736 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Møde en anden hund for første gang Møde en anden hund for første gang

Hej

I må meget undskylde at jeg spørg så meget for tiden, men jeg vil jo gerne være på den sikre side og helst have nogle erfarne avlere med på sidelinjen smiley

Min hvalpe er nu 26 dage, og lever i bedste velgående, de er små og fede og spiser godt alle sammen.
De er begyndt så småt at begynde at vappe lidt rundt dog stadig lidt omtåget da de jo lige skal lærer at gå ordenligt smiley

Mit spørgsmål er så, hvornår må de møde min anden hund? Jeg har en anden lille tæve ud over moderen, og hun er selvfølgelig rigtig nysgerrig og vil gerne se hvad der befinder sig ude i køkkenet..
Hun er meget ivrig efter at snuse til vores hænder når vi kommer hen til hende, for hun kan jo både lugte og hører at der er kommet noget nyt til i vores hus..
Moderen er beskyttende overfor hendes hvalpe ikke sur og bidsk på nogen måde, men skubber blot Chili væk når hun prøver at komme hen til dem?

Er det meget dumt at lade Chili snuse og sige "hej" til hvalpene, selvfølgelig under stramt opsyn, og mens hvalpen er i hænder hele tiden..

Chili forstår godt udtrykket "forsigtig", og jeg vil umiddelbart også sige hun sagtens vil kunne forstå at man skal være forsigtig med dem..
Da vi havde killinger for et år tilbage, var hun en god "reservemor" for dem, for hun begyndte selv at producere mælk, så måske hun bare vil blive som en mor for hvalpene også?

Meeen, hvor hurtigt skal man gå afsted med sådan noget?? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Møde en anden hund for første gang
  • #1   26. okt 2012 jeg synes, det afhænger meget af din anden tæve, hvis hun er meget beskyttende, så skal du passe meget på de ikke bliver uvenner.
    tæver der har været oppe at toppes omkring hvalpe, har det med aldrig at blive gode venner igen.

mine hvalpe møder de andre hunde, når de kan gå ud af hundeløbegården. Det er ca ved 3 ugers alderen og det er under skarp opsyn fra mig for at læse alle signaler hundene imellem.
    heldigvis har jeg hunde der gerne deles om opgaven

• #2   26. okt 2012 Man kan lade hvalpene møde husets andre hunde, når moderen er afslappet med det. I naturen ville f.eks ulvehvalpe komme ud af hulen ved ca. 4 ugers alderen og dermed møde resten af flokke. Det er også deromkring de fleste af mine tæver har været afslappet med, at de andre hunde fik lov at hilse.
    Men tæver er forskellige, et par af mine har været afslappede fra dag 1. en enkelt var ikke klar til andre hunde før meget senere.
    Det vigtigste efter min mening er ikke at stresse moderen. Og så selvfølgelig skal de mødes under overvågning og med al mulig hensyntagen til hvordan de andre hunde er.

• #3   26. okt 2012 Moderen plejer selv at præsentere hvalpene for de andre hunde i huset når hun er klar til det...
    Jeg ville aldrig tage en hvalp og præsentere den for andre hunde i huset når moderen ikke er klar til det...

• #4   26. okt 2012 Okay,

Chili har været henne og kigge ned i kurven, hvor Blondie har lagt med alle hvalpene.. Jeg har været imellem dem så Blondie har kunne se at jeg kunne gribe ind hvis Chili skulle finde på noget, men der har hun faktisk virkede ligeglad..

Blondie (moren) er meget opmærksomhedskrævende og vil rigtig gerne kæles med.. og de gange hvor Chili er kommet gående og vi har snakket med Blondie har hun faktisk været ligeglad, så længe det er hende der blevet kælet med og ikke Chili..
    Så så beskyttende er hun hellere ikke, hun har aldrig vist tænder eller knurret af Chili, men blot skubbet hende væk ved at gå ind foran hende og på den måde fået Chili til at bakke bagud..

Jeg har prøvet at sætte med en hvalp i hånden hvor Chili fik lov til at kigge på den, men jeg nussede Blondie som var oppe i kurven med de andre hvalpe og der blev hun bare liggende og lukkede øjnene og slappede helt af..

• #5   26. okt 2012 Anika F. : Jamen hvornår kan man se det?

Det er jo ikke ligefrem sådan at hundene tager hinanden i hånden og sammen går over til kurven?
    Hvordan kan man se at Blondie "invitere" Chili hen og se hendes hvalpe?

• #6   26. okt 2012 Man kan se det ved at moderen lader vapserne gå ud af kassen og snuse rundt så skulle den anden hund du har gerne kunne komme til dem, sådan var det da jeg havde Chi hvalpe og derefter var det Tøsen der var Mosteren og opdragede dem og legede med dem sammen med moderen... smiley
    Og så måtte Tøsen gerne gå med i kurven og sove, men kurven måtte hun ikke gå til før alt det her skete... smiley

• #7   26. okt 2012 Okay, smiley

Nu har jeg mor og hvalpene liggende i en kasse der har en høj kant, så moren kan hoppe over, men hvalpene vil jo ikke kunne hoppe over før de hvertfald kan gå uforstyrret, Det kunne være jeg måske skulle ligge tæpperne ud på gulvet nu, og i stedet spærrer et område af ude i køkkenet så de kan få lov til at gå lidt rundt..
    Stadig uden Chili kommer i nærheden af dem smiley

• #8   26. okt 2012 mine hunde kommer ikke helt hen til kurven, vi har et hvalpebur/løbegård hvor tæven har hvalpene inde.
    i starten har vi tæpper for, så de heller ikke kan få øjenkontakt, efterhånden som tæven selv ønsker det, kommer hun ud til de andre - stadig under skarp bevogtning.
    når så hvalpene er omkring 3 uger, så begynder de så småt at kunne gå ud af buret sammen med moderen, ja Anikas beskrivelse er meget rammende.

hvis du har haft det sådan som du beskriver det, så vil jeg da næsten sige, de allerede er blevet introduceret og så må du vente på næste skridt til hvalpene selv går ud

profilbillede
  • #9   26. okt 2012 Nu er de snart 4 uger og hvorfor ikke bare lade dem trisse rundt istedet for de er spærret inde...

Min kasse blev lukket op da de var 3 uger gamle under opsyn.. smiley
    Da de var 4 uger gamle tumlede de rundt på gulvet og gik selv i kassen når de fik nok... smiley
    Chili skal da osse have adgang til dem når de er ude ad kassen. kan du så se at moderen bliver ireteret eller vred på Chili så må du jo lukke af... smiley

• #10   26. okt 2012 :-),
    Mange mange tak. .
    Sidder helt og tripper nu, for vil gerne have lavet om derhjemme så de kan få lov til at gå rundt smiley

• #11   26. okt 2012 Thomas så er det da bare at gå i gang så de kan komme ud og ræse... smiley

Kommentér på:
Møde en anden hund for første gang

Annonce