Hvornår kigger I efter de små tegn? Hvornår kigger I efter de små tegn?
Ja, hvornår begynder I at kigge efter de første spæde drægtighedstegn?
Jeg har nu min første tæve. Hun blev parret i fredags på 12. dagen, efter progesterontest, skrab osv. På trods at ihærdige forsøg lykkedes det hverken lørdag eller søndag, så hen under aften søndag fik vi insemineret hos Birgitte Schjødt. Sæden var hun yderst tilfreds med, den var meget koncentreret og meget stærk. Vega havde da haft ægløsning, så det var det perfekte tidspunkt at inseminere på. BS anbefalede os et sidste forsøg på naturlig parring i morgen tirsdag, så det gør vi selvfølgelig.
Men hvornår observerer I de første små tegn? Allerede inden løbetid var Vega noget træt af, at jeg hele tiden kiggede efter blod - og jeg tænker hun bliver godt og grundigt træt af mig, når jeg nu begynder at observere patter, spisevaner, maveomfang osv indtil vi kan scanne.
Hvor hurtigt har i en fornemmelse af at tæven er drægtig og holde det stik? Hvilke helt spæde tegn ser i først?
Ikke engang færdig med parring, og allerede utålmodig - stakkels Vega, som jeg nok kommer til at glo helt åndssvagt på de næste knap 28 dage ;0)
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 249
Jeg plejer at lade tæven ultralydscanne efter en måneds tid.
Jeg har ikke kunnet se noget før et par uger før forventet fødsel. Her bliver hunden lidt kraftigere og der kan også lidt udflod
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.607
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 481
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.508
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.368
aug 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 267
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 481