{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.955 visninger | Oprettet:

Mia M
Mia M
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 13

Hjælp søges {{forumTopicSubject}}

For at gøre en lang historie kort,
Jeg har en Hunhund på 1 år. som er i løbetid ca 2 uge
vi opdagede blødning hos hende den 7 november, men ved ikke om hun begyndte før. (da hun er meget renlig og gør sig rent tit dernede. og det gør hun også når hun ikke er i løbetid).

Min mand og jeg var ude og gå med hende her til aften, da en løs hanhund kommer farende og hopper op på hende, og begynder at parre hende, da der er mørkt kan jeg ikke se om hendes hale er flyttet til side. Min mand skynder at få hannen af vores hund, og Hanhundens ejer kommer og undskylder, vi spørg om hannen er kastereret og det får vi af vide at han ikke er, vi forklarer at hannen har været på hende og ejer mærker sin hund på ''sjoveren'' og siger at den ikke er våd.

Mit spørgsmål er så om hun kan være blevet drægtig? der gik ikke engang et minut fra hannen var på hende til min mand fik ham fjernet.

tak på forhånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges
  • #1   16. nov 2012 Umiddelbart ville jeg ikke tro det, men man kan aldrig vide.. Man har hørt om sådan nogle tilfælde hvor det så alligevel er lykkedes...

• #2   16. nov 2012 Jeg ville nok tage rundt om dyrlægen og evt få en abort sprøjte bare for en sikkerheds skyld. Hannens ejer skal naturligvis betale da han ikke havde styr på sin løse hund.
    Så kan han lære det kan han..måske.. suk

• #3   16. nov 2012 Enig med Calles moar, vend den med dyrlægen og få en abortsprøjte på hanhundens ejers regning. Håber i fik nogle oplysninger så i kan få fat på ejeren igen.

• #4   16. nov 2012 hov, den glemte jeg selvfølgelig lige.. ja, selvfølgelig på hanhundens ejers regning.. 10 min efter smiley

• #5   16. nov 2012 Jeg har selvfølgelig tænkt mig at tage kontakt til dyrlægen, for at få råd, men tænker ekstremt meget over abortsprøjten, da jeg har hørt at den kan give bivirkninger i form af livmoderbetændelse.

Desværre bliver det på vores egen regning, da Hanhundens ejer blev ret Hidsig og udadreagerende da vi spurgte om oplysninger så vi kunne komme i forbindelse hvis der skulle være sket noget. så min mand og jeg valgte bare at gå vores vej for vi kom ingen vegne med hanhundens ejer, og hanhunden var sygeligt interesseret i at få lov til at komme på vores hund igen.

Men vi ofrer gerne selv på hende. men synes da det er for langt ude at hanhundens ejer, blev så sur.

• #6   16. nov 2012 Jeg vil alligevel af ren princip opsnuse hanhunde ejeren igen, selvfølgelig skal han have styr på sin hund !!!! og sker der noget ja så er det sgu ham der skal betale..

• #7   16. nov 2012 Ricikoen for livmoderbetændelse er ikke større end den riciko der er ifb. med hvalpe, både når det kommer til livmoderbetændelse og andre ting.

• #8   16. nov 2012 I gamle dage var risikoen for livmoder betændelse i forbindelse med abort sprøjte væsentlig større end den er i dag. Men rygtet sidder desvære fast 8(

• #9   16. nov 2012 Tusind tak for svar alle sammen, vil lige snakke med dyrlægen omkring dette, da det er alt for tidligt for min lille pige at få hvalpe.

• #10   16. nov 2012 Det lyder rigtig fornuftigt! smiley

• #11   16. nov 2012 Har lige læst mig frem til at en hund ikke kan blive drægtig i forbrunst perioden, min hund kom i løbetid. Den 7 november så hun er på 9 dagen Idag har lige læst at de er i forbrunst i 7-12 dage

Er der nogle der har erfaring med om det er sandt

Obs snakker stadig med dyrlægen

• #12   16. nov 2012 Sæden kan opbevares i tæven i op til 10 dage. så det kan den godt

• #13   16. nov 2012 Men vil dens "sjover" ikke være våd hvis den har haft sædafgang dette er bare en tanke?

Puha kan godt mærke at jeg er desperat efter at få svar, må hellere droppe læsningen og gemme spørgsmålene til dyrlægen.

• #14   17. nov 2012 Umiddelbart vil jeg sige nej, i sær da de ikke har hængt sammen. Hvis de gjorde det, ville det ikke være muligt at skille dem ad. Men men men, som de andre siger, ingen regler uden undtagelser. Så som du selv siger, kontakt dr.dyr og få en snak. Og prøv om du ikke kan opsnuse hannens ejer. Det er hans pligt at have styr på sin løse hund. Desuden er abortsprøjterne ret kostbare, og så vidt jeg ved, skal de have to sprøjter med nogle ugers mellemrum. Men jeg krydser fingre for, det bare var løst krudt smiley

• #15   17. nov 2012 det var bestemt ikke en chance jeg ville tage!
    Hvis hanhunde ejeren blev så ophidset over at skulle give oplysninger, så kan i jo reelt set ikke vide om ejeren også har løjet for jer..

• #16   17. nov 2012 I ville have hørt det hvis han havde ramt rigtigt. En parring gør ondt, fordi hannens penis svulmer op inde i tæven.
    Der er næsten ingen bivirkninger ved en abortsprøjte i dag, men man kan også vente tre uger, finde ud af om der er fostre eller ej, og så give den da.

• #17   17. nov 2012 Jeg tvivler nu også på at hun er med hvalpe, man skal dog aldrig sige aldrig...

Jeg ville nok synes at det er lidt drastisk at give hunden en abortsprøjte, ville nok som Malene skriver vente 3 uger på at se om der er hvalpe eller ej.

• #19   17. nov 2012 Tak for jeres svar alle sammen.

Den dyrlæge jeg bruger har jeg lige snakket med, vi skal der ned om 10 dage.
    Jeg er ved at opsnuse hannens ejer.

Men efter råd fra dyrlægen kontakter jeg også lige min forsikring for at hører om de dækker i tilfælde af at jeg ikke kan finde spaden (:

Jeg har hængt sedler op hvor jeg efterlyser vidner i håb om der er nogle som har set det. Der er også beskrivelse af hanhunden i tilfælde af nogle evt skulle kende ejeren.

Jeg håber det lykkedes.

• #20   17. nov 2012 Ja Pia du har helt ret i at der sagtens kan komme hvalpe efter et kort besøg, men det kræver altså stadig at hannen har været inde at vende.

Jeg ville ikke sprøjte det gift i min tæve med mindre jeg var sikker på at der var hvalpe

• #22   17. nov 2012 Pia; det er absolut ikke det jeg skriver, prøv at læs den sidste linie igen!!!!! man må gerne tage læsebrillerne på!!

• #24   18. nov 2012 Du mener ikke at det er gift? det slår trods alt fostrene ihjel...og ja JEG ville ikke bruge det med mindre jeg var sikkert på at der var hvalpe, og uanset hvad, når sprøjten kan gives hen til 45. dagen, så KAN man i hvert fald også konstatere om der er hvalpe, da tæven normalt på dette tidspunkt ser synligt drægtig ud, men om ikke andet, så burde man kunne finde en drætighed på dette tidspunkt ved scanning osv. Jeg kan forstå at der kan være tvivl ved 28. dagen eller lign...men hen på mere end 6 ugers dagen, der vil man uanset hvad kunne se om der er hvalpe eller ej.

Jeg har skam selv brugt abort sprøjte, men jeg var også sikkert på at der var hvalpe, og tæven var for ung. Så jeg er skam ikke mod abortsprøjten, jeg er imod at bruge den unødigt.

Men folk vælger selv, dette er så MIN mening....

• #27   18. nov 2012 Pia: hvad dag fik du scannet og taget blodprøve på? Jeg nægter simpelthen at tro at man ikke kan se det på dag 45 f.eks for tæven gør sig også klar til at skulle have hvalpe...sådan har det været for alle mine.
    Og nej en abortsprøjte kan aldrig være unødvendig ved uønsket drægtighed...HVIS der er en drægtighed.

• #29   18. nov 2012 Tja Pia: vi bliver aldrig enig om dette.
    Det beskytter ikke mod livmoderbetædelse, det indgår i behandling af livmoderbetændelse

• #31   18. nov 2012 Det vi ikke bliver enige om er tidspunktet og at man bare skal skynde sig at give hunden sprøjten, der ændrer jeg ikke mening, ligesom du ikke gør.

Ikke beskytte, behandle vil det jo så være selvom den "kun" har begyndende livmoderbetændelse.

Kommentér på:
Hjælp søges

Annonce