at det da umiddelbart er lettere for dig at finde ud af hvilken af racerne du hælder mest til og så gå efter denne, så ved du jo nogenlunde præcis hvad du bør få ud af det - især jagtmæssigt også. Skal du have en blanding af fx. lab og münsterländer så kan jeg ikke forestille mig at der står en ansvarlig avler bag, der går op i sundheden (hvilket, for mig i hvert fald, er det vigtigste uanset hvad), og derfor ville jeg, hvis jeg var dig, i hvert fald være lidt forbeholden smiley

• #7   18. mar 2016 Hvilken form for jagt går du så på?

• #8   18. mar 2016 Må jeg tillade mig at være uenig?

Når man vælger hund skal man naturligvis være afklaret med hvad man vil med dyret og gå efter en sund hund i et sundt legeme.

Men hvis man ønsker en samarbejdende hund, apporterende eller hønsehund eller stødende jagthund, så kan man godt gå efter sunde forældre, der bruges til jagt og familie dyr og kan byde ind med ønskede egenskaber.
    De kan have samme race, eller forskellige racer, bare man kan lide hvad der er indenfor den spændvidde forældrene repræsenterer.
    - Jeg synes det lyder godt.

Jeg gik også efter sunde forældre, hvalpe der bød på ønskede egenskaber.
    Og jeg er stadig svært godt tilfreds med hvad jeg har!

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #9   18. mar 2016 Er helt enig med dig Helene B. smiley

• #10   18. mar 2016 At anskaffe en blanding er lige som at spille lotto, især når man har et specifikt ønske/ formål med hunden.

Og så er der jo det med sundheden, som der næppe er styr på hos en blanding....

• #13   19. mar 2016 Jeg har det helt fint med at spille terning, hvis man vinder på 1 til 6, ud af 6 muligheder.

Og det er jo det man gør, hvis man køber hund med hoved og hjerte...

• #16   19. mar 2016 Jeg siger, at det vigtigste ikke er stamtavle.

Det vigtigste er at man
    - tager stilling til, hvad man vil med dyret
    - tager stilling til om dyret har de egenskaber, som man søger
    - tager stilling til om man kan argumentere for at dyret er sundt i "sjæl og legeme".

Det er ikke papirerne der gør dyret sundt. Det er omtanke.
    Omtanke er meget vigtigt. Det er OMTANKE man skal gå efter.

(Og jeg bliver lang i ansigtet af generalisering om at avl uden stamtavle er uden omtanke. Det passer altså ikke.)

• #18   19. mar 2016 Med al den "omtanke", der ligger bag avlen af stamtavlehunde, kan det da undre, at der stadig findes arvelige sygdomme blandt disse. Selv det mest tilfældige hul-i-hækken kan ikke frembringe noget, der blot nærmer sig schæferne fra Cruft smiley

• #20   19. mar 2016 Jeg er meget bekymret for, at der går "habsburger" i det. En begrænset genmasse kan være meget problematisk, og vi har jo set eksempler på, hvor ligeglade kennelklubberne kan være. (Ussel) mammon er gud smiley

• #23   19. mar 2016 Homer havde haps-burger i blodet. Han har een gang hapset en burger ud af hånden på Victor og en anden gang hapset den på tallerkenen lige for næsen af knægten. smiley

• #24   19. mar 2016 En hønsehund, en labrador, en kleinermünsterländer arbejder fuldstændig forskelligt på en jagt.
    Med en arbejdende hund skal man i allerhøjeste grad være omstillingsparat, hvis man køber en hund, hvor man ikke ved hvilke brugsegenskaber, der vil blive dominerende.

Det vil sige at man som hundefører ikke kan tillade sig at have en præference i sin måde at arbejde på på en jagt - det skal hunden alene afgøre.
    Og er man som hundefører IKKE villig til at arbejde i så høj grad på hundens præmisser (og besidder man ikke evnen), så synes jeg man skylder hunden at finde en, der har brugsegenskaber, der med sikkerhed passer til en.

• #25   20. mar 2016 Og så er der det med blandinger, de bliver ikke ret gamle, min den ene døde her i september, kun 11.75 år gammel og den anden tror stadig den er 7 år, så det er skidt da.
    Må indrømme jeg savner at se en blandingshund der er faldet skidt ud, men de findes da sikkert.

Kommentér på:
søger blanding

Annonce