{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Hvalpe med håndsky mor! HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Jeg har den dejligste lille pomeranian. Vi har fået hende af et vennepar der bare ikke kunne finde ud af, at opdrage en hund ordenligt. Det har resulteret i at hun er blevet håndsky overfor fremmede. Men efter at mig og milla er flyttet i en lejlighed for os selv, er hun blevet meget bedre til det med andre mennesker. Hun lader nu folk hun ser for første gange røre ved hende, hvis bare hun selv må komme til dem. I starten gøede hun rigtig meget og hun gik hele tiden i røven af mig.

Så mit spørgsmål er, om det er okay at avle på hende nu hvor hun er kommet så lang med hendes "problem"?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe med håndsky mor! HJÆLP!
  • #1   28. mar 2012 Det virker ikke som en god ide - du risikerer at hun præger hvalpene til ligeledes at være tilbageholdende overfor fremmede.

• #2   28. mar 2012 Det synes jeg slet ikke der er nogen grund til - hendes nervøsitet kan hun give videre til hvalpene.

• #3   28. mar 2012 Jeg vil ikke bruge en tæve i avl som har så store problemer med mennesker også selvom det er blevet bedre. I kan risikere at hun ændre adfærd til det værre når hun får hvalpe og at de tager ved lære at hendes adfærd.

• #4   28. mar 2012 Og jeg må erklære mig enig med de andre. Der skal en stærk psyke til at have hvalpe.

• #5   28. mar 2012 Jeg er enig med de andre i denne tråd..*S*

Nanna: Hvorfor kunne du tænke dig at hun får hvalpe?
    Intet ondt ment med spørgsmålet er bare nysgerrig :O)

• #6   28. mar 2012 Lise: jeg håbede på at det kunne hjælpe hende til at blive mere rolig, da det hjalp på vores gamle hund vi havde smiley

Rotterne: det med en anden hund vil ikke hjælpe lige på milla. Da vi boede hjemme var hun meget mere oppe at køre, fordi hun hele tiden ville være over vores anden hund.
    Men tak for svaret smiley og der er mange ting ved milla som er rigtig skønt smiley og vi har begge to arbejdet meget hårdt for, at nå dertil hvor vi er nu smiley

• #7   28. mar 2012 Jeg forstår din tanke, og det kan muligvis også være med til at hjælpe hende - problemet er at du risikerer at stå med et kuld hvalpe med samme problem. Det skaber en ond cirkel, og det er en ærgelig grund til at avle når der nu findes så mange hunde med mere stabile sind.

Så hellere få den cirkel brudt nu og nyd hende som hun er. En sterilisation kan muligvis også hjælpe til at dæmpe hende, da hun i så fald bliver mindre hormonel.

• #8   28. mar 2012 Min Munthe blev meget mere hys da hun var drægtig sidste gang.. Hun gøede af andre hvilket hun ellers ikke plejer og blev meget beskyttende.. Det er jo naturligt nok, men spørgsmålet er bare om det er nogen speciel godt ide hvis hun i forvejen er lidt sky og nervøs..

Husk på at hendes beskyttergen bliver enormt forøget og hvis hun så samtidig er nervøs af natur er det måske ikke så smart..
    Man risikere at man ikke får sin "gamle" hund tilbage.. og det ville da være synd at ødelægge hende helt smiley

På den anden side kan det jo også være at det hjælper på hende.. Det ved man jo ikke.. Men jeg ville nok synes at risikoen var for stor..

• #9   28. mar 2012 Jeg ville skrive nogenlunde det samme som ¤ Søster McFluff ¤ - så det er der jo ingen grund til at jeg gentager, når det nu er skrevet!!!

• #10   28. mar 2012 Nej, det er ikke en gode ide.

Kommentér på:
Hvalpe med håndsky mor! HJÆLP!

Annonce