{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.507 visninger | Oprettet:

Vente ... vente ... Drægtig {{forumTopicSubject}}

Vega er i dag på dag 16. Hun blev insemineret 2 dage i træk hos Birgitte Schjødt efter progesterontest, skrab og blodprøver for at ramme det helt rigtige tidspunkt. Hanhundes sædkvalitet var uovertruffen - og alt gik godt. Både Vega og hanhund har kuld i forvejen - så vi ved de kan.

Nu er vi nået dertil, hvor vi konstant kigger på Vega. Hun slimede bagfra fra dag 9 -14 ca. Hun æder som et tærskeværk. Hun har lavet yngelpleje på vores Petit Buddy, som ikke er imponeret over at blive vasket, slikket osv flere gange daglig. Hun virker noget træt, og vi kan ikke gå i køkkenet uden hun går med og stikker snuden op på køkkenbordet.

Vente .. vente ...vente SUK, jeg er ikke en tålmodig sjæl!

Hvad dag scanner I - hvis I scanner?

Min mands firma sælger hospitalsudstyr, bla scannere til hospitaler og dyrlæger. Deres sælger, der er uddannet sygeplejerske, vil rigtigt gerne prøve at scanne Vega gratis - det har vi sagt ja til. Men hvad dag skal det være på? Hvornår kan man se hjerteaktivitet? Sidste gang scannede vi på dag 25, der var der fin hjerteaktivitet. Og ville I overhovedet turde lægge tæve til sådan en forsøgsscanning? Vega er en meget stærk og velafbalanceret og harmonisk tæve, der ikke stresser - så jeg tænker, det er ok.

Vi skal til et arrangement i vores specialklub i weeekenden 12-13. sep. Jeg vil genre vide om hun er drægtig inden da. Så jeg tænker vi lader hende scanne omkring dag 24. Skulle det vise sig, at denne sygeplejerske ikke kan se noget, kan vi nå at få hendes scannet ved egen dyrlæge inden weekenden.

PYha, disse dage hvor man ikke ved bestemt føles ekstra LANGE ...Pt. svinger det fra time til time om jeg tror hun er drægtig. Det bliver en LANG uge ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vente ... vente ... Drægtig
  • #1   2. sep 2015 Det bliver spænden, held og lykke med det hele. smiley

• #5   2. sep 2015 Min dyrlæge mærker bare efter blærerne på ca 25. dagen. Hun har ramt plet hver gang og nu er der vist ikke megen tvivl. Min tæve er på 40. dagen og hun blev også insemineret da hanhunden ikke kunne få "hul igennem " tiltrods for at de begge har gjort det naturligt før

profilbillede
  • #6   2. sep 2015 Hehe først går man og venter på løbetiden, så på at tæven er klar, så på om man ved hun er drægtig, så på fødslen - og det tager bare SÅ lang tid og tiden går SÅ langsomt!!!

Men så er hvalpene der og så siger det bare SLAM og så er der gået 8 uger (Eller hvor længe man nu venter før de rejser) - det er altså noget underligt noget smiley

Hvis tæven ikke stresser over noget ville jeg da tage imod alle de gratis scanninger jeg kunne smiley Der omkring dag 21-25 har jeg kun set blærerne, lægnere henne, så er der de små hjerter og så det med at man kan se dem "svømme" lidt længere henne, åh smiley Kunne jeg, havde jeg en scanner selv og gloede på dem minimum en gang om dagen smiley

Mht. inseminering, så ved jeg der er lidt større risici med frostsæd, men det handler vist mere om hvordan sæden er håndteret - har hørt mange sjove historier om inseminering, bl.a. om hvordan tæver som er insemineret skal have kejsersnit.
    - Vi har brugt inseminering længe, og bl.a. fået kuld på 8 hvalpe, på en westie (Hvor normalen mere er 3-5 hvalpe).

• #8   2. sep 2015 Hun er insemineret fordi hanhunden er en ældre herre og fordi der er stor størrelsesforskel på Vega og ham (normalt hos broholmeren, hvor hanhundene er noget større end tæverne).

Det er hendes 2. Kuld. 1. Kuld var naturlig parring og hun fødte naturligt uden problemer. Så jeg har ingen betænkeligheder ved at inseminere denne gang. Sædkvaliteten var bedre end god, så jeg er ikke bekymret for kuldstørrelse. Sidst fik hun 9. Hanhunden har ligeledes kuld i forvejen.

Vi scanner på tirsdag. Det er dag 23. Ved godt det er tidligt. Men det er gratis og som sagt stresser hun ikke. Sidst scannede vi på dag 25 - der var der fin hjerteaktivitet.

Sidste gang var jeg ret sikker meget tidligt i drægtigheden - denne gang er jeg mere usikker.

• #10   12. sep 2015 Vi fik hende scannet hos dyrlægen i torsdags på dag 25 - og hun er drægtig smiley smiley smiley

Så vi venter hvalpe i uge 43, og glæder os helt vildt!

Vi så med sikkerhed 4 små bobler, men vi scannede ikke efter antal, blot for at få drægtigheden bekræftet. Jeg tænker, der kommer flere. Sidst så vi 3 - og fik 9.

Min mands firma blev forhindret - men vil scanne hende på fredag, så der vil vi prøve at tælle. Deres scanner er meget nyere og state-of-the-art. Dyrlægen var noget gammelt skrammel ...

Men drægtig - det er hun smiley

Kommentér på:
Vente ... vente ... Drægtig

Annonce