{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Ville du købe hund? {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker jo, som mange sikkert ved, på at avle på Quality, men jeg har lige et par spørgsmål til jer af ren interesse og nysgerrighed.

Lad os sige jeg har en kennel, Kennel A, i mine forældres navn (fordi jeg ikke er 18 endnu), ville i så købe hund hos mig?

Eller ville i vælge Kennel B, som er et ægtepar i 50'erne, som har avlet i 10-15 år?

Forudsætningerne er de samme; man kan se moderen begge steder, dyrene er sunde og raske, begge har fået hensigtsmæssig hjælp til at vælge rigtige forældredyr osv.

Min teori er, at folk vil vælge Kennel B, fordi man ikke regner med, at man som 16-18-årig ved hvad man gør. Jeg har intet imod det, jeg tænkte bare, om der var noget om det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville du købe hund?
  • #1   1. okt 2006 jeg ville nok gøre det samme som mgp....

• #2   1. okt 2006 *MGP* - Ja præcis. Det er altid svært til man lige er i gang. Det er mere med alderen jeg tænkte smiley

Men jeg ville også selv gøre som jer.

• #3   1. okt 2006 Forskelligt fra person til person -
    kender en som overtog familiens kennelmærke på sin 18 års fødselsdag.

Kommer an på mange andre ting end lige alderen.

• #4   1. okt 2006 Jeg kigger først og fremmest på afstamningen.

Så havde du lavet et kuld hvalpe som var lige den afstamning jeg gik efter, så ville jeg ikke have noget problem med at købe af en ung avler.

• #5   1. okt 2006 hmm tinget lidt på det sammen.... men alle start jo et sted.... men alt begundese er jo svære..... så vis det var mig ville jeg nok ha skrivet nogen op til hvalpe inden jeg ga mig i gang med at lave dem..... for personlig kigger jeg meget på kennel´s tidliger kuld,,,, hvad ligger der i deres line..... derfor vælget af kennel westlund....da jeg skulle ha frida...en kennel med en del år på banen sevl om michael ikke er en gammel mand på 50,,,,
    inden jeg blive skrivet op hos dem havde jeg stådet på vendelist hos en anden kennel,,,, var deres først kuld hvalpe... men desvære kom der ikke tæver nok til der bliv en til mig så måtte man kigge vider rundt efter et godt sted....og fandt så det beste af dem alle..... er ba super glad for jeg fik en hvalp (frida) lige der fra..... og sikke en hjælpenhånd jeg ha fået vis der var noget.... der for dejligt at købe fra en opdrætte der ha en del år på banen.... men alle start et sted.... så held og lykke

• #6   1. okt 2006 Klaus - Nej præcis. De tror ikke at man har styr på det. Når jeg går tur, oplever jeg racediskrimination, fordi jeg er lille, så tror de ikke jeg kan holde så stor en hund, men de tager jo fejl. Det gælder vel om at kunne skabe en tillid til sin opdrætter, ung som gammel.

Mark - Ja, det er dumt at købe hvis man ved parringen ikke er så god.

Juelsgaard * - Ja det siger jo meget.

• #7   1. okt 2006 Jeg kigger meget på forældredyrne og selvfølgelig måden opdrætteren holder hund på. - Og så følger jeg min intuition. Så jeg er nok mere til hunde fremfor alder på opdrætteren ;0)

• #8   1. okt 2006 Du skal vel have susanne til at råde dig mhp valg af egnet hanhund?

Synes det kommer meget an på, hvilken karrierer hunden har (haft) - indenfor såvel udstilling som brugsmæssigt og ikke mindst forældredyrernes sundhed.

• #9   1. okt 2006 Juñe - Okay

Jeg vil sige, at enten er i virkelig høflige, eller også har i bare overrasket mig. Jeg mødet ofte "fordomme" fra folk, f.eks. når jeg står og underviser på vores hvalpehold. De tager ikke alt til sig, fordi de er ældre end jeg er. Det er nok usædvanligt for dem, at blive undervist af en der er 20 år yngre end dem, men jeg har jo lige så meget at byde på som alle andre. Måske knap så meget erfaring, men jeg har også stået med en "problemhund" engang, som jeg lærte virkelig meget af.

Men regnede alligevel med, selv om det ikke kommer an på alderen, at folk kiggede lidt skævt til en.

• #10   1. okt 2006 B . P - Susanne? Jeg har søgt venskab, så kan vi tale der.

• #11   1. okt 2006 ..Eller problemhund var det ikke. Jeg havde bare problemer. *GG*. Misforstå det nu ikke!

• #12   1. okt 2006 Jeg tror også du kan få større problemer med at få hvalpekøbere blandt mere "urutinerede" købere.

Hvis jeg ikke vidste noget om avl og afstamning, så ville jeg jo også vælge en erfaren avler.

Men da jeg jo efterhånden er helt på det rene med hvad jeg vil have i afstamningen (sundhed m.m.) så vil jeg jo gerne købe hos en ung avler, hvis vedkommende har det jeg vil have.

• #13   1. okt 2006 Juelsgaard - "Jeg tror også du kan få større problemer med at få hvalpekøbere blandt mere "urutinerede" købere" - Den må jeg lige have igen. Forstod det ikke rigtigt.

• #14   1. okt 2006 Jeg mener at hvis ikke man har så meget forstand på afstamninger osv. så vil man nok være mere tilbøjelig til at vælge en erfaren avler frem for en ung avler.

Selvom kvaliteten i opdrættet jo absolut ikke altid hænger sammen med opdrætterens erfaring, men jeg tror at en urutineret køber vil føle sig mere tryg ved en ældre og mere erfaren opdrætter.

• #15   1. okt 2006 Juelsgaard - Nåå, nu forstod jeg det. Det er nok rigtig nok.

• #16   1. okt 2006 Jeg er da ligeglad med din alder. Det er jo hunden og dens gener jeg er ude efter, hvis du havde den rigtige hvalp, under de for mig rigtige vilkår, så er din alder fuldstændig ligegyldig.

Kommentér på:
Ville du købe hund?

Annonce