{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.811 visninger | Oprettet:

Lille hvalp, på 50 gr. {{forumTopicSubject}}

Min hund fødte for en uge siden to hvalpe, den ene hvalp vejede 136, men der var en lille en på kun 50 gr. Jeg har hjulpet den med at sutte på moren, og efter tre dage kunne den næsten selv, jeg har givet den mælkeerstatning og den har været oppe p å53 gr. men så taber den sig igen og er nu nede på 50 gr. igen... og sutter ikke mere ved moren, fordi moren ikke rigtig er så intereseret i hvalpene mere.. og den lille hvalp tager ikke på.. jeg har hørt om at man kan få en sprøjte der gør at hvalpen tager på ? Så ville lige høre om der er andre der har prøvet det eller ved noget om det? eller hvad jeg ellers kunne prøve??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille hvalp, på 50 gr.
  • #1   15. nov 2011 Prøv at kontakte dyrlægen og spørg

• #2   15. nov 2011 Jeg ville nok overveje sondefodring, men det skal du have en erfaren dyrlæge til at oplære dig i hvordan du gør.. Hvis altså hvalpen er tjekket af en dyrlæge for den kan jo også have ganespalte eller lign der gør den ikke tager på...

• #3   15. nov 2011 Måske det bare ikke er meningen, at den lille vaps skal leve. Det at tæven ikke er videre interesseret i den, kan tyde på at den ikke er 100% rask. Jeg ville tage det som et tegn på, at den nok skulle aflives.

• #4   15. nov 2011 Det har jeg aldrig hørt om, men alt tyder på at hvalpen ikke er levedygtig, så jeg synes du skal lade dyrlægen give den fred.
    Der kan nemt være noget galt som det blotte øje ikke se og når moderen ikke har interesse for den er det fordi den ikke er levedygtig.
    Håber alt går som det skal men den anden hvalp

• #5   15. nov 2011 hun viser ikke mere interresse i den anden, det er kun her de sidste to dage at hun er træt af at være sammen med dem hele tiden, hun slikker den ligeså meget som den anden.. Men jeg synes det er mærkeligt at den stadig lever og ser sådan nogenlunde frisk ud.. der var nemlig en der fortalte mig at hvis den ikke var død indu, troede hun ikke den ville dø.. og anbefalede en sprøjte som hendes veninde havde gjort med sin hvalp der var født rigtig lille... og den tog på med det samme...

• #6   16. nov 2011 at den lever endnu, har nok noget at gøre med, at du hjalp den i starten. Hvis det var min vaps, så ville jeg booke en tid hos dyrlægen i morgen.

• #7   16. nov 2011 Jeg skal med ham til dyrlægen i morgen, og vi har besluttet os for at beholde ham selv, da vi allerede har knyttet os så meget til ham, når vi næsten ikke har sovet i en uge fordi vi har kæmpet for hans liv :'/ Håber virkelig at han overlever... og at han kan få sådan en sprøjte, jeg krydser fingre.. og tak for hjælpen allesammen

• #10   16. nov 2011 Jeg synes, du skal tænke dig meget godt om, men jeg kan også sagtens sætte mig ind i, hvordan du/I har det med det bette pus nu...
    Jeg har selv stået i det samme og har knoklet i døgndrift i 10 dage for at få en lille tæve til at overleve - og det gjorde hun også godt nok, men hun er aldrig blevet på størrelse med sine søskende...
    Et eller andet sted så tror jeg ikke, det er meningen, de helt små skal overleve, for de bliver aldrig for andre af samme race - og det skal man altså være forberedt på. Min lille tæve bliver 15 måneder i dag, og hun vejer stadig ikke 5 kg, og hun har aldrig været i løbetid. Hun er dansk-svensk gårdhund... og er unormal hyper-aktiv:))

• #12   16. nov 2011 følger lige med

• #13   16. nov 2011 Der behøver nu ikke være noget galt med den hvalp men det er altid godt at få dyrlægen ind over.
    Jeg tror du tænker på puppyboost fra greendog.dk det er du super produkt men ved ikke om det har en effekt på nuværende tidspunkt. Sørg for at i hvalpene har det varmt nok når tæven er væk fra dem. Evt med en novopad eller varmepude. Hvis der er for koldt sætter det fordøjelsen i stå.
    God ide at sondefodre hver anden time da risikoen for fejlsynkning er stort set ikke eksisterende.
    Jeg håber for jer at den bette fyr bare har en lidt svær start. Men få dyrlægen med på råd:-)

• #14   16. nov 2011 Til dyrlægen hurtigts mugligt, en af mine hvalpe tabte sig også da den var 6 dage gammel, den var dehydreret, og fik noget væske og noget binyre, og hende har vi selv i dag , frisk og kvik, dog lidt mindre end de andre er nu.

• #15   16. nov 2011 en lille solstrålehistorie herfra.
    Vores lille Daisy vejede omkring 70 gram, da hun blev født - under halvt så stor som de andre hvalpe.
    Hun var et bette skravl og det var et mega stort arbejde, siger manden, men i dag er hun 6 år og en dejlig lille tæve.

• #16   16. nov 2011 Har også lige været den tur igennem. Min tæve fik fem hvalpe med alm. vægt 90 - 100 gram og så kom bettemusen på 67 gram. Hun tabte sig ned til 60 gram og var ikke særlig stærk til at sutte ved moren. Jeg kontaktede min dyrlæge der foreslog lidt modermælkserstatning. Dette gjorde jeg i 2 dage. Selvom den bette fik erstatning lagde jeg hende altid til ved moderen. Efter de to dage havde hun fået mere energi og havde taget 12 gram på. Hun virkede ivrig nok til at sutte ved moderen så jeg begyndte at "sidde vagt" og ved hvert måltid (dag og nat) hjælper jeg den bette. Idag, næsten 3 uger efter hjælper jeg stadig den bette da de store søskende prøver at skubbe hende væk. Men efterhånden er hun blevet stærk og slipper ikke uden kamp smiley Idag er hun 18 dage og vejer 156 gram. Håber også det vil lykkes for dig.

• #17   16. nov 2011 Tak for jeres støtte, jeg var med ham til dyrlæge idag, hvor han fik en sprøjte der skulle gøre at han fik mere lyst til at sutte.. de sagde at han så frisk ud og derfor ville han muligvis overleve.. allerede i dag har han taget 5-6 gr. på, så det går fremad :-D, men intet er sikkert indu, jeg kæmper videre.. smiley

• #18   17. nov 2011 Dejligt at høre:-)

• #20   20. nov 2011 Hvordan går det med den lille nu?

• #21   3. dec 2011 Han døde desværre, han spiste en masse, men ville ikke tage på smiley der må have været noget galt med ham.. smiley

• #22   3. dec 2011 R.I.P. lille fighter

• #24   4. dec 2011 Du har nok ret i, at der har været noget galt med ham, men derfor er det lidt sørgeligt alligevel..

• #26   5. dec 2011 Pia - kan kun give dig ret.

• #28   5. dec 2011 Dyrelægen sagde jeg skulle kæmpe videre, fordi han var så frisk som han var.. men man har det lidt bedre med at jeg gjorde hvad jeg kunne

Kommentér på:
Lille hvalp, på 50 gr.

Annonce