{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.323 visninger | Oprettet:

Den triste historie om Proud Danish D kuld {{forumTopicSubject}}

Natten til søndag den 17-07-2011 føder vores Choko (Serbian Star Von Masterhof), vi har 12 flotte og store leve dygtige hvalpe.
Vores Choko er på daværende tidspunkt blevet fodret med Royal Canin Starter og Pro Pac hvalpe foder, Tirsdag får hun bryst betændelse og kommer på antibiotika, (hvilket kan give en smule diarre hos de små, men vores dyrlæge udelukker at dette er skylden til det store tab vi kommer til at få i løbet af ugen) Samme dag skifter vi Choko's foder til kun Starter, hun afviser fodret trods det er der er kogt kylling i, vi må håndfodre hende for at hun skal spise.
Vi er hos dyrlægen hver dag hele sidste uge, og mister den ene hvalp efter den anden, uanset hvad vi gør, vi giver modermælk erstatning (Royal Canin), sukkervand, og Pro Kolin for at stoppe hvalpenes Diarre, (der er blod i deres afføring) men intet virker??
Deres afføring lugter helt ekstremt, og det står bogstaveligt talt ud af dem, vi kan hver ½ time vaske dem. Choko har også løs mave, men ikke som de små.
Vi tager antibiotikaen fra Choko og håber på at det virker, men nej, hvalpene bliver dårligere og dårligere.
Fredag kl 07.00 tager vores dyrlæge igen imod os, før åbnings tid, her giver vores dyrlæge den dårligste af hvalpene en binyrebakhormon/antiotika indsprøjtning, som hun håber på vil hjælpe, men nej, han dør i løbet af dagen, endnu en hvalp dør om aftenen og lørdag siger vi farvel til endnu en, denne gang kører vi igen uanmeldt til vores dyrlæge, kl 18 hun sidder midt i sin aftensmad, hun slipper alt og tager os over på klinikken, hun ligner et spørgsmålstegn, den døde hvalp åbner hun og ser at hans tarm system bløder, hun kalder det, Blødende Tarminfektion, men uden at kunne fortælle hvad dette skyldes? Hun udelukker at det er Parvo og Herpes.
Hun siger til os, at hvis/når endnu en hvalp dør, skal vi ligge den på køl og komme ned med den, så den kan sendes til Århus, hvor dens organer vil blive dyrket, i håb om at finde ud af hvad der sker?
Alle hvalpene får en sprøjte med binyrebakhormon/antiotika, og vores dyrlæge siger til os, at vi skal forberedes os på at vi nok mister alle :o( Jeg var helt færdig, kunne slet ikke forstå dette, og sad med tårer i øjnene hele vejen hjem, Jan sagde jeg så ud som om jeg var gået i chok, Jeg sagde til ham, Jeg kan ikke det her mere, Jeg kaster håndklædet i ringen og stopper mit opdræt, jeg var så sønderknust at jeg ikke vidste hvordan jeg skulle reagere??? :o((
Da vi kommer hjem, bliver hvalpene lagt i fødekassen under varmelampen, og vi giver dem sukkervand, erstatning og lidt Pro Kolin. Det skal lige siges at jeg lørdag morgen fodre tæven med halv af hvert foder igen, og hun spiser det gerne, da min mistanke er så stor mht ALT, at jeg nu vil se om dette har en virkning, lørdag aften, begynder de sidste 6 hvalpe at spise, selv dem vi mener ikke vil komme sig.
Glæden er stor, jeg vågner om morgenen (søndag) og kigger ned i kassen, Juuuhuuu en af hvalpene har normal afførring, som ligger på sin mor's ryg ;o) Jeg vækker Jan og siger, Juhu en hvalpene har skidt på Choko's ryg, og det er normal afførring, jeg smilte og grinte på samme tid, og derfra gik det så endelig det rigtige vej.............. Både for hvalpe og mor.
Vi siger ikke at det ER Starter foderet, men vi er nødt til at undersøge alt nu!
Ifølge de 3 prøver der er lavet på Starter foderet, vises der ikke noget?? Vi vil dog gå videre med sagen, for at se om vi kan finde årsagen til dette tragiske uheld :o(
Vi har nu 6 dejlige hvalpe i alderen 5½ uge, de trives, vokser og hygger sig, er stadig enormt på vagt overfor det mindste ved disse små puslinger. Choko lider dog stadigt over sit tab, vil faktisk tro hun har en lille fødsels depression :o( Hun forstår ikke helt hvalpenes kald, og hun kigger kun til dem, og så på os, som vil i lige hjælpe mig med hvad jeg skal gøre?) Hun hopper gerne ind til dem, når vi beder hende om det, og hun passer dem, men når de er faldet lidt til ro, så forlader hun dem igen, hun virker anderledes på os, lidt konfus og trist, vi bruger enormt meget tid på at gøre hende glad og fortælle og vise hende at hendes hvalpe er fine, og at hun er dygtig når hun er sammen med dem, hun leger nu lidt med dem, og er ved at blomstre lidt op, især når de kommer ud, så håber at hun trods alt, vil komme sig ovenpå det her?
Stort tak til vores dyrlæge som bare har været mere end fantastisk i denne stund, vi skylder hende alt :o) Hun er heldigvis selv dobermann elsker, og derfor forærer vi hende en af tævehvalpene, som hun meget glædeligt gerne vil tage imod sammen med hendes familie.........

Se gerne billeder og video af hvalpene på min profil :O))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den triste historie om Proud Danish D kuld
Kommentér på:
Den triste historie om Proud Danish D kuld

Annonce