4 kuld , måske 5 kuld, på 2 år ? {{forumTopicSubject}}
Er det meget ? eller er det mig der er sippet ? Jeg synes virkelig det er synd og skam at bruge en hund på den måde, og avle og avle og avle.. det sølle dyr får jo slet ikke en pause før hun igen parres og skal igen døje med hvalpe, og blive tynd, stresset og ååååh .. ..
Hvis nogle af jer kan huske mine tidligere tråde , så ved i hvem jeg skriver om, der er hvalpe IGEN .......
til jer der ikke ved noget, genfortæller jeg lige, vi har den her "nabo" der bor 500 meter nede af vejen, han ved jeg elsker hunde så har hjulpet med at passe hvalpe, hver eneste gang har jeg stået og hoppet for ham... leget med dem, lært dem at have halsbånd på, lært dem at gå i snor, (så godt som muligt som man kan med 6-8 ugers hvalpe) , har sågar været med til at finde hjem til dem. Har nusset og pusset med dem flere timer i døgnet, og hygget med dem, vist dem at mennesker er gode og kan hygges med, min kærlighed til hunde er stor, så sad flere timer af gangen i laden med 6-9 hvalpe i armene. Mor vuffer elsker mig lige så meget sm jeg elsker hende, har altid været med lige fra fødsel til de blev hentet som 8 uger gamle..
men, det ikke så lykkeligt som det lige lyder her. manden der har hunden og hvalpene er ligeglad med dem, derfor jeg tager over og gør alt for de har det godt. Hunden og hvalpene lever i en lade med biler, heste, hø og halm, have redskaber, og skidt og møg. og sågar vildkatte.. sukker dybt. De får mad altså foder når det lige passer ham, de får vand når der lige er "tid" til det. Og mor hunden er godt udsultet men tager lidt på efter hvalpene har forladt reden. hun stresser og har det ikke godt mens hvalpene er der. .. manden vil ikke sterelisere hende, og hun bliver hele tiden parret med nabo hunden fra nabo gården. så sanrt hun går i løb finder de to hunde hinanden og bom. hvalpe.
Jeg har sagt, fortalt, vist, og åååh. tekster fra dyrelæger , fra avlere, fra hunde sider om hvordan og hvorledes det hele burde være. han har så meget ansvar ved at have hvalpe men det er han lige glad med.....
Dyrenes beskyttelse synes ikke der er noget galt i måden de bor på og måden de bliver behandlet på. ?
men hvad synes i ? er det iorden, og det med hvalpene. er det virkelig iorden at lave så mange kuld på en tæve.. på så kort tid ?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
tina - godt du også synes det, så det ikke bare mig der er tosset.
jun 2011
hun er ren og skær penge maskine, skønt det nu kun er 500 pr hvalp. men kommer der 9 hvalpe, så det også mange penge for sådan en mand .. Foderet er billigt, og de får ikke noget , jeg har selv medbragt godbider, tyggeben, og legetøj de gange jeg er hos dem, så de har noget at få tiden til at gå med<3
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
jun 2011
alkoholiker, stofmisbruger, og tja, fusker i verdensklasse. sortarbejdende, og åååh.. nu han så lige på antabus lige nu, så han er godt arrig bare man siger lidt til ham. men holder mig nu ikke tilbage af den grund. da han sprang bombem igår spurgte jeg, "nå men så skal hun vel også stereliseres nu her?" og det snakkede han pænt uden om , sagde "en sterelisering koster altså kun 3500 , det kan vi godt finde ud af. er sikker på dyrelægen også vil lade dig afbetale hvis det skal være det det kommer an på." .. igen snakkede han udenom. suk..
hun var hjemmefra i en måned, hos hans ekskæreste, og kom hjem med to store flænger, hun kom op og slås med deres hund i det nye hjem .. stresset afmagret , og altid boet på en gård og blevet parret og parret og parret. kun set nabo hunden. mine hunde kommer aldrig med der op. tør ikke. hun er god med mennesker. men hun er total usocial, og direkte farlig overfor hunde.
vi har passet hende en gang, hvor det egentlig gik fint. men det krævede også mange mange mange godbider og en sød stemme at holde hende nede på jorden. og bevare roen i hende.
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
Men stakkelse tæve. Den når jo aldrig at få fred
jun 2011
idet han ikke har arbejde, kan de vel ikke trække skatten ud af lønnen. Det var bedre han brugte pengne på ordenligt foder og en sterelisering af tæven
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
Han lægger vel dårligt mærke til den er væk, og så spare han de penge
(ironi kan FORKOMME )
jun 2011
jun 2011
hver 2-3 dag kommer der lige mad og vand ud. Men i det mindste har de da en lade at være i , istedet for et usselt hundegrd uden læ .. så lidt godt er der da.. hvis man skal se sådan på det.
jun 2011
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
jun 2011
så jo det ville hun egetnlig godt kunne..
krumme- er igang med mailen.
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 32
Håber inderligt dyreværnet eller lign. tager affære. Om ikke andet så SKAT.
Ville hunhunden overhoved kunne klare at komme videre ??? Tænker lidt at rent fysisk vil hun jo nok skulle igennem en del, og mentalt må hun jo være så udkørt at der dårlig er håb ?
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.781
så skal du kontakte hundehandlerudvalget i dkk. de tager sig vist også af den slags.
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2680
hvalpene skal chippes og registreres....
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
jun 2011
Har skrevet et angt brev til db igen , og håber de vil se på sagen den her gang. Har skrevet til dem at hvis de ikke rykker ud, kontakter jeg de to andre organisationer, og fortæller glædeligt om at de ikke har villet rykke ud de gange jeg har skrevet til dem , håber detk an få dem til at se problemet. og se at det skader dem ikke at gøre noget.
vil tro hunhunden har det bedst med bare at komme i hundehimlen, hun er en dejlig hund , alene, ingen børn, ingen hunde, og da overhovedet ikke katte. men hvem kan tilbyde en hund et hjem hvor man aldrig møder de ting .. puuuh hun skal igennem en række af tilvænninger, men har de troen på det kan lade sig gøre, ville hun sikkert godt kunne redes.
manden har igår aftes ringet akut til dyrelægen, 4 af hvalpene er aflivet. Så er der da det mindre. Lidt fornuft havde han. Han har snakket med dyrelægen om p-sprøjte.
Kan man virkelig få det til hund ? eller lyver han overfor mig ? ærgeligt, nu er brevet sendt. og kan ikke tage mig mere af ham og hundene psyken bliver bestemt ikke bedre af at se andres elendighed. puha for en omgang.
4 kuld , måske 5 kuld, på 2 år ?