{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  parring
  • #1   25. apr 2009 Var det min ville jeg vente til min 3. løb

15 mdr er ikke meget og som de andre skriver lad hende nu være hvalp inden hun skal have hvalpe.

• #2   25. apr 2009 lad da hunden lige blive voksen

• #3   25. apr 2009 VENT!!

Selvom hun er en lille race, og selvom hun MÅ parres når hun er 15 mdr så er der jo forskel på hvad man MÅ og hvad man BØR.
    Hvorfor er det at man kun ønsker at leve op til de absolutte minimumskrav, istedet for at se dem som det de er: minimumskrav -det er i DEN grad tilladt at opfylde mere end bare det (og her taler jeg ikke bare om alder)

Vent til hun er MINDST 1½ og helst 2 før du får hende parret vil være mit råd

• #4   25. apr 2009 15 er en minimumsgrænse, ikke en anbefaling. Du MÅ parre ved 15 mdr, men hvornår hun er reelt er færdigudviklet og mentalt moden må du vurdere på hende.

• #5   25. apr 2009 Min tæve er 15 mdr nu men jeg venter med at parre hende til hun er fyldt de 2 år. Jeg syntes at der sker en stor udvikling i den korte periode. Fra hvad jeg syntes er en teenager nu og så til at blive mere moden som to årrig.
    Et er at de godt kan blive drægtige men de skal også være moden nok til at kunne passe et kuld.

• #6   25. apr 2009 Jag kan nu ikke se problemet i at annoncerer med at sælge hvalpe, selvom der ikke er parret endnu, det er jo rart at vide, hvordan markedet er, og man kan jo heller ikke vide, om trådstarter har mere end den ene tæve? Så ikke noget problem at annoncerer efter købere, så længe man ikke tager penge i depositum allerede.
    Når det er sagt, vil jeg sige som andre, at man bør vente til minimum 3 løbetid, eller til hunden er 2 år(+/- en måned eller 2), men ikke mere. 15 mdr er for ungt efter min mening.

• #7   25. apr 2009 hasteværk er lastværk...
    Få noget mere erfaring, inden du går i gang.

• #8   26. apr 2009 Helt klart vent til din hun har været gennem den psysiske kønsmodning! Du aner reelt intet om hendes voksen temperament endnu... 2 år, evt minus en enkelt måned, hvis det virkelig bare ikke passer ellers med løbetiderne...

• #9   27. apr 2009 Trådstarter.. du kalder dig opdrätter, men ved ikke hvornår man bør parre en hund.. kan du som "opdrätter" rådgive evt hvalpekøbere, har du styr på arvelige sygdomme i din race ( er foräldredyrene tjekket for disse ). Du leder efter hanhund, men skriver intet om linier, avlskrav(udstilling el sundhed). Du er 19 år(ifølge din profil )har du økonomi til hvis noget går galt? kejsersnit i utide, syge hvalpe og så videre.. kan du stille garanti overfor hvalpekøbere ? osv osv..

Kommentér på:
parring

Annonce