{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Afvise hvalpekøber....... {{forumTopicSubject}}

Jeg har det helt dårligt... Vi havde et sødt ungt par som gerne ville købe en af hvores tæver, meeeeen da havde ikke lige fortalt de bor på 3. sal i odense og haved kun 35 m3 og bo på..... men de havde da en lukket altan.... og de ville måske først i det nye år flytte i hus....

jeg måtte jo sige at de ikke kunne købe en af vores og jeg var ked af det.... Den unge mand tud brølede i tlf og sagde de var helt knust..... jamen hva med at vente til de kom i deres nye hus.... det var noget de havde ventet på i flere år, jamen hva ville der ske ved at vente 6 mdr mere så.....

Phy ha jeg er ikke så god til folk der græder i tlf og så slet ikke over en hvalp de ikke har set endnu. Jeg kunne forstå dem hvis de havde været og vælge en, men sgi da ikke ud fra et billede....

Skulle bare lige af med det....

Håber i alle nyder det gode vejr....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afvise hvalpekøber.......
  • #1   11. jun 2006 ja vi vil jo kun det bedste for vores hvalpe, og som jeg sagde til ham at lige nu kunne den jo godt bæres på 3. sal, men hva med om 3 mdr..... jamen det var ikke noget problem.... men nej jeg stod fast det er jo et levende væsen vi ahr med at gøre..... så hellere beholde en selv.... ja sådan har jeg det altså..

• #2   11. jun 2006 syns også det er helt fint ingen grund til dårlig samvitighed. hvorfor få en lille hvalp hvis man vil flytte om 6 mdr. at flytte er stressene for mennesker så mon ikke også det er det for hunde.

og jo tak nyder vejret *g*

• #3   11. jun 2006 Har også afvist hvalpekøbere 2 gange for en måneds tid siden.......kan godt følge dig, det er røvubehageligt (om jeg må bruge det ord).....men jeg er glad for at jeg gjorde det nu!
    Bravo Anja....

• #4   11. jun 2006 anja - da vi købte victor boede vi også på 3 sal og havde ikke engang fundet noget nede ved jorden at bo i, men 2 ½måneder senere havde vi købt og var flyttet ind i vores rækkehus... Vi var meget opmærksomme på at være meget ude og lege med ham.. og bar ham troligt op og ned af trapperne når han skulle ned... Det kunne vi også kun fordi det var en midlertidig løsning det ved jeg godt, men har man mødt sin drømmehund er man nødt til at skabe de bedste rammer for den hurtigst muligt.
    .. Og skrev ikke det her for at give dig dårlig samtivighed.. bare for at sige at nogen mennesker finder udvejen når de står i situationen..
    Håber du finder nogle dejlige mennesker så alle dine hvalpe kan komme til kærlige hjem...

• #5   11. jun 2006 nej det er ikke sjovt men må jo tænke på vores dyr.... jeg kunne ikke selv finde på at købe en hund under de omstændigheder....

Han blev jo nok sur men ´kender ham jo ikke så kan jo være ligeglad....

• #6   11. jun 2006 Karen... ja men jeg mener bare når de MÅSKE om 6 mdr flytter i hus... ikke noget sikkert endnu, så er det ikke optimalt, jeg siger ikke de ikke ville kunne give hunden et godt liv, og havde nok også haft en anden holdning hvis de havde sagt at pr 1. okt eller 1 nov der flytter vi, men det viste de jo ikke endnu.

• #7   11. jun 2006 Karen jeg tager der ikek negativt eller noget andet og tager gerne i mod folks meninger.... smiley

• #8   11. jun 2006 hatten af for dig, Anja -

• #9   11. jun 2006 Vil altså sige at til det med at bære hunden, jeg bar da Fie op det første år smiley

Men synes det er helt fint du holder fast på dine holdninger og det må folk respektere...om de vil det eller ej *S*

• #10   11. jun 2006 Anja - Nej det er klart at du må tænke på dine hunde først og fremmest - hatten af for det lige som de andre siger... Vi havde også betydelig mere plads end deres 35 (Hvem pokker kan leve 2 mennester på så få kvm?)
    Håber du finder gode ejere til dem alle *s*

• #11   11. jun 2006 René..... hmmm på 3. sal til en lejlighed på 35 m3??????
    *gg*

• #12   11. jun 2006 Karen... ja godt det ikke er mig..... men det må folk jo selv om, og om de beslutter de vil have en hvalp et andet sted fra er jeg også lgieglad med det bliver bare ikke en af mine..... SS

• #13   11. jun 2006 Nej Anja ikke 3 sal *G*

Og har også meget mere plads end 35 kvm.

Der var slet ikke noget negativt i mit indlæg, jeg ville heller ikke have solgt på de betingelser.

• #14   11. jun 2006 René - Hvor der er vilje er der vej! .. men er enig med anja i at 35 kvm til 2 mennesker og en hund det er dælme ikke meget plads... Jeg opgav at bære Victor da han nåede de 22 kg.. han blev så pokkers lang at han ikke var til at holde hvis han sprællede og det var håbløst at se hvor jeg gik.. heldigvis var det i vores sommerferie så min kæreste bar ham de sidste par uger alle gangene *G*

• #15   11. jun 2006 jeg har prøvet en ret ubehagelig oplevelse med en jeg afviste, han blev ved i flere dage at sende nogle grove og truende sms. han var virkelig overbevist om at når man annoncerede så solgte man til alle.

• #16   11. jun 2006 René jeg tog det heller ikke negativt..... jeg viste et eller andet sted godt at du havde mere plads og at det ikke var på 3. sal.... smiley

• #17   11. jun 2006 Anja

Bor på 1 sal uden naboer (dejligt) *G* og har en børnehave i under-etagen

Men da jeg kiggede på hund, var et af kravene netop at jeg skulle kunne bære hunden op og ned også som udvokset.

• #18   11. jun 2006 ja den holdning har mange nok med at er der havlpe så er de også til at tage med hjem..... men vi har sat os nogle "minimums krav" og dem vil vi holde.... ville jo ikke ret gerne se vores hvalp skulle aflives eller vidre i systemet fordi vi ikke selv kunne leve op til kravene...

• #19   11. jun 2006 Ja og jeg tror det unge par blev lidt overrasket over at den skulle bæres op.... det var vist ikke lige med i overvejelserne......

• #20   11. jun 2006 nu nåede han aldrig at se hvor jeg boede, da bare 1 samtale i tlf var nok. man lærer jo at soterer efterhånden. og nu hvor man kan maile med folk, kan man også nemt soterer fra. læser mellem linierne.

• #21   11. jun 2006 ja man lære jo efterhånden.... det er bare også så svært for det ene par som gerne vil have en de har være her 4 gange og de er bare så nemme og snakke med og man kan virkelig se de har sat sig ind i tingene.... Jeg sagde til dem i går at det blev svært at finde købere til de andre hvalpe og de havde jo hævet standarten meget... GG

det var hun helt ked af.....

• #22   11. jun 2006 35 km2 er ikke meget plads, dog vil jeg vove at påstå at det handler om tryghed, og at man sagtens kan have en hund på 3.sal med 35km2. Det kræver gode ture, rengøringssans og tålmodighed.
    Min egen hund trives godt på 4sal. Det skal dog siges at min lejlighed er på 45km2 (uden altan), til gengæld er racen større end den pågældende.
    Du har al ret til at afvise køber i alle henseende. Jeg synes bare ikke at man skal diskriminere mellem hus og lejlighed, hvis folkene bag er sympatiske mennesker. Det lyder for mig som om køberne er det.

God dag

• #23   11. jun 2006 Hejsa Anja

Jeg synes det er godt at du står fast på dine principper.

Og kan godt forstå det med kvadratmeterne...

Jeg kan oplyse, at jeg boede på 3. sal, da jeg fik Luna. Og vi boede der det første år. Lejligheden var 69 m2, så en anden størrelse. Jeg vejer selv kun 50 kg, og kunne ikke bære Luna efter hun var rundet de 20 kg, så hun gik selv op et par trin og så bar jeg hende, og så gik hun lidt igen osv.. Men hun fejler ikke noget. Vi bor nu på 1. sal i samme opgang som tidligere.

Som sagt kan jeg forstå dig, og der er ikke noget negativt ment med denne post.

• #24   11. jun 2006 Så selvom jeg synes det er godt du står fast på dine principper, så ville jeg bare bidrage med at det godt kan lade sig gøre.

Og at hunden ikke automatisk vil få fysiske mén af at gå op og ned af trapperne...

35 m2 er måske lige i underkanten, men igen, så er det jo et spørgsmål, om hvor meget hunden bliver aktiveret udenfor..

• #25   11. jun 2006 Jonas... Ja det kan godt være men jeg kan bare ikke sælge mine hvalpe under omstændigheder som jeg ikke selv ville have hund under.... Tag det ikke negatvit.... Og ja det kan også godt være at de var gode hvalpe købere, men allerede inden han havde sagt ret meget havde de fortalt at hvis de gik fra hindanden så var det ham der skulle have hvalpen..... og så tænker jeg også lidt.... er der allerede knas eller....??? nå valget er taget og jeg har det godt med det......

• #26   11. jun 2006 Jeanette..... jeg tager det heller ikke negativt.... smiley

• #27   11. jun 2006 Enig med Jonas : Det er ikke folks boligforhold der har betydning, men folk selv. Dog tror jeg, at du Anja tog den rigtige beslutning, folk der græder over at "miste" en hvalp de ikke engang har set, er altså for følelsesladet.

• #28   11. jun 2006 God beslutning!

Kommentér på:
Afvise hvalpekøber.......

Annonce