11. jun 2007 Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
Parring - vente vente vente {{forumTopicSubject}}
Ja så har vi fået parret Clara tirsdag , onsdag og torsdag. Nu er der bare den trælse ventetid.
Jeg tror vi vælger noget helt nyt denne gang og springer ud i en scanning. Vi har en dyreklinik hernede på sydhavsøerne som har et projekt kørende, hvor tæven følges fra ca 3 uger efter parring og til fødsel. Der bliver scannet efter størrelse, hvordan hvalpene ligger op til fødsel, misdannelser osv som ved mennesker. Jeg synes det er spændende og jeg kender en som har fået det gjort et par gange. Dyrlægen har faktisk kunne se vand i hovederne på hvalpene inden fødsel og om det er store hvalpe mv. De ønsker selvfølgelig å mange racer som muligt så det tror jeg vi hopper på.
Nogle der har været med??
Nå men nu skal hun først scannes drægtig så tager vi den derfra:-) Uh det er snart 2 år siden vi sidst havde hvalpepoter drønende rundt i stuerne......
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.340
Her venter jeg på løbetid. Det skal gerne starte snart, da jeg skal til Holland og parre og jeg har været nød til at bestille ferie hvornår jeg troede hun var klar, så hvis hun ikke starter indenfor de nærmeste dage ved jeg ikke lige hvordan jeg kommer afsted med at få parret
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.611
Rami blev parret man-, tirs- og onsdag så jeg er også meget spændt
apr 2006
nov 2006
apr 2006
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
Lise det er Nysted Dyreklinik der kører det og det er en bestemt dyrlæge. Du kan søge det på nettet. Prisen er fjernet men min bekendte betalte ca 750 kr for et år siden og det er samlet pris for alle scanningerne.
Vi plejer at få taget røntgen men jeg hader ventetiden, er hun eller er hun ikke. Vi har én gang haft en tom tæve og det var den eneste gang der ikke blev taget progesterontest. Hanhundeejeren sagde det var spild af tid og penge, det kunne hendes erfarne hanhund fortælle. Tilde stillede sig for vores han da hun kom retur for parring og hanhundeejeren indømmede senere at hun var sendt for tidligt hjem med hun orkede ikke at have hende mere.........
Normalt bruger vi vores egen dyrlægens målinger men denne gang tog vi til Nina Deiers i Ølby da hendes tests er mere nøjagtige og selvfølgelig var pigerne gået i løbetid lige i den uge hvor vi havde sendt dem til pasning ofrdi vi for første gang i 10 år var på ferie uden hende typisk!
Jeg håber vi er nogle stykker som kan følges ad indtil fødsel og jeg krydser fingre for løbetid til jer andre:-)
nov 2006
jun 2007
nov 2006
Ja, "bare" sydlolland... det er jo lige rundt om hjørnet fra Fyn...
Tror bare min egen dyrlægen får æren af at scanne Rami
jun 2007
Parring - vente vente vente