{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.543 visninger | Oprettet:

hjælp til at få hvalp til at overleve. {{forumTopicSubject}}

vores mops har fået et kul hvalpe taget ved kejsersnit en lille uge for tidligt. der er kun 1 der er overlevet. den har klaret sig igennem natten og der er kommet begge dele fra bagenden et par gange. han har suttet hos sin mor og jeg synes han virker stærkere nu. men vi har bestemt ingen erfaring med at skulle hjælpe hvalpe på denne måde. vi er selvf i kontakt med dyrelægen og skal til kontrol på mandag men det kunne godt være nogle lagde inde med nogle gode råd eller lign.

urelevante kommentarer frabedes.
på forhånd tusind tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til at få hvalp til at overleve.
  • #1   16. dec 2011 Du skal give en svag hvalp puppyboost nogle gange i løbet af de første døgn

• #2   16. dec 2011 ja nu har jeg svaret i den anden tråd

det vigtigste er at hvalpen bruger alt sin energi på at vokse, så varme....fra varmelampe eller varmedunk...og hvis den er for svag til at sutte, så sondefodring

og det kan altså ikke vente til mandag, du skal igang nu ihvertilfælde med varmen

og så skal du veje den lille hele tiden

umiddelbart synes jeg ikke 110 g lyder helt umuligt at redde

• #3   16. dec 2011 du kan købe forskellige tilskud til nyfødte som går god og styrker. Dyrlægen har det formentlig ellers har de fleste gode dyrehandler eller erfarende opdrættere det så lager. Dyrlægen kan også give energi indsprøjtninger eller hvis væskebalancen ryger hos den lille. Hjemme skal i sørge for den ligger ved moren. At den har god varme, giv gerne moren vand mens hun dies. Måske skal i hjælpe med at tage noget mælk ud. En hvalp kan måske ikke holde gang i mælkeproduktionen selv. Så vær obs på moren! Jeg ville købe bogen hundeopdræt med omhu og omtanke. Den er god! håber jeres tæve er ok oven på operationen.

• #4   16. dec 2011 Enig i at varme og ernæring er alfa og omega.

Jeg har også prøvet kun at have én hvalp, og hun skulel arbejde hårdt for at holde mælken igang - hun var så også stor og stærk og rask, så for hende var det intet problem, men for en lille og måske svag hvalp skal man være meget opmærksom på, at moderen har nok mælk, og at hvalpen evner at suge det ud.

Vej hvalpen - den skal ikke tabe sig og snak i dag med dyrlægen om, hvordan du forholder dig, hvis du skal give den nyfødte erstatningsmælk - det er dumt at stå med problemerne i weekenden.

Køb en varmelampe, de koster ikek meget, jeg tror vi gav 90 kr for vores, skal hvalpen bruge energi på at holde varmen, taber den i vægt. Desuden er der øget risiko for at den får herpes, hvis den bliver kold.

• #5   16. dec 2011 tusind tak for svarene vi holder øje med ham i døgndrift på skift. og han er begyndt at være meget frisk og virker meget stærkere nu. vi kæmper alt hvad vi kan for den lille fyr. tæven er helt på toppen nu hun er bar sulten og nyder alt opmærksomheden i fulde drag. de andre to er kommet på ferie hos vores forældre så hvalpen og sveske kan få helt ro:-)

• #6   16. dec 2011 giv hende endelig alt det mad hun vil have...ja det er måske en god ide at malke noget mælk ud for at hjælpe med til at holde mælkeproduktionen i gang

• #7   16. dec 2011 hvis den er kold og får mad så dør den ! den må under ingen omstændigheder få mad medmindrfe den er varm!

• #8   16. dec 2011 jeg ville nok også sove hos mor og hvalp eller tage dem med op i sengen.. der skal være øjne på dem 24-7

• #9   16. dec 2011 vi har øje på dem i døgn drift og den er konstant varm via sin varme pude:-)

Kommentér på:
hjælp til at få hvalp til at overleve.

Annonce