{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Tynd tæve {{forumTopicSubject}}

Sally gider ikke specifik hvalpemad, og hun er begyndt at tabe sig.
Har købt Tobis olie i dag og det hjælper på at hun spiser. Hun får pt medum breed RC som hun fik før, og det spiser hun ok. Vil prøve at købe vådfoder som tilskud også leve lidt tigermælk ind i mellem.
Er der andet jeg kan prøve, hun er ikke til foderskift og RC er det eneste jeg kan få hende til at spise i længre tid. Da hvalpene var små spiste hun gladeligt Specifik, men altså ikke mere.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd tæve
  • #1   30. nov 2012 Hvad hvis du har kogt noget kød af en art, og så hælder lidt af vandet på.
    Hvis du koger lever til godbidder eller fisk. det skulle give en kraftig duft til foderet.

• #2   30. nov 2012 Hun spiser gerne rester blandet med tørkost. Men er det kun vandet eller skal jeg blande kødet i ??

• #3   30. nov 2012 brug evt kødet til godbidder og så kan vandet fryses i isterningsposer, så kan man nemt tage et par stykker op og bruge i foddert.
    Ellers kan du købe lammefedt hos et barfcenter og blande i, så tager hun også lidt på. Når hun bliver ældre og skal på voksen fodder, så kan du bruge foder til aktive hunde, hvis hun er småt spisende.

• #4   30. nov 2012 Hvilke slags foder har du prøvet?

• #5   30. nov 2012 Lidt ældre?? Hun er voksen, hun bliver 3 år smiley
    Hun har 10 hvalpe som er 5 uger og jeg syntes at hun er på det sidste begyndt at tabe sig smiley Det er Rc medium hun får pt.

• #6   30. nov 2012 jeg havede læst det som om hun var hvalp. Sorry. prøv evt juniorfodder fr rc.
    Ellers brug olie og lammefedt. man kan også få godbidder med høj fedt indhold.

• #7   30. nov 2012 Rullepølsen: Uha jeg har prøvet meget og RC spiser hun mer end blot et par dage så det beholder vi. Dyrlægen anbefalede Specifik og det spiste hun også til at begynde med, men nu vil hun ikke ha det så vi er gået tilbage til RC.

Sabrina: Oki jeg vil prøve Junior så må vi se smiley

• #8   30. nov 2012 Hvis hvalpene stadig drikker mælk hos tæven, skal du nok holde lidt igen med at komme fedt i maden. Det kan give diarre hos hvalpene.
    Men ellers er det en udemærket ide med lidt ekstra fedt i maden. Som de andre skriver, så bland noget lækkert i hendes mad, fx kogevandet fra noget kød - og også gerne noget af kødet. Hvis du kan få nogle billige hjerter, så kog dem, hak dem (eller skær dem i små stykker), så kan du blande lidt af vandet + lidt af hjerterne i hver gang. Når jeg skriver hak eller skræ i små stykker, er det af flere grunde, det er for det første lettere at blande rundt i hendes tørfoder, og for det andet går jeg ud fra, at hvalpene kunne komme til at æde lidt af tævens foder, og så skulle de jo helst ikke få det galt i halsen:-)

• #9   30. nov 2012 Læste lige med smiley
    Går det godt med hvalpene, og har du fået solgt nogle af dem?

• #10   1. dec 2012 Oki skal nok ha alle jers svar i mente. Ja de får stadig mælk hos hende.

Inge r: Uha de bliver jo store de bøller smiley Men ja det går godt, de 3 stk jeg syntes var lidt mindre end end de andre er også godt med. De er helt holdt op med at få opblødt mad. De spiser godt med hvalpe piller og drikker også godt af både vand og mælk smiley
    De bliver 6 uger i næste uge

• #11   2. dec 2012 Det lyder godt - fortsat held og lykke med dem smiley

• #12   2. dec 2012 Jeg ville ikke være så nervøs. Som 5-6 uger gamle tager hvalpene ikke så meget fra hende længere og slet ikke, når de som dine spiser godt af hvalpefoderet. Hvis din tæve helst vil have sin almindelige mad, så bare giv hende det og ja, kræs gerne lidt for hende. Du kan evt købe noget hvalpe-dåsefoder (Spcific laver en god en), som du kan give hende noget af på maden.

• #13   2. dec 2012 Maj-Britt H: Oki, men har lige købt 6 ds fra aldi, tænkte at det også var godt. Ved at de anbefaler aldis til katte så tænkte at deres dåsemad til hunde også var god. Men kan da lige høre dyrlægen ang spcific dåsemad når vi skal der hen med hvalpene smiley

• #14   3. dec 2012 Der er ikke meget næring i dåse foder..Men du kan evnt. prøve at købe RC starter foder... Det kan du også bruge til hvalpene og din tæve vil lske det...Du kan prøve om din dyrlæge jar det hvis du ikke har kennelordning hos RC.. Jeg bruger hver gang strater til mine store kuld...Og også til tæven..Det er super og det bedste jeg hatr brugt f´gennem årene, fra det kom frem.

• #15   3. dec 2012 Ja har brugt RC starter blev bare fra rådet det af dyrlægen der for skiftede jeg. Efter råd med dyrlægen har jeg købt foder til sportshunde som har et højt fedt indhold så må vi se. Dåse foder er også kun et tilskud og ikke fuldfoder smiley

• #16   3. dec 2012 Tanja...Hvad var dyrlægens begrundelse i forhold til ikke at bruge RC starter??

• #17   3. dec 2012 Mælke feber

Kommentér på:
Tynd tæve

Annonce