{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Dårligeste smag i munden :( Hvornår er man for hård? {{forumTopicSubject}}

Bamse, Trille og Jeg var ude og gå tur her for lidt siden.
Vi har skam set de 2 nye hunde heromkring.
En dansksvenskgårdhund blanding, og en lab, eller labblanding.
De virker som søde hunde, hver gang jeg ser dem går de uden snor.
Vi kommer så gående på marken, hvor det hedder sig de skal gå i snor. Men det gjorde de ikke. Vi er nogle 100meter væk og går stille og roligt. Trille vælger så at stoppe op og rulle sig, det giver mig lidt tid til at kigge på de nye spændende hunde.

Manden siger til labben, kom her, da den går lidt mere end 1 meter foran ham. Da den vælger at gå videre hiver han den i huden over hoften ned og sidde og siger Bliv her, hunden krøb nærmest langs siden af ham smiley Der efter kalder han på DS'en som står og kigger på os. Den kommer ikke, hvilket ressultere i at han går hen og tager fat i nakken på hunden og løfter den over en meter op i luften mens han går, for at sætte den ved siden af ham.. Den krøb også bag efter. Det var virkelig ubehageligt at se på smiley

Føj, jeg blev bare så ked af det inden i. men jeg er så stor en kujon at jeg ikke tør sige noget smiley

Hvis ejer evt. er medlem her og læser med om lidt når han kommer hjem. Så vær velkommen til at fortæl mig, hvorfor og at det ikke var som jeg så det..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårligeste smag i munden :( Hvornår er man for hård?
  • #1   10. maj 2014 føj for den lede .. stakkels hunde ...

• #2   10. maj 2014 Jeg syntes at hvis du ser det igen ,skal du ikke være bange, for at sige at det er synd som han behandler sine hunde Ja ja han bliver nok sur og siger måske at du skal blande dig uden om Men bare hold på dit ,og vær ligeglad med hvad han siger Han får da noget at tænke på så

• #3   10. maj 2014 Øv jeg var lige inde at se, hvor du kom fra For jeg ville gerne været gået med dig Så skulle vi gi ham sådan en balle , smiley så han aldrig glemmer det Ja undskyld jeg bliver bare så gal

• #4   10. maj 2014 jeg har tænkt mig at nævne det for en anden hundeglad person her hvor jeg bor. Jeg ved hun ikke er blank for at holde mund smiley Så kan hun kan sige noget..
    Det var simpelthen så modbydeligt at se på smiley

• #5   10. maj 2014 Rigtig god ide B B

• #8   10. maj 2014 Man skal også passe på, hvornår man blander sig.....

Jeg fik en gigant skideballe af en fremmed dame engang....
    En af mine tidligere hunde var halvstor hvalp, og vi gik inde i byen... karabinen i snoren gik i stykker... hun sad pænt ved en vej.. i det sekund hun ser en hund på den anden side af vejen, knækkede karabinen og hun var på vej ud på vejen...
    Jeg fik fat i halen på hende og derefter skindet på røven, og fik hende flået tilbage på fortovet...
    Hunden skriger selvfølgelig, og jeg bakser med en kreativ løsning med den defekte line...

Så kommer der 1 stk hysterisk kvindemenneske og skælder mig hæder og ære fra... fiiine gloser hun kunne om både dyremishandler osv ....
    Det var så den forkerte hun valgte at skælde ud... Min puls var højt oppe i forvejen smiley

• #9   10. maj 2014 T det syntes jeg så er noget andet Du gjorde det jo for at rede din hund Den kunne jo være blevet kørt ned Så hende rappenskranden svarede du vel igen smiley

• #10   10. maj 2014 Jeg ville da lige holde øje med manden og se om han generelt er så hårdhændet ved sine hunde og derefter måske forsøge at snakke venligt og stille og roligt med ham. Jeg har fået omvendt et par hundeejere på den måde. Skælder man ud, så går den anden som regel i forsvarsposition med det samme og så kan man godt opgive at trænge igennem.

Den er svær at bortforklare, men som -T- siger, så ser man ofte kun et øjebliksbillede, og jeg har også fået nogle spidse kommentarer med på vejen nogle gange.

Den ene gang i en lignende situation. Rundhalsbåndet knækker, jeg står med en teenagehund midt om vinteren, der giver mig fingeren og bare ikke vil komme, men løber rundt om mig lige udenfor rækkevidde. Efter en time lykkedes det mig at springe på hunden og tage fat i nakkeskindet og lige i det øjeblik kommer der selvfølgelig nogen gående. De stopper op og snakker højlydt om hundemishandling til hinanden, men jeg gider simpelthen ikke diskutere med dem eller forklare mig selv. Vi bor lige om hjørnet og jeg vil bare have den her hund indenfor.

Og så har belgiere som regel et forholdsvist overdrevet kropssprog. Får Lia glad-stemme ros for en øvelse, så skal hun helst snurre tre gange rundt om sig selv i ren glæde, springe op og nysse mig i hele hovedet og så afslutte med et par æresrunder.

Omvendt, får hun et hårdt "nej", så kan hun se ud som om hun får tæsk tre gange dagligt - med en jernstang! To jernstænger! Mindst! Folk som ser hende uden at vide hvad der er gået forud går så ud fra at jeg har slået hende (hun er ikke trykket eller bange for mig, det er ren kommunikation) - og bliver der også mumlet noget om at man ikke skal slå på dyr og hvad ved jeg.

Her vil jeg faktisk gerne at de lige gad og blive stående indtil jeg smiler eller snakker til hunden, eller indtil hun selv mener at det er nok med fedteriet og at jeg garanteret kan formildes med et par narrestreger, så de kunne se hvordan hun går fra at være den mest mishandlede hund i hele verden til at være frisk og frejdig i løbet af et splitsekund.

• #11   10. maj 2014 sikke en idiot. Sådan ser jeg desværre også ofte folk behandle deres hunde hvor jeg går. Ofte bliver hundene hakket i halsbåndet, presset ned at sidde, kusket og hevet og nakken og så videre. Jeg synes det er til at brække sig over at folk ikke kan finde ud af at behandle deres hunde ordentligt. Ofte siger jeg noget hvis jeg kan komma af sted med det. Men som sagt desværre ser jeg metoder som dette brugt ret tit - at vi desuden har en hundeklub her oppe (med nogle trænere) som fremprovokerer den form for metoder det gør det jo bestemt ikke beder smiley

• #12   10. maj 2014 CMP har desværre også en hunde træner heromkring ,som bruger disse metoderDet er jagthunde han træner FØJ smiley

• #13   10. maj 2014 a det er så ærgerligt når det faktisk er hos trænerne problemerne opstår. Man burde jo netop kunne råde folk til at gå til træning med deres hund for at både hund og ejer kunne få noget positivt ud af det. Men her oppe er det desværre sådan at spørger folk med nye hvalpe mig om de skal melde sig til træning anbefaler jeg dem enten en klub i en anden by eller simpelthen at lade være... Jeg kan ikke stå inde hvor hvad man kan komme ud for der ude og det synes jeg bestemt ikke små hvalpe skal heller (ja eller for den sags skyld voksne hunde)

Kommentér på:
Dårligeste smag i munden :( Hvornår er man for hård?

Annonce