1.086 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

En rigtig sørgelig dag - snøft En rigtig sørgelig dag - snøft

Jeg har solgt en hund til en fantastisk familie, som i forvejen har 3 DSG'ere foruden Luna. De ventede deres første kuld på en af deres tæver og hun var skannet til at have ni hvalpe.

I dag blev de forløst ved kejsersnit, og der var 10 i alt. Desværre overlevede moren ikke og så gik alle opdrætter i omegnen af Trondheim i gang med at finde ammetæver. Nu er hvalpene fordelt på flere tæver.

Det gør mig så ondt, at de skulle starte deres kennel på denne tragiske måde. Mit hjerte græder, for de har virkelig været uheldige. Den første tæve fik HD og kunne desværre ikke anvendes i avl. Og så sker sådan noget i dag.

Møgdag, og så kan alt andet være totalt ligegyldigt. Føler og græder med dem.

Eneste lyspunkt er at de skal beholde en tævehvalp så skønne Lotta lever videre. RIP Lotta.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En rigtig sørgelig dag - snøft
  • #1   25. jan 2012 Årrrhh, for f.... da...

Det gør mig ondt at høre.

• #2   25. jan 2012 Det er så sørgeligt, og tankerne er i Norge lige nu.

• #3   25. jan 2012 Jeg fik selv en dårlig start da Bianca mistede sit første kuld i 2008 da hun var 7 uger henne i drægtigheden. Men det kan slet ikke måles med at miste moren. For de ufødte hvalpe kendte jeg ikke, så dem havde jeg ingen forhold til.

Det er et hårdt gok i nøden at starte på sådan en måde.

• #4   25. jan 2012 Øv hvor sørgeligt ! Håber at de får mere held i fremtiden !

• #5   25. jan 2012 Det var godt nok en træls start, men heldigt at de har fundet en løsning med hvalpene

• #6   25. jan 2012 Ja igen undskyld for at sku bringe dig den triste besked, men hvis det var mig selv ville jeg gerne ha haft besked inden jeg læste om det.

Ja jeg er stadigvæk fuldstændigt i chok, har fulgt Lotta's drægtighed lidt på afstand. Tildels pga Luna, Billie's søster og pga Jackie selv er drægtig. Følger dem jeg høre om...

Håber de kommer igennem det her, for det må sku være hårdt...

Sov sødt Lille Lotta, kendte dig ikke men smuk så du ud...

• #7   25. jan 2012 off hvor sørgelig... det er jo i samme by jeg bor i... håber hvalpene klarer sig godt...

• #8   25. jan 2012 puha, det gør ondt helt ind i hjertet bare at læse om det... skal slet ikke forestille mig hvordan det må være at stå i situationen.
    Mange tanker til dem, hvalpene og de hjælpsomme ammetæver!!!

• #11   26. jan 2012 Alle hvalpene har det godt. Vægtmæssigt ligger de langt over normalen, som er omkring 150-170 gram. De er fine og helt vidunderlige. Der er 3 tæver og 7 hanner. 2 tæver og nogle hanner er lovet væk.

De tager det så godt som de nu kan i sådan en situation. Det bedste er at Lottas opdrætter har været hos dem hele tiden. Hun tog hjemmefra for at hjælpe dem, da hun er en meget erfaren opdrætter med topopdræt i Norge. Men det må også have været hårdt for hende at se sit eget opdræt ikke klare det.

Anne Mette, du skal ikke tænke over at du gav mig besked. Jeg ville have fået det at vide før eller siden. Kan godt forstå at du bekymrer dig om Jackie. Men da jeg ikke skønner at hun har så mange hvalpe i sig, så tror jeg du skal forsøge at lade være med at sammenligne Lotta med Jackie. Du vil få den bedste fødsel, hvis du ikke tænker så meget på hvad der er sket. Ved godt det er svært, for det er jo også Jackies første kuld. Men jeg er sikker på at det nok skal gå godt.

• #12   26. jan 2012 Ja men det var nok også bare li når sådan noget sker, så kommer man til at tænke over det.
    Jeg tror heller ik Jackie har så mange som hun ser stor ud til, men gætter på et ulige antal. Da hun er lidt mere fyldt ud i den en side.

Ja det var godt de alle fik en amme, tør slet ik tænke hvis ik der var nogle til dem... Håber at kan følge dem lidt alligevel... Er blevet venner på fb med en af dem, der har taget nogle til sig... Håber hun ligger billeder op på et tidspunkt.

• #13   26. jan 2012 Tænker på jer - det er sgu ikke altid nemt at være opdrætter.
    Men heldigvis opvejer de gode ting oftest de negative.
    Held og lykke

Og Susanne
    Vi opdrtææede perserkatte i en del år, og det er betydeligt sværere end hundehvalpe.
    Killinger på 80 - 120 gram. Små ting.
    Der er ofte et stort spild
    Også held og lykke til dig

Kommentér på:
En rigtig sørgelig dag - snøft

Annonce