{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grunden til falsk drægtighed
  • #1   15. jul 2011 No way!!

Det bedste "middel" mod falsk drægtighed er sterilisation. Det er derfor Kaido er steriliseret. Og det er det ebdste jeg nogensinde har gjort for den hund.

• #2   15. jul 2011 (link fjernet)

• #3   15. jul 2011 Tak! smiley

• #4   15. jul 2011 *Altså en helt naturlig tilstand. som er et større problem for ejeren end for hunden*

Hvad så hvis man har en hund, som mentalt har det elendigt 2 måneder efter løbetid? Utryg?

Så det er også noget opreklameret vrøvl???

Hyggeligt? DU synes at det er hyggeligt? Hvordan tror du HUNDEN har det?`For er det ikke hundens bedste vi skal tænke på?

• #5   15. jul 2011 Hyggeligt at have en hund i løbetid og som bliver falsk drægtig, what ?

• #6   15. jul 2011 det bestemt ikke hyggeligt at have en tæve der er falsk drægtig,min hun blev så deprimeret gad intet i et par mdr,hun var så ulukkelig,det gjorde så ondt at se hende sådan:O(( selv gala stop hjalp ikke her, så hun er osse blevet sterileret,og nu har jeg en glad pige året rundt:O)

• #7   15. jul 2011 Det kan da godt være at det er smart i en flok med vilde dyr, og de tæver der i sådanne flokke bliver falsk drægtige, de får jo også afløb for denne tilstand, når de hjælper førertæven med hvalpene.

Familiehunde får ikke på den måde udnyttet denne tilstand og ja, de bliver som Mette siger deprimerede, så jeg vil også helt klart anbefale sterilisation, det er det eneste der hjælper.

• #8   16. jul 2011 Ina -

må jeg spørge hvordan og hvorfor du synes det er hyggeligt at have en tæve med falsk drægtighed?

Jeg kan forstå grundene ude i naturen, men hvis man selv har en falsk drægtig tæve, så skylder man hende enten at give hende Galastop eller at hun bliver steriliseret.

• #10   16. jul 2011 som Ina skriver, så er den en normal tilstand, som er med til at sikre flokkens overlevelse...

synes man det er et problem, så kan man sterilisere sin tæve.... vi har kun oplevet meget lidt af det, men kender da ejer der oplever det meget voldsomt... så får tæven galastop og så er den ged barberet smiley

men det er noget vrævl at foreslå at et kuld hvalpe skulle hjælpe... hvorfor pokker skulle det da det ???

• #11   16. jul 2011 Så at ens hund har det skidt og er deprimeret og derfor har brug for ekstra opmærksomhed under en falsk drægtighed er hyggeligt?? Det syntes jeg er meget egoistisk.
    Der er så mange ting som for hunden er en del af deres natur, som vi har valgt at ændre på, for at gøre deres tilværelse bedre og nemmere, dette burde også være en af dem.
    Det at lade tæven få hvalpe er desværre en skrøne, som nogle imbicile dyrlæger desværre også tror på. Man riskikere at forstærke den falske drægtighed.

• #12   16. jul 2011 Charlotte: det er jo ikke alle tæver der bliver deprimeret ... der er nogen der bare futter rundt og noget så moar-syg smiley eller lidt mutte i det... der er hygge og nærhed da en fin løsning.

• #13   16. jul 2011 Ud fra oplægget læser jeg det som om, at vi taler falsk drægtighed når det er slemt - og der mener jeg sterilisation er det bedste.

Så er der selvfølgelig tilfælde, hvor der kun er tale om lette symptomer, og så kan hunden jo godt leve med det.
    Jeg kender selv en labradortæve der kun lagde mælk ned men ellers var glad og mentalt var som hun plejede - så er der jo ligemeget, sålænge hun har det godt.

Men at begynde at lave et kuld på sådan en hund synes jeg er et "helt hen i vejret" forslag.

• #14   16. jul 2011 hvis det hele tiden har været planen at tæven skulle i avl, så ville jeg behandle den falske drægtighed, indtil jeg fik det eller de kuld jeg ville have og så sterilisere hende bagefter.

i det tilfælde TS nævner er der jo intet nævt om hvor slemt det er ... kan være det bare er at give galastop, hvis der er mælk i patterne og så sørge for at der ikke er legetøj hun kan lege hvalpe med.

• #15   16. jul 2011 Platugler: Jeg mener bestemt heller ikke at enhver tæve der er falsk drægtig skal steriliseres, men de som får det virkeligt slemt, og det er jo op til ejeren at vurdere, kan det være en god løsning.

• #16   16. jul 2011 charlotte. jeg er helt enig med dig... er det ikke planen at tæven skal i avl, så er der i forvejen mange ting at vinde ved at sterilisere, så det vil da være en god løsning på dette problem, også

• #17   16. jul 2011 Kaido fik det elendigt. Hun havde det skidt under løbetider, men det var da 20 gange værre når hun blev falsk drægtig. Hun blev utryg, var nede i kulkælderen. Ville ingenting. Gik bare omkring oog peb med halen mellem benene. Hun lagde ikke mælk ned.

SÅ er beslutningen altså ikke så svær!! Naturlig tilstand eller ej.

• #19   18. jul 2011 Pia: hun ville ikke være til nogen hjælp for Alfatæven i en flok, når denne som den eneste i flokken, fik sine hvalpe. Jeg mener ikke det er alle tæver i flokken, der bliver falsk drægtige... men nogle af tæverne og de tager så over, når hvalpens mor ikke er til stede og er en slags tanter...

• #21   18. jul 2011 Nu har jeg så kun haft en hund, og han er altså en.. well, han.
    Så jeg har ingen personlig erfaring med det der, dog må jeg sige, at jeg er enig i, at hvis hunden får det skidt, må den steriliseres ^^

• #22   18. jul 2011 Pia: det er en biologisk viden man har.... men ved at sådan forholder det sig hos en flok... hvor man finder det på skrift ved jeg ikke...

• #23   18. jul 2011 Det dummeste man kan gøre med en tæve der bliver falsk drægtig er at lave hvalpe på hende. Min tæve blev bare dobbelt så falsk drægtig efter hun havde haft hvalpe. Virkelig slem.
    Det eneste der virkede på hende var at blive steriliseret

Kommentér på:
Grunden til falsk drægtighed

Annonce