{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 kuld hvalpe
  • #1   6. nov 2014 slet ikke, hvorfor skal den parres

  • #2   6. nov 2014 Inden du tager beslutningen, så kik omkring på diverse markeds annoncer, bare herinde, og se hvor mange blandingskuld der er. Der er så mange rundt omkring smiley
    Det er ikke et must, at en tæve skal have hvalpe, selv om det sikkert er mægtigt hyggeligt.
    Dette er ikke ment negativt, kun skrevet i bedste mening smiley


  • #4   6. nov 2014 Jeg kan godt forstå du syntes det kunne være sjovt at få hvalpe ,Men prøv at se alle de små hvalpe der er til salg Markedet er overfyldt desværre Jeg ville vente, hvis jeg var dig smiley

  • #5   6. nov 2014 Tja... de andre har sagt det hele, og det er sagt i en god mening smiley

    Lad hellere være, man skal ikke lave hvalpe for enhver pris skyld, nyd din søde hund i stedet for.
    og ligger din interesse i avlen, så køb en tæve med tavle og gode sundhedsresultater smiley


  • #6   6. nov 2014 Jeg støtter op om de andre smiley

  • #8   6. nov 2014 Få hende hellere steriliseret så hun slipper for alle de hormoner der drøner rundt og senere i livet evt kan gi et sygt underliv smiley kan sagtes følge dig i det med hvalpe, men det er stort arbejde især når de begynder at spise selv, for hold da op sådan små pus kan lave mange "kager" på et døgn hehe og så det absolut ikke billigt at ha et kuld, samt det kan være stressende for tæven, nogle tæver ændre sig psykisk efter et kuld, andre forbliver den samme .

  • #9   6. nov 2014 Jeg ville anbefale at lade være af den simple grund, at der slet ikke er købere til alle de hvalpe, som folk laver...

  • #11   6. nov 2014 De andre har vidst sagt det hele, men vil lige give en istemmende besked med på vejen smiley Det er enormt hyggeligt at have hvalpe, men der er vanvittigt mange blandingshvalpe som folk ikke kan blive af med, og det er jo synd for både hvalpe og ejers pengepung. Hvis du gerne vil avle, skal det være fordi du mener du kan bidrage med noget til racen smiley det var derfor vi fik hvalpe, fordi der er få Irish Glen Of Imaal terriere og vi derfor fordi vi har er perfekt eksemplar blev nødt til at sprede de gode gener. Det skal lige siges at selvom det var tavlehunde som var tjekket med ALT, blev der underskud i sidste ende og vi havde ikke sindssygt let ved at komme af med dem (vi fik syv styk og endte endda med at beholde en. Vi var dog også kræsne med hvem der skulle have dem eftersom det ikke er en nem race) Men ja, det var da en oplevelse. Man skal bare gøre det af de rigtige grunde smiley

  • #12   6. nov 2014 Og husk, køber har to års reklamationsret, og det kan blive dyrt, hvis der kommer arvelige sygdomme. Og husk også, at i DK bliver der aflivet mellem 15000 og 20000 raske hunde hvert år. Skal dine evt, hvalpe være med i statistikken?

  • #13   6. nov 2014 Til jer der siger jeg ikke skal gøre det pga overfyldt marked vil jeg så informere om at vi ikke har i sinde at sælge hendes hvalp/hvalpe. Meningen er vi selv vil beholde dem.

  • #14   6. nov 2014 Og ja jeg ved skam godt hvad dyr koster at have. Jeg har haft hun de sidste 25 år, og har 2 hunde nu og 18 marsvin, og det hænder de bliver syge også på helligdage.

    Så alt det har jeg skam også styr på.


  • #16   6. nov 2014 Meningen er så også at hun skulle stereliseres bagefter.

  • #17   6. nov 2014 Nej selvfølgelig ikke 5 eller syv hvalpe.. Men det er nu meget sjældent en lille hund får så mange i første kuld.

  • #19   6. nov 2014 30 februar kunne være et forslag

  • #21   6. nov 2014 Åh gud! Mere useriøs og hovedløs avl....... Held og lykke!

  • #22   6. nov 2014 Ro på, har jeg nogen steder skrevet at jeg gør det for enhver pris og at jeg ikke får tjekket hundene inden? NEJ!

    Og det var kun et spørgsmål- kæft folk er hurtige til at dømme..


  • #23   6. nov 2014 Malene : ingen dømmer før din kommentar i # 13.

    alt før da er velmenende gode råd til at lade være, med gode begrundelser til hvorfor man bør lade være .

    Alt efter # 13 bad du sådan set selv om, pgå det du skriver i dit svar smiley

    Lidt øv faktisk, at gode råd tages så dårligt i mod, folk mener det jo kun godt.


  • #25   6. nov 2014 Det er stadig kun en tanke vi havde, men hvis det er farligt for hende og hun ikke er rask til det, kommer det heller aldrig på tale at hun skal igennem det.
    Jeg vil 100 gange hellere beholde Bella, end at risikere hun dør ved det. Jeg reagerede på at folk skrev markedet var overfyldt- og jeg ville ikke gøre det for at videre sælge, medmindre hun fik 5-7 hvalpe, så var man jo tvunget til det.

    Men jo i har helt klart givet mig grund til at tænke at det er bedre ar sterelisere hende. Så må vi se om vi kan finde en hund som hende der er lige så dejlig som hun kan få selvskab af.


  • #26   6. nov 2014 Jeg spurgte ikke til om i synes det var en god ide- men hvornår hun skulle parres smiley

  • #27   6. nov 2014 Men forstår jeres pointe, men følte mig lidt dømt- det var stadig kun en overvejelse - hvor vi havde tænkt på det økonomiske og hvad der skulle ske med hvalpene.
    Men vil på ingen måde risikere hendes liv ved det.


  • #28   6. nov 2014 Det optimale parringstidspunkt er 1-2døgn efter ægløsning. Den fastsættes sammen med dyrlægen.
    Personligt synes jeg tidspunktet så tæven føder omkring sin 3 års fødselsdag er optimalt.

    Om din tæve er egnet må du selv vurdere. Jeg havde ikke lavet et kuld blandingshvalpe, bare fordi.. Med drægtighed sætter man altid tævens liv i en riciko, sådan er det bare.
    Jeg synes man bør have en bedre mening med et kuld end, bare fordi..


  • #30   6. nov 2014 Jeg tror vi dropper tanken igen.. Vil ikke udsætte hende for den risiko, og så må jeg håbe hun kan klare en sterilisation i stedet.

  • #31   6. nov 2014 Marlene : forstår godt du føler dig stødt, der er jo også en del der har svaret, det kan godt være lidt overvældende.

    Men vi mener det godt smiley

    Held og lykke med din søde smukke vovse smiley smiley


  • #32   6. nov 2014 Isabelle- ja det vil jeg også gøre. Jeg lader Bella være bella og så må vi i stedet på jagt efter en veninde til hende smiley

  • #33   6. nov 2014 Tusind tak.. Jeg ved også godt der er et hav af hunde der søger nye hjem, og derfor var det heller ikke vores hensigt at sælge dem- men naturligvis kunne vi ikke beholde 5 hvalpe.

    Så nej vi holder os til Bella og finder hende en legekammerat i stedet for. smiley


  • #34   6. nov 2014 Hvor er det fedt at se, at der bliver lyttet, Malene! Det skal du have stor ros for ^^

  • #35   6. nov 2014 Der er super mange dejlige hunde der mangler et godt hjem, så at få dig en mere lyder som en god ide hvis du føler overskud til det smiley i hvert fald en bedre ide end at satse på et kuld hvalpe som måske/måske ikke er et lille/stort raskt/sygt kuld smiley
    Og lige et lille tip på vejen uden at starte en diskussion, hvis du ikke vil bruge hende til avl kan det være rart for både dig at hunden at få hende steriliseret som du selv nævner smiley I slipper for besværet med trusser, hun slipper for dumme, forvirrende hormoner og stress, og det kan nedsætte risikoen for kræft i livmoderen og i nogle tilfælde i mælkekirtlerne smiley min Alva blev steriliseret og man opdagede at hun havde kræft i livmoderen - ingen vidste det, så det var heldigt smiley


  • #36   7. nov 2014 Ja vi skal helt klart have hende stereliseret - pga risiko for underlivsbetændelse.
    Nu kender jeg 3 tilfælde hvor hunden har fået det, og de mistede den ene hund, da de opdagede det for sent, så vi skal have hende stereliseret, netop for at undgå det.



Kommentér på:
1 kuld hvalpe

Annonce