{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

At afvise en interesseret hvalpekøber {{forumTopicSubject}}

Ja, det hører ikke lige til min hverdag. Men jeg har allerede fået henvendelser angående Biancas første kuld, om alt går vel, til sommer.

Fik en mail fra en meget sød pige, som gerne ville skrives op. Men jeg fornemmede at det jeg har som krav til mine hvalpekøbere matchede ikke lige hendes forventninger - det var vist en hyggehund hun gerne ville have. Men da Bianca er en "tophund" så skulle kommende hvalpe gerne avlsgodkendes og indgå i avlen, hvis de bliver gode. Den forklaring skrev jeg og så tilbød jeg hende at hjælpe med at finde en gårdhund til hende. Derudover skrev jeg at jeg kunne tilbyde en hvalp efter Bolette i 2009.

Er det forkert at være hjælpsom (det er ikke på grund af skyldfølelse over at måtte afvise hende til en af Biancas hvalpe) - jeg tror bare at jeg i bund og grund er meget hjælpsom.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At afvise en interesseret hvalpekøber
  • #1   4. feb 2008 Gitte... Dvs . Du vil lave udstillingspligt og avlskrav på alle hvalpene ?

• #2   4. feb 2008 Marianne, jeg vil ikke stille det som et krav, for så kan jeg juridisk komme i klemme. Men jeg har henvendelser fra andre som vil gå den vej, og det er dem jeg vil satse på.

• #3   4. feb 2008 Gitte... Helt fint, spørger bare *s* Kan godt forstå dit valg og synes det er super du henviser til et andet sted

• #4   4. feb 2008 Jeg synes også det er helt fint grundlag at afvise på, og rigtig sødt af dig at tilbyde din hjælp med at finde en anden smiley Når du laver et kuld på din superhund, er det da synd hvis de ikke kommer i ringen for at blive showet smiley

• #5   4. feb 2008 hvis du eller syntes hun var sød nok, er det da bare super at du vil hjælpe hende til at finde den rigtige hund.
    jeg er også begyndt at stille krav til mine næste hvalpe.
    Det er min Biancas første kuld og vi vil godt have i hvert tilfælde nogen af dem bedømt i udstilling. så det får de at vide når de ringer.

• #6   4. feb 2008 Det er altid iorden at afvise hvalpekøbere, der kan være mange forskellige grunde til at afvise.

En kennelejer jeg kender godt, afviste et ægtepar igår, fordi han havde en skidt "mavefornemmelse", men også fordi kennelejeren blev meget alarmeret over at det ægtepar var taget på "kennel rundfart" igår, altså de kørte fra den ene kennel til den næste, på samme dag, hvilket ikke er smart, da de små hvalpe i de forskellige kennelser jo ikke er vaccinerede, og så kunne de altså lynhurtigt sprede alverdens vira - den kennelejer jeg kender havde nær mistet en af hvalpene i sidste uge, netop ved at en uforsigtig hvalpekøber havde bragt noget "snavs" med sig.

• #7   4. feb 2008 næ det er da ikke forkert - det gør jeg også. Ved Equittas sidste kuld, blev jeg ringet op af en, der ønskede en han - jeg havde stadig en til salg. Men efterhånden som snakken gik, så slog det mig at jeg vidste hvor den helt rigtige hvalp til hende var. Alt klappede og hund blev så glad - efter et par uger, kom det pludselig en smuk buket blomster, med et sødt kort, hvor der stod en tak for hjælpen med at finde den perfekte hvalp til dem.

Hun var noget paf over at jeg heller ville henvise hende til en anden opdrætter, end selv sælge en hvalp - udelukkende fordi jeg troede at den anden hvalp passede bedre til hende. Det var enda mig der tog kontakt til den anden opdrætter og tjekkede at hvalpen var der endnu.

Det var nu en fed fornemmelse ;O)

Men gitte - regner du med at alle hvalpe i dit kuld, bliver af en kvalitet som skal vidre i avl ... så heldig er vi sørme ikke i vores race ;O) en - max to, komme i avl - hvis man er heldig

• #8   4. feb 2008 Bestemt ikke... Som sælger har man ret til også at vælge de mennesker der køber ens hunde... Så må de tage hjælpen eller lade være...

• #9   4. feb 2008 Platugler... Ja 2 champ er bestemt ikke ensbetydende med at hvalpene bliver champ..

• #10   4. feb 2008 Jamen Gitte da,fordi du har en supergod hundemor,er det altså ikke sikkert her i denne hundeverden,at du udelukkende får champ.
    Og kommer der evt. en med fejl,e.lign. kunne det måske være rart.at have et godt hjem,hvor den bliver værdsat,afligevel.

• #11   4. feb 2008 Men bare det var sådan: At en super tæve,KUN giver super hvalpe. Men det altså levende dyr-så et HELT super,det er altså sjældent.
    Held og lykke til sommer.

• #12   4. feb 2008 Nej, jeg regner da ikke med at alle i kuldet bliver super hunde - men jeg synes jeg har gjort et godt forarbejde.

Så er resten op til genetikken. Der kan jeg ikke gøre noget, for spå det kan jeg ikke. Men her er vi jo i samme båd, vi går efter det vi tror på.

Men da hvalpene sælges som 8 uger gamle, så er det jo svært at se hvad de bliver til - men der er jo ingen grund til at sælge til en som bare gerne vil have en sofahund.

Godt nok er jeg ny (i denne race), men jeg er ikke så blåøjet at jeg tror at jeg kun kan lave super avl - men jeg vil i hvert fald bestræbe mig på at gøre det så godt jeg kan, gerne med råd og vejledning fra andre.

• #13   4. feb 2008 tja - jeg er da glad for at der også er køber til sofahundene - alt andet vil jeg mener er at sætte folk falske forhåbninger i folk. Når de er 8 uger vil der da være nogen du kan sige, ikke har så stor sansynlighed, for at blive super udstillingshunde og så ville det jo være dejligt at have en køber som hende her. Der kunne jo komme en med haleknæk, tandfejl eller andet

• #14   4. feb 2008 At sælge: Bare til sofahund.
    Jeg har nu 8 på venteliste,her til prinsesens sidte kuld,og jeg må sige,at jeg vejer altså et godt hjem,højere,end folk,som "bare" skal udstille.
    Det er jo der hundene skal være til daglig,altså,i familien.
    Men sådan,er vi jo så forskellige.
    Jeg gad da også,at Prinsessen udelukkeende,fik 7-8 supergode hvalpe.Men her i huset,er de alle GULDKLUMPER. Kan jeg da bare tage 2 fra,ja,så er jeg tilfreds. Der er jo immervæk,mange individer indblandet.

• #15   4. feb 2008 Viv - det er også altid hjemmet, vi vælger efter. Men syntes også det er vigtigt at få hvalpene bedømt, især her med Biancas første kuld. jeg kan ikke forvente hun får mere end 3 hvalpe, så ville gerne have dem alle bedømt en gang som unghund og en gang som voksen. selvfølgelig med det forbehold at de også skal ligne en udstillingshund.

for øvrigt, var det dig der var ude at gå mellem Solbjerg og Gjesing i Lørdags

• #16   4. feb 2008 Connie.
    Jaaaaa,hvi du så en,med 5 gårdhunde,å var det nok mi. Hvor var du.??????

• #17   4. feb 2008 Ja, vi ser på tingene forskelligt. Jeg skal da ikke afvise at jeg må revurdere min opfattelse hen ad vejen.

Jeg har ikke sagt at jeg vil sælge dem som udstillings-/avlshunde, men håber da, at hvis en eller 2 bliver gode, at de kan komme ind i avlen. Det er vel derfor man opdrætter hunde.

Selvfølgelig tilsidesætter jeg ikke det som familien kan tilbyde hunden i dagligdagen, nemlig at være en del af familien, sådan som mine 4 er.

Bare lige for at få det på plads.

• #18   4. feb 2008 Viv vi kom kørende i hvid varevogn og nåede lige at se en skikkelse der passede til dig + 5 gårdhunde hvoraf den ene lignede Tjalfe

• #19   4. feb 2008 Connie.
    Nå ja,vi gik den lange,dv. rundt om Hvolbæk,små 11 km. Du kan da godt lige dytte næste gang,ik????

• #20   4. feb 2008 det gør vi

Kommentér på:
At afvise en interesseret hvalpekøber

Annonce