{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

hvalpe og mor (opførsel) {{forumTopicSubject}}

jeg har læst et eller andet sted, at moderen SKAL være lidt grov over for hvalpene, jeg har dog heller ikke afbrudt hende i noget når hun sætter dem på plads, meen syns nu det ser lidt vildt ud, eftersom hvalpen piver og søger væk fra hende!
tænkte også på hvordan jeg skal opføre mig når de bider, er begyndt og sige NEJ og DYGTIG, men ved ikke om det er for tidligt...skal lige siges at de bider hårdt!
ellers nogle fif jeg skal have????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalpe og mor (opførsel)
  • #1   3. jul 2006 dorthe. tja måske, men hun vælter dem jo rundt og bider lidt i dem, ved ikke lige om jeg ahr lyst til det!!

• #2   3. jul 2006 Du kan sagtens lære dem nu, at de ikke skal bide.......sig nej og tilbyd et stykke legetøj........jeg kan tydeligt huske da jeg havde 7 hvalpe siddene fast i anklerne.......ikke særlig sjovt ;o)
    vi gjorde meget ud af at lære dem det...........det vi gjorde var at knurre .....det syntes jeg hjalp rigtig godt

• #3   3. jul 2006 susie. vi har prøvet lidt a la knurre, men det syns de bare var sjovt til sidst.

• #4   3. jul 2006 tror det er forskelligt fra tæve til tæve, jeg har haft tæver som aldrig skælder deres hvalpe ud. og tæver som gør det allerede fra 5 ugers alderen. og må indrømme at så tager jeg hende fra hvalpene og sætter dem kun sammen når de skal have mælk. min opfattelse er at når en tæve er hård ved sine hvalpe er det enten fordi hun ikke har mad nok til dem og er meget træt af dem.

• #5   3. jul 2006 Kamilla....så tror de ikke på dig......du skal virkelig mene det ;o)......måske skal der et tag i nakken samtidig

• #6   3. jul 2006 Evt bildt nappe den når i knurre måske kunne det hjælpe i efterretningen af de små

• #7   3. jul 2006 liegh. hun er ikke sååå slem, men det ser bare voldeligt ud. hun kommer styrtende når der er en der piver, og hvis det er fordi de slås tager hun fat i den der ligger øverst (det gør hun efter et lille stykke tid, tror lige hun ser an hvor slemme de er ved hinanden)

• #8   3. jul 2006 susie. jeg er begyndt at råbe strengt NEJ, og hvis de ikke hører napper jeg lige under munden på dem! nu må vi se... vil prøve alt!!

• #9   3. jul 2006 Kamilla......kan hun komme vøk fra hvalpene når hun vil?
    Jeg har ikke oplevet at Zif var for grov ved hvalpene......lige så snart hun viste sig sluttede al leg og så hang de i patterne.
    Da de blev større sagde jeg AV når de bed og sluttede legen med hvalpen.
    Jeg synes mine hvalpe var værre imod hinanden.....indimellem skilte jeg dem ad når de blev for grove.

• #10   3. jul 2006 hvalpene er jo modtagelige for indtryg allerede fra de er tre uger så det er fra tre uger og op til 12 -16 uger de skal præges ,jeg har haft hvalpe der var renlige da de var tre uger gamle ja tre uger , jeg lærte dem at gå på kattebakke og de små størelser kunne knap kravle over kassens kant når de skulle op for at besørge , men i bakken ville de , det var lidt uden for tråden men bare for at give et eks på hvor modtagelige de er i den alder .Med hensyn til tævens opførsel , så kan det godt se noget barsk ud og hvalpene kan godt skrige som er hun ved af tage livet af dem , uden at det betyder spor det du skal holde øje med er om hun forvolder direkte skade på dem , har du klippet de smås negle , de er uhyggellig spidse , jeg har hvalpe på 7 uger nu og de har fået klippet deres negle 3 gange allerede ,det er nu også forde min tæve fik kejsersnit , så jeg klippede ret tidligt så de ikke skulle genere hende .

Kommentér på:
hvalpe og mor (opførsel)

Annonce