Fies historie {{forumTopicSubject}}
Fie har vi reddet fra et hjem hvor hun slet ikke havde det godt, hun fik tæsk, fik stort set aldrig mad, kun når hun rodede i skraldespande, eller jeg var der, og gav hende mad, vand og gik ture med hende. Vand måtte hun drikke fra toilettet. Det var forfærdeligt at se på.
Men nænnede ikke at hun skulle aflives, da jeg viste at jeg ville overtage hende, så snart jeg fik muligheden. Min far kan desværre ikke tåle hunde, men da så jeg flyttede sammen med min forlovede hentede jeg hende.
Ejeren sagde til os at den som kørte hunden ned fik 500 kr, jeg sagde så at jeg hellere ville have Fie, han sagde at så kunne jeg da bare hente "køteren" men da det kom til stykket mente han det ikke alligevel, men jeg var ligeglad, Fie SKULLE være min, og reddes derfra.
Den første uge vi havde hende, turde hun ikke røre sin mad, vi prøvede alt men hun ville ikke røre det. Da hun så endelig begyndte at spise var det kun om natten. Det var en svær tid, men vi kæmpede for vores tøs. Hun var meget tynd da vi overtog hende, men det fik vi hurtigt rettet op på. Det første jeg gjorde da jeg kom hjem med hende, efter 3 timers rejse med bus og tog, som hun aldrig havde prøvet før, og derfor var noget nervøs over, var at tage hende i bad, for hun lugtede virkelig grimt.
Allerede en måned efter at vi havde overtaget hende havde vi hende med på et marked hvor vi mødte den tidligere ejers genbo, han havde set hende hver dag, men kunne ikke kende hende. Han sagde til os at hun var blevet en meget flottere hund, øjnene skinnede, hun havde taget på, halen kunne ikke stå stille, hun var glad.
De tidligere ejere har så været her en del gange, og Fie er da også glad nok for at se dem, men jeg ved også at nu har hun så meget selvtillid at INGEN skal prøve på at slå hende, for så bider hun. De har også sagt til os mange gange at de savner hende og godt kunne tænke sig at få hende igen, men det vil ALDRIG ske, for Fie kommer til at ende sine dage her hos os, det er helt sikkert.
Hun betyder så meget for mig, og har kendt hende fra hvalp af, men overtog hende først her for 1½ år siden, men alt hvad hun kan har jeg lært hende.
Mange sagde ellers at det var dumt at vi overtog hende selvom jeg altid har kendt hende, og hun altid har stolet på mig, men det er det bedste vi har gjort, hun fortjener at få et værdigt hundeliv her på sine gamle dage.
Sorry det blev lidt langt, men nu ved i hvad Fies triste historie var.
Grunden til at den ikke står på hendes profil, er at det var (desværre) min morbror som havde hende før, og da han nogengange kigger inde på mine hunde, vil jeg ikke have hele familien imod mig.
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
Forstår bare ikke hvordan du kan lade de mennesker de hunden igen??? Jeg tror nok jeg havde været så forbandet så jeg havde afbrudt kontakten med de mennesker... ;-(
jun 2008
Følger: 140 Følgere: 125 Hunde: 9 Emner: 388 Svar: 2.483
Vi ser dem meget sjældent mere, men da jeg har opnået det jeg hele tiden har ønsket og reddet Fie, vil jeg ikke gøre mig uvenner med ham.
Han har nogengange været som en ekstra far for mig, da jeg var 4 mistede de deres nyfødte datter, og der blev jeg min morbrors "reservedatter", så det ville være utrolig svært for mig at skulle droppe kontakten til ham fuldstændig.
Da der havde været lavet hærværk i vores hus, og alle vinduer var smadret, stod min morbror op kl. 2 om natten og kom ned og hjalp os, og var der i omkring 2 timer, og han skulle møde dagen kl. 06 dagen efter.
så det ville være utrolig svært for mig fuldstændig at droppe alt kontakt med ham.
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
En ting jeg ikke forstår......hvorfor skriver du ikke bare fra start at det er din morbror og at han betyder en masse for dig? Du giver os bevidst et indtryk af at det ikke er en kender særlig godt. Er der en grund til det?
Hilsen Lise.
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
En meget smuk beretning og heldigt at Fie har dig.
Jeg forstår godt at det er svært at droppe kontakten til din morbror, men kan han ikke se at han har behandlet hunden forkert ??
Jeg overtog også engang for mange år siden en schæfer fra min svoger , den var dog ikke så hårdt behandlet, som din Fie..... men hun havde det ikke godt, hun var lænkehund og sov i en ladeport i sin kæde.... var aldrig i huset..... da hun havde været her i 10 dage, kom min svoger på besøg og jeg var bange for at hun ville med ham hjem.....men nej, hun hilste stille på ham og da han gik, sad hun tæt op ad mig og ikke engang tænkte på at ville med ham...... hun havde også fundet sin lykke og endte sine dage her som en glad og dejlig hund.
Jeg synes du har gjort et godt stk. arbejde. men jeg tror nok jeg vil lade et ord falde, hvis din morbror anskaffer sig en hund igen og behandler den ligeså dårligt.
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 52
Stort knus og held og lykke til fie !!!
jun 2008
Skønheder med hjerne: Nej, desværre kan han ikke selv se at han gør noget galt, det er virkelig synd. Men han er typen som blærer sig meget, men har det hele i munden, og da han så havde Fie, var der endelig en han kunne have magten over uden at der skete noget.
Har stillet mig foran Fie mange gange, og fået ham til at stoppe,for hans kone tør ikke.
Gert: Mange tak
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 365
Forstår godt dit valg mht. din morbror, det er uden tvivl en svær situation!,,,
vil dog sige at jeg aldrig havde accepteret en sådan behandling af dyr, om det så havde været min far eller mor havde de fået samme behandling og et los i røven ud af døren. Tror ikke jeg ville kunne udsætte hunden for nogensinde at skulle se sin tidligere ejer igen når han havde behandlet hende sådan...
Men sån er vi så forskellige og det vigtigste er jo at Fie har det godt.
klem fra os.
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 20
Men flot at du fik hende:
jun 2008
Natascha: Ja, men det værste er at Fie er glad for dem, forstår ikke helt hvorfor, men skal vi nogen steder, og min morbror skal køre os med hundene, er hun meget bange, og vil ikke med.
sep 2004
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 188 Svar: 1.916
De kan hente hunden, hvis de har lyst, hvis den står i deres navn.
Desuden er det jo lovpligtigt at ha´sin hund chippet/øremærket og registreret.
jun 2008
Fies historie