{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.580 visninger | Oprettet:

4 kuld , måske 5 kuld, på 2 år ? {{forumTopicSubject}}

Er det meget ? eller er det mig der er sippet ? Jeg synes virkelig det er synd og skam at bruge en hund på den måde, og avle og avle og avle.. det sølle dyr får jo slet ikke en pause før hun igen parres og skal igen døje med hvalpe, og blive tynd, stresset og ååååh .. smiley ..
Hvis nogle af jer kan huske mine tidligere tråde , så ved i hvem jeg skriver om, der er hvalpe IGEN ....... smiley
til jer der ikke ved noget, genfortæller jeg lige, vi har den her "nabo" der bor 500 meter nede af vejen, han ved jeg elsker hunde så har hjulpet med at passe hvalpe, hver eneste gang har jeg stået og hoppet for ham... leget med dem, lært dem at have halsbånd på, lært dem at gå i snor, (så godt som muligt som man kan med 6-8 ugers hvalpe) , har sågar været med til at finde hjem til dem. Har nusset og pusset med dem flere timer i døgnet, og hygget med dem, vist dem at mennesker er gode og kan hygges med, min kærlighed til hunde er stor, så sad flere timer af gangen i laden med 6-9 hvalpe i armene. Mor vuffer elsker mig lige så meget sm jeg elsker hende, har altid været med lige fra fødsel til de blev hentet som 8 uger gamle..
men, det ikke så lykkeligt som det lige lyder her. manden der har hunden og hvalpene er ligeglad med dem, derfor jeg tager over og gør alt for de har det godt. Hunden og hvalpene lever i en lade med biler, heste, hø og halm, have redskaber, og skidt og møg. og sågar vildkatte.. sukker dybt. De får mad altså foder når det lige passer ham, de får vand når der lige er "tid" til det. Og mor hunden er godt udsultet men tager lidt på efter hvalpene har forladt reden. hun stresser og har det ikke godt mens hvalpene er der. smiley .. manden vil ikke sterelisere hende, og hun bliver hele tiden parret med nabo hunden fra nabo gården. så sanrt hun går i løb finder de to hunde hinanden og bom. hvalpe.
Jeg har sagt, fortalt, vist, og åååh. tekster fra dyrelæger , fra avlere, fra hunde sider om hvordan og hvorledes det hele burde være. han har så meget ansvar ved at have hvalpe men det er han lige glad med.....

Dyrenes beskyttelse synes ikke der er noget galt i måden de bor på og måden de bliver behandlet på. ?
men hvad synes i ? er det iorden, og det med hvalpene. er det virkelig iorden at lave så mange kuld på en tæve.. på så kort tid ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 kuld , måske 5 kuld, på 2 år ?
  • #1   23. dec 2011 Det er alt for meget

• #2   23. dec 2011 Har du prøvet hundens tarv eller dyreværnet, for det der lyder da forfærdeligt for hunden.......

• #3   23. dec 2011 mia. tusind tak smiley det dælme hårdt arbejde :$men ja har jo tiden til det. og hjælper hvor der er brug for mig. men synes min hjælp bliver lidt forgæves når han slet ikke vil lytte til mig. Han vil ikke forstå han er nød til at sterelisere hende. hun har lige født igen smiley så nu kan jeg se frem til at sidde i en kold lade med nogle meget glade elskværdige hvalpe. der forøvrigt er hul i hækken hunde (dobbermand, svhæfer, labrador, engelsk mastiff og unkown) de ligner små sorte schæfere alle sammen. men åååkkrggh. det skærer i hjertet at mor vuffen igen skal igennem det her. hun gider ikke hvalpene. og har aldrig gidet dem, så snart de når 6 uger så vil hun hellere langt langt væk, og så kan de klarer sig selv, hun varmer dem ikke engang. Og der er dælme koldt om vinteren i en lade der ikke er isoleret eller noget som helst smiley

tina - godt du også synes det, så det ikke bare mig der er tosset.

• #4   23. dec 2011 mosekonen - nej har kun kontaktet dyrenes beskyttelse. Kan du linke til dem ? så vil jeg prøve at smide en mail til dem. eller ringe dem op.
    hun er ren og skær penge maskine, skønt det nu kun er 500 pr hvalp. men kommer der 9 hvalpe, så det også mange penge for sådan en mand .. Foderet er billigt, og de får ikke noget , jeg har selv medbragt godbider, tyggeben, og legetøj de gange jeg er hos dem, så de har noget at få tiden til at gå med<3

• #7   23. dec 2011 stakkels tæve..

• #9   23. dec 2011 toal blank, desværre.. smiley har moral prædike.. igår smed han bombem og fortalte hun lå med hvalpe igen .. det sprang mit hundehjerte. aner ikke hvad jeg skal gøre. gør det jo med glæde, men synes dælme jeg bliver røvrendt når han slet ikke høre hvad jeg siger og læser det eg giver ham. smiley fandt en masse på nettet om hvad dyrelæger anbefalede, mener der var et kud, og så skulle de have en løbetid, og så måtte de få et kuld igen, og så få løbetid, vente , altså hver anden gang var sundhedsmæssigt iorden fra den side jeg fandt. smiley en nej ingenting kommer igennem til ham
    alkoholiker, stofmisbruger, og tja, fusker i verdensklasse. sortarbejdende, og åååh.. nu han så lige på antabus lige nu, så han er godt arrig bare man siger lidt til ham. men holder mig nu ikke tilbage af den grund. da han sprang bombem igår spurgte jeg, "nå men så skal hun vel også stereliseres nu her?" og det snakkede han pænt uden om , sagde "en sterelisering koster altså kun 3500 , det kan vi godt finde ud af. er sikker på dyrelægen også vil lade dig afbetale hvis det skal være det det kommer an på." .. igen snakkede han udenom. suk..
    hun var hjemmefra i en måned, hos hans ekskæreste, og kom hjem med to store flænger, hun kom op og slås med deres hund i det nye hjem .. smiley stresset afmagret , og altid boet på en gård og blevet parret og parret og parret. kun set nabo hunden. mine hunde kommer aldrig med der op. tør ikke. hun er god med mennesker. men hun er total usocial, og direkte farlig overfor hunde. smiley
    vi har passet hende en gang, hvor det egentlig gik fint. men det krævede også mange mange mange godbider og en sød stemme at holde hende nede på jorden. og bevare roen i hende.

• #10   23. dec 2011 Er der ikke regler for mange gange man må lave et kuld hvalpe på en tæve, eller er det bare mig der har misforstået noget? Altså inde for DKK tænker jeg. Og der er vel flere grunde til at reglerne er som de er...

Men stakkelse tæve. Den når jo aldrig at få fred smiley

• #13   23. dec 2011 tror du de vil gøre noget ved det , eller tænker de bare penge ? regninger har han jo nok af , og de ender bare et sølle sted. tænker han er i det der, betalings noget. som dårlig betaler.. smiley men ved det ikke..
    idet han ikke har arbejde, kan de vel ikke trække skatten ud af lønnen. Det var bedre han brugte pengne på ordenligt foder og en sterelisering af tæven smiley

• #15   23. dec 2011 Det er bare at køre forbi, lokke tæven med lækkert kød, wupti ind i bilen og så er mor hund flyttet smiley til bedre hjem.

Han lægger vel dårligt mærke til den er væk, og så spare han de penge smiley

(ironi kan FORKOMME )

• #16   23. dec 2011 nej men tænker at det ikke hjælper på sådan en mand i sådan en situation. Der blev fjernet to heste fra gården sidste sommer. De levede i en bette boks dag ud og dag ind. kan ikke forstå hvorfor dyrenes beskyttelse ikke kan se hunden skal væk derfra.

• #17   23. dec 2011 hvis det nu skulle være, kunne jeg gå op og hente hende og han ville ikke bemærke hun var væk. Men vil nu ikke stjæle en hund , heller ikke selvom hun ville få det bedre et andet sted. smiley
    hver 2-3 dag kommer der lige mad og vand ud. Men i det mindste har de da en lade at være i , istedet for et usselt hundegrd uden læ smiley .. så lidt godt er der da.. hvis man skal se sådan på det.

• #19   23. dec 2011 viste ikke der var andre der tog sig af sådan noget smiley har fået link til to, og er igang med at skrive en forståelig mail til dem, så de kan se og høre hvor selmt det står til.

• #20   23. dec 2011 Hmm, den kan ikke finde på St strejfe? Så kunne man indlevere den på internat, han ville nok ikke savne den, og så kan man håbe den så ville få en god familie.

• #23   23. dec 2011 hun er ikke chippet, men hun har været til dyrelægen med tvang. sidste sommer. da hun var nød til at skulle sy'es sammen. smiley
    så jo det ville hun egetnlig godt kunne..
    krumme- er igang med mailen.

• #24   23. dec 2011 FInder det afskyeligt at sådanne mennesker findes , og Ann... sødt du hjælper dyrene, men du hjælper jo på en måde så også til med at han lader det blive ved at ske....sådan ser jeg lidt på det. Du klare jo alt det sure arbejde der er i det at have valpe og en hunhund der har det skidt.
    Håber inderligt dyreværnet eller lign. tager affære. Om ikke andet så SKAT.
    Ville hunhunden overhoved kunne klare at komme videre ??? Tænker lidt at rent fysisk vil hun jo nok skulle igennem en del, og mentalt må hun jo være så udkørt at der dårlig er håb ?

• #25   23. dec 2011 Jo det lyder grotesk, man jeg kan regne ud at det må være uden tavle. Hvis dyrenes beskyttelse ikke vil tage sig af det, det undrer mig godt nok,
    så skal du kontakte hundehandlerudvalget i dkk. de tager sig vist også af den slags.

• #27   23. dec 2011 Hvorfor... indsæt selv alverdens bandeord, køber man en hund sådan et sted? Så længe han har en forretning så længe vil han jo fortsætte

• #28   24. dec 2011 efter den nye lovgivning, så skal man have hundeholderuddannelsen, hvis man laver mere end to kuld om året...uanset tavle eller ej
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2680
    hvalpene skal chippes og registreres....

• #30   24. dec 2011 rie - ja smiley jeg har også følt jeg har været en del af det. men vil så gerne hjælpe de små pus. Har godt nok brugt mange timer i laden sammen med dem, de er så kærlige og glade. De vil så gerne lge og snakkes med. Det piner mig det hele kører sådan på den gård.
    Har skrevet et angt brev til db igen , og håber de vil se på sagen den her gang. Har skrevet til dem at hvis de ikke rykker ud, kontakter jeg de to andre organisationer, og fortæller glædeligt om at de ikke har villet rykke ud de gange jeg har skrevet til dem , håber detk an få dem til at se problemet. og se at det skader dem ikke at gøre noget. smiley
    vil tro hunhunden har det bedst med bare at komme i hundehimlen, hun er en dejlig hund , alene, ingen børn, ingen hunde, og da overhovedet ikke katte. men hvem kan tilbyde en hund et hjem hvor man aldrig møder de ting .. puuuh hun skal igennem en række af tilvænninger, men har de troen på det kan lade sig gøre, ville hun sikkert godt kunne redes. smiley
    manden har igår aftes ringet akut til dyrelægen, 4 af hvalpene er aflivet. Så er der da det mindre. Lidt fornuft havde han. Han har snakket med dyrelægen om p-sprøjte.
    Kan man virkelig få det til hund ? eller lyver han overfor mig ? ærgeligt, nu er brevet sendt. og kan ikke tage mig mere af ham og hundene smiley psyken bliver bestemt ikke bedre af at se andres elendighed. puha for en omgang.

Kommentér på:
4 kuld , måske 5 kuld, på 2 år ?

Annonce