{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan siger man nej ???
  • #1   19. jan 2013 Kan du ikke sådan lave lidt spin over at du takker for interessen, men at du ikke føler at de er det helt rigtige hjem til din hvalp.
    Under alle omstændigheder bliver de jo nok lidt øv.

• #2   19. jan 2013 Jeg havde også nogle hvalpekøbere på besøg hvor min mavefornemmelse var rigtig dårlig, når de ringede igen, fik de besked om at jeg ikke havde nogen hvalp til dem.
    Hvis man ikke vil sælge til en familie, så er det normalt ikke svært t sætte finger på DET der gør at de ikke får en af de små babyer...

• #3   19. jan 2013 Det er ikke svært at sætte en finger på hvorfor de ikke må/skal købe en af mine hvalpe, - De skal slet ikke ha hund,måske om 4-5 år rmen ikke nu.
    Syndtes bare at det svært lige at sige det sådan lige ud.

• #4   19. jan 2013 Jer der siger nej til en hvalpekøber. Fortæller i hvad det er der gør at i siger nej? Med den risiko at de så bare pynter lidt på historien ved næste opdrætter? Altså nogle ting kan man jo ikke ændre på. Men feks. hvis de har sagt at hunden skal bo ude i stalden og kun være med på jagt. Ikke bo som familiehund. Ville i så sige at det var derfor?

• #5   19. jan 2013 når jeg har sagt nej til nogen har jeg fortalt hvorfor, og nogle er flejnet helt ud, men jeg er forholdsvis ligeglad, jeg skal ikke være venner med dem

Sagde f.eks. nej til en 18 årig pige, 10 min. efter ringede hendes mor mig op og skældte mig ud, så jeg tilsidst bare lagde røret på

• #6   19. jan 2013 Jeg havede mailet med dem i en uges tid, de lød fornuftige, og de havde haft hund før, og havde læst om husky osv.. Så de vil gerne ressevere en, og de sku så ha haft kommet i dag for at kigge på hende.... Men men, får en oprigning torsdag aften om at de gerne vil vente 1-2 uger med at komme og kigge (på sin vis fint nok) Men gruden til at de vil vente med at komme og kigge er at - De mener at kunne bedømme om det er en agrasiv hund når den er 3-4 uger gammel, for de ville jo være kede af at anskaffe sig en hund hvis deres datter på 1 1/2 år nu skulle blive bidt , fo så sku de sælges igen - jeg siger at det er en hvalp, så deskal jo nok regne med at de bider, men ikke gør det for at bide, De spørger så om de kommer til at lige faderen - Jeg svare at det er min første kuld så det aner jeg ikke , men at hvis de vil vide hvad de køber så skal de købe en med tavle, de slutter af med at sige at jeg gerne må maile flere billeder.... Det har jeg bare ikke lyst til, for de skalikke købe en af mine hvalpe...

• #8   19. jan 2013 Hvad med at du siger eller skriver til dem, at det vil være bedre for dem at få en voksen hund, fordi de har det lille barn...? Så er du vel sådan set ude af det...

• #9   19. jan 2013 Jeg vil sige det samme som Isabella.

Når de allerede nu har i tankerne at sælge hunden, hvis den kan finde på at bide, så skal de ikke købe hund.
    Jeg synes også husky er den forkerte hund til dem, det vurderer jeg ud fra den udtalelse fra dem, som du beskriver.

Jeg tror dog ikke du kan undgå at de bliver lidt sure, men det er dine hvalpe, og dig der bestemmer.
    Så snart din mavefornemmelse ikke taler godt for hvalpekøbere, så er det rigtigt at sige nej, og det er svært.
    Den bedste måde er at holde dig til sandheden.

• #10   19. jan 2013 Ok takker for jeres svar. Skriver til dem at de ikke kan komme til at købe en af mine hvalpe..

• #11   19. jan 2013 Dem jeg sagde nej til var mest fordi det de søgte i en hun ikke var det jeg havde..
    En ville gerne ha en rolig han, havde ikke tænkt sig a skulle gå til træning og ville under ingen omstændigheder udstille. Ham jeg havde var meget fremme i skoene ville for en første gangs hundeejer kræve at man gik til træning, minimum hvalpe og unghunde træning, desuden tegnede han rigtig godt, så krav ved ham var at hun skulle udstilles 2-3 gange. (hvor jeg tilbyder køber at tilmelde, og udstille hunden incl afhentning hos ejer)

en anden interesseret fik, mens han var der fortalt at de nok skulle være enige og ha styr på hus/børn inden de fik hund..
    Der var problemet at de kiggede på hus, forsøgte at få børn, HAN ville gerne ha hund, hun var ikke interesseret i hund.. Første gangs hundeejer..

• #12   19. jan 2013 Ok, hvad sagde de til det ??

• #13   19. jan 2013 Hende der ville ha en han, var glad for at jeg sagde til hende at ham jeg havde var som han var, som hun sagde, det ville være en skam hvis jeg fik en hund som jeg så måtte opgive igen..
    -Hende sendte jeg videre til en anden opdrætter der havde 2 meget rolige hanner..

Den anden familie, der kunne han godt se hvad jeg mente, når jeg fortalte at en hvalp var et stort arbejde, og et barn var et stort arbejde, og hvis hans kone skulle gå hjemme med et barn og en hund/hvalp som hun egentlig ikke gad, så ville det være synd for hunden og for hende..

• #14   19. jan 2013 Ok. smiley

• #15   19. jan 2013 Har skrevet sådan her til dem:

Hejsa. Jeg har gået og tænkt lidt, og jeg tror at i skal vente 4-5 år med at få hund i hjemmet, til jeres barn er blevet lidt større. Beklager, men kan ikke hjælpe jer med hvalp denne gang. MVH Maj

• #16   19. jan 2013 fortæl dem det lige ud hvorfor. det har jeg haft gjort.

• #17   19. jan 2013 Da jeg havde hvalpe, måtte jeg også afvise nogle stykker, hvor jeg bare ikke følte at det var det rigtige sted.
    Jeg forklarede dem i korte træk hvad årsagen var til det.
    Det blev bestemt ikke glade for det, men det er der ikke noget at gøre ved.
    Den ene af dem, var endda min bedste kammerat, men han var i en situation, som en hvalp på ingen måder ville passe ind i. Han valgte så at få hvalpe på sin egen gamle tæve i stedet. smiley

Jeg fik mit kuld d. 13. september, og den ene hvalp havde jeg, indtil midten af december. Ikke fordi der ikke var nogen interesserede, men fordi jeg havde nogle krav til hvor mine hvalpe skulle hen.
    Så jeg afviste 7 familier, før jeg fandt den fantastisk dejlige familie som han bor hos nu.

• #18   19. jan 2013 Jeg når som regel at sortere inden de kommer på besøg, men enkelte gange har jeg haft besøg og fået en dårlig fornemmelse i maven.
    Jeg ringer eller skriver så senere til dem at jeg ikke vil sælge dem en hvalp og hvorfor. Nogle bliver møg sure, andre tager det pænt og forstår min begrundelse. Jeg ved at nogle så "retter" lidt i deres grund til at få Border collie (de fleste afviser jeg på grund af at de ikke har tænkt sig at bruge den til andet end familiehund)
    Hvis det er en decideret klaphat, så advarer jeg de andre jeg kender der har hvalpe.
    Men jeg er altid ærlig omkring mine valg. Jeg laver aktive hunde og de risikerer at blive problemhunde, hvis de ikke aktiveres.
    Når man opdrætter - om det så kun er et enkelt kuld - så skylder man sine hvalpe at finde gode hjem og ikke bare skippe dem af til den første og bedste der står med penge i hånden

• #19   19. jan 2013 Fra starten af gør jeg alle evnt. hvalpekøbere opmærksom på, at jeg ikke sælger eller reservere en hvalp vi mail eller tlf...Det er personlig fremmøde, hvor der snakkes forventninger fra begge sider af...Så kan man hurtig pejle sig ind på de forkerte og de rigtige.

• #20   19. jan 2013 Lige præcis Snow. Ingen reservering før første besøg. Den går jo begge veje. Både sælger og køber skal føle sig godt tilpas

Kommentér på:
Hvordan siger man nej ???

Annonce