{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.650 visninger | Oprettet:

Hvornår gav I hvalpene foder første gang? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Vi har huskyhvalpe, hvor tiden nærmer sig for introduktion til opblødt tørfoder.
Hvordan ved vi at de er klar? Bøgerne skriver bare mellem tredje og fjerde uge. Hvilke tegn skal vi se efter?

Vores hvalpe er meget store allerede. Da de kun er tre, har de fået rigtig meget mælk. Pigerne virker stadig tilfredse med mælken fra mor, men hannen kalder mor tilbage meget før pigerne virker sultne. Hannen er den største, og jeg tænker at mælken måske snart ikke længere er nok for ham.

Er der nogen derbved hvornår tarmsystemet og maven er parat til fast føde?

Mvh Malene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår gav I hvalpene foder første gang?
  • #2   23. aug 2011 Nu har jeg kun erfaring fra store kuld på 10-11 hvalpe...Så jeg flaskefodre næsten altid ved siden af....Jeg starter når de er mellem 2-3 uger med at putte blændet hvalpefoder i sutteflasken sammen med mælkeblandingen....De får hakket kød som håndfoder fra de er 3 uger, for der får de deres første ormekur over 3 dage i pilleform...Jeg putter den portion i det hakkede kød hver hvalp skal have, og så håndfodre jeg...Så ve jeg at alle hvalpe har fået lige netop deres ration af ormekur..... Hvis de står nogenlunde på benene nu...så kan du jo prøve med hannen og blændet hvalpefoder.....

• #3   23. aug 2011 når de ca. 3½ uge.

• #4   23. aug 2011 Omkring 3 uger gamle

• #5   23. aug 2011 Forskelligt.

Denne gang da de var 18 dage gamle.

Når de begynder at blive urolige,og ikke sove så længe ad gangen før de er vågne igen......

• #6   23. aug 2011 Ud fra jeres erfaringer lyder det i hvert fald til at hannen kunne være klar nu. De kan alle tre gå ret fint, men hannen tøffer mest rundt - ergo, han virker urolig. Mor bliver angrebet bare hun nærmer sig. Han kan endda gø når han er sulten nok smiley

• #7   23. aug 2011 Normalt har min tæve faktisk stoppet og lukket mælkebaren fordi de har fået tænderne frem og en så stor flok kan bide helt forfærdelig...
    Nu kan du jo se om han sover mere efter hvalpefoderet...Men du må jo så også være klar over, at de fremover sover mindre, og møver mere....Det kan sagtens også være, at han bare vil snakkes med...

• #8   23. aug 2011 Prøv du bare at fodre lidt ved siden af. Hvis de ikke helt er klar så ender det bare ALTSAMMEN udvendigt, ellers er det kun halvdelen.

• #9   23. aug 2011 Tænderne er brudt igennem nogle steder, så det kan også være derfor han piver mere end pigerne. Nu prøver jeg lidt vællingetynd fodergrød, og ser resultatet. Tak fordi i ville dele jeres oplevelser.

Kommentér på:
Hvornår gav I hvalpene foder første gang?

Annonce