{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår?
  • #2   21. dec 2014 hvor/hvordan for man fat i sådan en?

• #3   21. dec 2014 Ved dyrlægen smiley

• #4   21. dec 2014 Hvis din veninde ikke har tjekket sådan noget inden tæven gik i løb, så virker det på mig som en uovervejet beslutning. At finde en egnet hanhund, hvis man går op i sådan noget, kan også tage tid. Så ud fra hvad du skriver burde hun lade være og sætte sig lidt mere ind i tingene inden hun vælger at få parret sin hund.
    En ekstra bøvs herfra, tvivler på at hunden er tjekket for det relevante, når hun ikke har sat sig mere ind i det.

Beklager opstødet..

Derudover varier det fra tæve til tæve, men ofte mellem 10-14 dagen, tæven stopper med at bløde og der kommer klart udflåd i stedet.

• #5   21. dec 2014 Kan se du er 14 år, håber at din venindes forældre har styr på om hunden skal have hvalpe eller ej og med hvilken hanhund og din veninde ikke bare finder en tilfældig en fordi hun syntes at det kunne være sjovt at få hvalpe.

• #7   21. dec 2014 Nu ved jeg godt, at det sådan set ikke er det, emnet handlede om - men du skriver, at din veninde godt kunne tænke sig at få hvalpe på sin tæve. Hvor gammel er din veninde? Er hendes forældre med i beslutningen? Ved din veninde, hvad det indebærer, og omkostningerne ved det? Det kunne tyde på, at hun ikke har sat sig ordentligt ind i sagerne, hvis hun ikke har undersøgt, hvornår det er optimalt at parre tæven. Jeg ville, som AboutMyDogs, råde din veninde til at søge en MASSE viden om emnet og have en erfaren person med inde over, der kan hjælpe hvis man er uerfaren smiley

• #8   24. dec 2014 hun har bare ikke kunne finde de rigtige sider og jo hunden er tjekket korrekt!! smiley
    hun er 14 hvilket egentlig ikke kommer emnet ved og ja hendes forældre er inde over det smiley

• #9   24. dec 2014 Har forældrene erfaring med parring og hundefødsler? Eller står din veninde for at tjekke sider på internettet? Det kommer egentlig meget emnet ved, hvem der er ansvarlig for parring og alt der derefter hører med, for selvom en 14-årig kan være super dygtig med hunde, så har man oftest brug for erfaren hjælp hvis man som så ung står for at skulle have hvalpe på sin tæve. Det er ikke noget man bare bør gøre fordi "man vil føre Bellas gode humør videre". Jeg vil kraftigt anbefale at din veninde søger kompetent hjælp, hvis forældrene heller ikke rigtig er inde i det.
    Hvilken race er din venindes hund? smiley

• #10   25. dec 2014 Du får mig simpelhen ikke til at tro på at hun ikke kunne finde en internetside hvor der står hvornår en tæve som regl er parringsklar. Er simpel tekst i Google hvor man skriver: Hvornår er en hund parringsklar. Kommer med flere gode sider hvor man læse svaret og mere om emnet, hvis man har gidet at prøve bare lidt.

Som jeg også har skrevet tidligere så er det heller ikke sådan bare lige at finde en egnet hanhund, hvis man går op i sådan noget.

Ud fra hvad du skriver så tvivler jeg også på at hunden er tjekket for de racerelaterede sygdomme, for så havde man nok også gået lidt mere op i det andet og i god tid. Dyrlægens ord om at hunden er sund og rask kan man ikke bruge til så meget i en avlssituation.

Kommentér på:
hvornår?

Annonce