{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Avl på ung tæve {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Jeg skal lige af med min frustration - så håber dette indlæg er postet rigtig.

Sagen er den at jeg hentede min den lille Fie hund i februar månede et sted hvor hun ikke havde det godt (hun var på det tidspunkt 12 uger og gik for lud og koldt vand)

Hun var blevet købt af nogle rumæner der arbejde på en svinefarm. Hun gik inde i huset hele dagen mens de arbejde og var meget undertrykt at se på. De havde ikke tingene i orden på hende (pas og vacciner) men havde nummeret til dem de havde købt hende af 3 uger tidligere - jeg betalte hunden da jeg ikke kunne klare tanken om at hun skulle blive i det og kørte min vej.

Jeg fik kontakt med avlerne, der også var af rumænsk oprindelse dog mere integreret - og havde både tæven og hanhunden.

Jeg fik ejerskift papirene på hende osv.

Sagen i alt det her er så at det viste sig at tæven (moren til Fie) kun var 15 måneder da hvalpene blev solgt, hvilket chokerede mig rigtig meget da jeg syntes det var alt for tidligt hun havde fået hvalpe. MEN FA*ME om ikke jeg lige har set at avlerne har et kuld hvalpe tilsalg der var salgsklar d. 27/7 efter samme forældre.

Min lille Fie er lige blevet 8 måneder (født d. 25/11-12)
Det gør mig så ondt at den stakkels tæve allerede har fået 2 kuld hvalpe inden hun fylder 2 år.

Undskyld min lidt sure tone - måtte bare ud med det et sted.

Hilsen Kathrine Sund


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl på ung tæve
  • #1   31. jul 2012 Det er desværre meget normalt man avler så tidligt på små hunde-

    men 2 kuld inden hun bliver 2 år virker som meget -


  • #2   31. jul 2012 Det værste man kan gøre er jo at købe hvalpe fra sådan nogle skruppelløse mennesker, så bliver de jo ved, når de finder ud af, at der er penge i det.

  • #3   31. jul 2012 Ingenting andet end lade være med at købe sådan et sted.... :o/

  • #4   31. jul 2012 Rigtig synd for sådan tæve, kunne godt lyde til at hun kommer til det mange gange endnu, da jeg mener mennesker med bare lidt kærlighed til deres hund ikke ville udsætte tæven for 2 kuld i træk når den første parring var i 2 løbetid :o/
    Tidligst på små hunde "siger man" hendes 3 løbetid, så er hun tæt på de 2 år når hun føder... i 2 løbetid er for tidligt :o( også at snuppe næste med, Føj!


  • #5   31. jul 2012 Gid folk ville lade være med at købe den slags steder, selv om man har nok så ondt af hunden. Så længe der er et marked, så længe vil den slags mennesker blive ved med at råavle uden hensyn til noget som helst andet end penge.

  • #6   31. jul 2012 Bente enig! man redder ingenting, man sørger for der bliver lavet flere som Kennelmor også skriver, det er så trist :o(

  • #7   31. jul 2012 Kathrine S, hvis du har muligheden for at komme i kontakt med folk / kommende købere, hvis de skriver i annoncen og du kan tjekke om de har noget til salg, så skriv / kontakt dem med din historie til dem, så har du gjort lidt... ved dog ikke om man må det, men det kunne jeg selv finde på....

  • #9   1. aug 2012 Madam Mim, jeg har også forstået det som at Kathrine ikke har købt direkte fra avler, men som 12 uger fra personer der købte hunden hos avler 3 uger tidligere....
    Ja man bør gå igen også melde stedet, den eneste måde man kan hjælpe på.


  • #10   1. aug 2012 Det er nemlig rigtig forstået - jeg har ikke købt hunden fra avlerne, da jeg under normale omstændigheder aldrig ville støtte sådanne folk. Som I selv siger hvis Ikke disse under bliver købt er der ikke et marked for dem.
    Jeg hentede hunden hos nogle der ikke passede hende ordenlig og blev først efterfølgende bekendt med at tæven ikke var ældre.



Kommentér på:
Avl på ung tæve

Annonce