{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

DKK og uden tavle {{forumTopicSubject}}

Thja, kom bare lige på en tanke.

Hvis en person nu ejer en DKK hund, som skal bruges i avl.
Men også har en anden hund, uden tavle.....
kan vedkommende så avle på den tavleløse hund også?

Jeg mener bare at have hørt noget om at DKK vist ikke skulle være så glade ved det.

Nogle der ved noget??
Er blot nysgerrig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK og uden tavle
  • #2   25. maj 2013 Lige mine ord linde l

  • #3   25. maj 2013 Hvis du er medlem af DKK, må du ikke avle hunde både med og uden tavle.. eller med andre tavler end FCI for den sags skyld.
    Hvis ikke du er medlem, kan du gøre som du lyster... dog kan der gives avlsforbud hvis du f.eks. bruger din hanhund både på tæver med og uden tavle.


  • #5   25. maj 2013 Linda -nej. Hvis du er medlem af DKK, må du kun avle hvalpe med DKK/FCI-tavler. Du må som medlem heller ikke udstille eller på anden vis være aktiv i ikke-fci-kennelklubber.
    Det er jo at modarbejde DKK's formål, så det er jo sådan set forståeligt nok.

    Men som ikke-medlem, kan du gøre hvad du lyster. Jeg ved ikke om det er et krav at man er medlem for at stambogsføre hvalpe (her tænker jeg self på en uden kennelmærke. ALtså måske en der bare laver et enkelt kuld e.l.)
    Hvis ikke der er krav om medlemsskab for at stambogsføre, kunne man teoretisk set godt lave et kuld med tavle på tavlehunden og så et kuld uden tavle på blandingshunden, uden at det fik konsekvenser.

    Men som medlem, kan man altså ikke lave den slags. Det giver nu heller ikke megen mening at gøre det, for hvis man avler med tavle, er der vel en grund til at man har truffet det valg... så virker det lidt modstridende samtidig at lave tavleløse hvalpe


  • #7   26. maj 2013 Jeg mener man kan få dispensation ved ups kuld, forudsat at hvalpene bliver solgt til kostpris.
    Men måske er den mulighed der ikke længere?


  • #8   26. maj 2013 min kusine gør det desværre og DKK har t sagt til hende. at det kan de jo ikke bestemme når hundene er uden tavle. ved så ikke om det er fordi hendes hanhund ikke er udstillet og godkendt.

    men ved hun laver blandinger af chi/dværg pincher. for hun venter hvalpe nu her enden for 14 dage. har forklaret hende det 1000 gange at hun risikere at DKK ikke vil lade deres schæfer blive godkendt. hun er medlem af dkk.


  • #11   26. maj 2013 Ballet slippers -self SKER det. Men der er jo forskel på at noget forekommer, og på at det er tilladt smiley

    Nala -den forstår jeg så ikke. For i medlemsbetingelserne er det ganske tydeligt skrevet at det må man ikke. Men det kan self være at de tænker at så længe hun ikke er opdrætter i DKK vil de ikke gøre noget ved det.
    -men hun HAR brudt reglerne


  • #13   26. maj 2013 http://dkk.dk/files/pdf/DKKs_love_2013.pdf

    Paragraf 11 stykke 2 C.


    Det kan ikke være mere tydeligt. smiley
    Så jeg forstår heller ikke den besked hun brude havde fået Nala, og er altså ret sikker på at det ikke er sådan DKK har sagt til hende; jeg tror i hvert fald ikke hun forklarer det helt korrekt så.


  • #14   26. maj 2013 Jeg ville som kommende hvalpe køber aldrig nogen sinde købe en hvalp ved et opdrætter der både laver tavle hvalpe og bladninger det syntes jeg simpelhen er for useriøst og ikke noget jeg vil støtte

  • #15   26. maj 2013 Jeg mente nok at have hørt noget.

    Nu er det 2 forskellige racer jeg tænker på.


  • #17   26. maj 2013 det er ligemeget om det er to forskellige racer.
    Er man medlem af DKK, må man ikke avle udenfor FCI.

    Og jeg ville til hver en tid gøre DKK opmærksom på hvis jeg vidste der var en DKK opdrætter der avler udenfor, og jeg ville give denne opdrætter besked omkring at jeg informerede DKK.

    Jeg synes ikke man kan have et ben i hver lejr.
    At avle gennem DKK handler for mig om et holdning og et standpunkt man tager omkring avl.
    Så kan man, efter min mening, ikke være lidt her, lidt der og lidt alle vegne.

    Det skriver DKK jo netop også er imod deres etiske værdier og holdning til avl.


Kommentér på:
DKK og uden tavle

Annonce