{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.791 visninger | Oprettet:

Avls regler??? {{forumTopicSubject}}

Mine forældre overvejer at lave hvalpe på ders mops, faun, DRU stambog, men hvilken regler gælder for avl på denne race, hvad SKAL man tjekke for, og hvad BURDE man også gøre (Burde spørges til da de gerne vil tjekke alt, og ved at DRU ikke altid har samme regler for racen som DKK evt har)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avls regler???
  • #1   3. jan 2012 I kunne jo også se dette link fra DKK, hvis I vil gøre lidt mere end DRU kræver:
    http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openPage/tjenester/avlsrestriksjoner/raseData.html?RAID=2530

• #2   3. jan 2012 hd test var før i tiden ihvertfald et krav fra DRU

• #4   7. jan 2012 hej Fru Pomrus O
    Ikke for at hidse nogle op eller starte en diskution.
    Men dru har efterhånden strenger krav end dkk vedrørende avl.
    Jeg kender en der har købt 2 shih tzu fra 2 forskellige steder med dkk tavle som ikke kunne bruges til avl i dru fordi at de havde for dårlig status i hd og hun snakkedde med den ene opdrætter og fik at vide at den kunne godt bruges i avl ved dkk

• #5   7. jan 2012 Nej det mener jeg ikke at der er.
    For den har ikke det problem. Men det skal den heller ikke i dkk.
    Det her er kopieret direkte fra dkk

Racenummer DKK : 2830
    Gruppe : 09
    Racens hjemland : Madagaskar
    Specialklub : Klubben For Små Selskabshunde

Tidligste alder ved fotografering
    HD foto : 12 måneder
    AD foto : 12 måneder
    OCD foto : 12 måneder

Racen har følgende avlsrestriktioner

Præmieringskrav: Afkom kan kun stambogsføres dersom hunden før parring er præmieret på en FCI/DKK anerkendt udstilling med:
    Fra 1.1.1980 og til 31.12.2007 = mindst en 2. præmie
    Fra 1.1.2008 og til 31.12.2010 = mindst Good
    Fra 1.1.2011 = mindst Very Good
    eller
    er godkendt på et avlsgodkendelsesarrangement afholdt af Klubben for Små Selskabshunde.
    Gælder for hunde født efter den 1.1.1993

Generel HD information:
    Der er ikke krav om HD-fotografering i denne race.
    Såfremt der i anden anledning konstateres D eller E status, kan disse hunde ikke anvendes i avl.
    Gælder for alle hunde i racen efter den 1. januar 2005.

Generel AD information:
    Der er ikke krav om AD-fotografering i denne race.
    Såfremt der i anden anledning konstateres status 3, kan disse hunde ikke anvendes i avl.
    Gælder for alle hunde i racen efter den 1. juli 2011.

Ny avlsrestriktion fra 1. januar 2011
    Patella Luxation: Afkom kan kun stambogsføres, såfremt begge forældre har en officiel Patella Luxation (PL) bedømmelse registreret i DKK inden parring med følgende krav til status:
    PL 0 må bruges i avl
    PL 1 må kun parres med PL 0
    PL 2 og PL 3 må ikke benyttes i avl
    Undersøgelsen kan tidligst foretages, når hunden er 12 måneder gammel og skal kun foretages én gang.
    Gælder for alle hunde i racen efter den 1. januar 2011

Der henvises herudover til DKKs stambogsføringsregler.

Farver for racen
    Hvid
    Hvid M Aftegninger

• #6   7. jan 2012 Nej den har selvfølgelig været udstillet med fine resultater.
    Men da den kom til hd dumpede den og måtte ikke bruges til avl.
    Nu har jeg lige været inde på dkk og kan se at shih tzu heller ikke skal have taget hd billeder.
    Der er kom helt ny bestyrelse i dru sidste år og jeg kan love dig for at der er kommet helt nye regler på alle områder og de er blevet strenger og det er også kun godt

• #7   7. jan 2012 Nej vi har coton de tulear smiley

• #8   7. jan 2012
    Vi er helt enige om at det er kun godt at dru har ændret sig.
    Men jeg kan bare ikke forstå at dkk er så højrøvet at de ikke vil sælge til andre klubber end dkk.
    Du kan jo også godt få en dru hund ind i dkk.
    Og for min skyld er jeg ligeglad om vores hvalpe bliver solgt til dkk eller dhl og hvad de ellers hedder.
    Vi vil bare være sikker på at vores hvalpe får det godt ved deres nye familie og vi sælger ikke til hvem som helst.
    Men vi er heldigvis forskellige som mennesker smiley

• #9   7. jan 2012 Det er jo så op til dig.
    Jeg tror du skal undersøge reglerne ved dkk for du kan godt få overført en dru hund til dkk.
    Det står også inde på deres hjemmeside.
    Men noget jeg faldt over er at man kan få stambog på en hvalp selvom forældre ikke har.
    Det virker underligt.
    Fra dkk

Overførsel af hunde fra andre stambogsførende organisationer

DKK bliver jævnligt kontaktet af hvalpekøbere, som af vanvare har købt hund med en "forkert" stambog og nu ønsker at få den overført til en DKK stambog. Overførsel af sådanne "fremmede" hunde er i hvert enkelt tilfælde at betragte som en dispensationssag. Det betyder, at DKK suverænt beslutter, om der er tale om en hund, vi ønsker at overføre eller ej, ligesom vi ikke forpligter os til at begrunde afslag. Hunde, som er opdrættet af personer, som er blevet disciplinært udelukket af DKK kan under ingen omstændigheder overføres.
    Evt. handelssager vedr. hunde, som oprindeligt er opdrættet og stambogsført i andre organisationer, kan ikke behandles i DKKs klagenævn.

Hvis der gives dispensation til overførsel af hunden til en DKK stambog, sker det på nogle særlige vilkår. Hunden kan deltage på udstillinger, prøver og konkurrencer, men kan ikke bruges til avl, ligesom aneoplysningerne kun i visse tilfælde kan påføres den nye stambog.

Særlige vilkår
    Hvis hunden har forældre uden en DKK stambog
    1. Hunden overføres uden aner (dvs. forældredyrene vil ikke blive påført stambogen) og med avlsforbud.
    2. Specialklubben høres, før et avlsforbud evt. kan ophæves.
    3. Avlsforbud kan ophæves, når hunden har opnået minimum ”Very Good” på en DKK anerkendt udstilling og er godkendt på et avlsgodkendelsesarrangement – foranstaltet af DKK/specialklubben.

Hvis hunden har forældre med DKK stambog
    1. Hunden overføres med DKK kendte aner (DKK og FCI registreringsnumre) og med avlsforbud.
    2. Hunden kan ikke overføres, hvis ét eller begge forældredyr ikke opfylder racens avlsrestriktioner i DKK.
    3. Specialklubben høres, før et avlsforbud evt. kan ophæves.
    4. Avlsforbud kan ophæves, når hunden har opnået minimum ”Very Good” på en DKK anerkendt udstilling og er godkendt på et avlsgodkendelsesarrangement – foranstaltet af DKK/specialklubben.

Kravene gælder for alle overførte hunde, uanset om racen som helhed er tilsluttet præmieringskravet eller ej. Ved at kræve opnåelse af minimum ”Very Good” samt en fremstilling af hunden til avl sikres det, at kun racetypiske individer kan indgå i avlen.

Først når/hvis hunden opfylder ovennævnte krav, ophæves avlsforbuddet.

Herudover skal hunden naturligvis opfylde de til enhver tid gældende sundhedsmæssige avlsrestriktioner, som måtte være gældende for den pågældende race (aktuelle oplysninger om avlsrestriktioner findes her).

• #10   7. jan 2012 Ja men ud over at vi er forskellige som mennesker og har valgt hver vores klub så er vi altså alle mennesker og man må jo respektere hinanden uanset om klubben hedder dkk. dru, dhl eller noget helt andet.
    Det er bare den mening som jeg har.
    http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=496305

Kommentér på:
Avls regler???

Annonce