Træningsråd ? Træningsråd ?
Hejsa.
Vi har været så heldige og "få" den dejligste søde hvalp. Men mangler træningsråd mm. Vi har aldrig før haft en mini-hund, og kan se at der er meget der er anderledes.
Vi oplever at hun er MEGET forsigtig med fremmede, spec. mænd - er det normalt?
Vi oplever at hun gerne vil ind på børnenes værelser og tisse og "prutte" - hvad skal vi gøre.
Vi oplever at hun i glad leg (TIT) bider pigerne, hvorfor vi ind i mellem giver hende en blød mundkurv på i 5-10 min bagefter (rådet af dyrlægen), nogen der har andre gode ideer??
Vi har svært ved at få hende til at komme hen til os, når vi er ude i det fri - er det normalt?
Vi vil gerne (engang) have 2-3 kuld hvalpe med hende, hvad er den optimale alder til det første?
Sorry det lyder som om vi er dumme, men vi vil bare forsøge og få vores nye familiemedlem til at have de optimale betingelser *S* vi er jo vilde med hende.
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 17
Bella er fra d. 7 november. og er derfor vel en "stor" hvalp nu?
Mht. det med værelserne, så holder vi altid dørende lukket ind til den afdeling med værelser, og det er derfor kun når hun kan se sit snit til at løbe derind (imellem benene på ungerne mm.) men det er HVER gang hun laver ulykker, når hun endelig kommer derind.
Mht. mundkurven, så er det fordi at pigerne bliver frygtelig kede af det, og de ikke vil skølde hende ud - det var efter at have set hende med børnene at dyrlægen sagde god for mundkurven, men selvfølgelig kun 5-10 min efter. ( oftest ryger den af efter 2-3 min).
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
jun 2011
Det er lidt af en omvæltning med sådan et nyt medlem af familien, og underligt nok, så føler man sig faktisk lige så hjælpeløs - som dengang man fik sit første barn og ikke vidste en dyt *G*
Sjovt nok så vil hun kun lege vilde lege, og hun forstår ikke hvordan man leger stille, også derfor jeg søger legekammararter til hende, for måske at få hende til at "falde ned".
Desværre har jeg ikke haft held med at finde mini-hunde træningshold i nærheden af hvor vi bor.
feb 2006
Jeg tvivler på, at hundeleg vil lære hende at lege stille med mennesker. Lær dine børn, at når hun bliver for vild, så slutter legen
jun 2011
Vi bor tæt på Randers. Bella er Papillion på nu ca. 3 kg.
Jeg tror ikke det duer med større hunde, hun er vandvittigt bange for fremmede, og det er helt sindsygt så bange hun er for andre hunde.
Måske det er fordi hun opvoksede (som vild) i et hus ved en ældre dame, og hendes mange andre hunde.
Hun havde tæverne og hvalpene ca. 20-25 stk i stuerne, og knap 20 hanhunde ovre i en stald.
De fleste andre hvalpe ar totalt vilde, og vores Bella, var den eneste vi kunne komme til og hilse på, uden at jagte og fange med net!!
Men vi har endt ud med en dejlig lille - men måske nok spec. hund.
feb 2006
Og undskyld jeg spørger, jeg mener det virkelig ikke som en provokation, men hvad tænkte I på at købe hund fra sådan et sted?
jun 2011
Jeg ved ikke hvordan du selv ville have det når du så de hunde??
Men jeg havde bare lyst til at "redde" dem alle sammen, mit hjerte flyder over når jeg ser sådan noget. Jeg har desværre ikke økonomi til at købe flere end vores lille stjerne. men jeg vælger dog at tro på at jeg har gjort en smule.
Det skal dog tilføjes at sølgerne, havde helt styr på stamtavlerme. og at de fik det gode hundemad, samt tilsyn af dyrlæge til nyfødte hvalpe, hun magter bare ikke alle de hunde hun har, og derfor vil hun vist også til og stoppe med at avle.
Tak for dit link, jeg vil forsøge og kontakte foreningen, for om de har et hold til os.
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 206
Jeg bor også i Randers området.
Jeg træner ved Helene hos Hund med Glæde i Øster Bjerregrav.
Hun er super-dygtig til hunde i alle størrelser.
Desuden har hun legestue 2 gange om ugen, hvor man kan komme og lege med andre hunde i samme størrelse.
Du kan læse mere på www.hundmedglaede.dk
jun 2011
Det lyder spændene, og også et tidspunkt hvor ungerne kan komme med.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
Men måske nogen kan give mig en god forklaring?
jun 2011
Jeg vil ikke til og have hvalpe nu - jeg er bare ikke bekendt med små hunde - og spørger bare om nogen ved noget om det???
Er der forbud om at spørge folk om viden ????
Jeg troede at det netop var det dette forum bla. var til ????
jun 2011
Jeg har ikke sagt hun er utryg - der er stor forskel på utryg og forsigtig !!!
Det er jo trods alt en hvalp!
jun 2011
Hvorfor er det sådan ???
Det er da overhovedet ikke et særligt hyggeligt sted med al,den kritik.
Nu har jeg været her 24 timer (ca.) og det er væltet ind med kritik - hvor er den menneskelige forståelse for usikkerhed for teknik mm. ????????
Håber det et tilladt at undre sig?
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.826
Jeg ville da mene at det du beskriver, er en utryg hvalp, som så bliver forsigtig
jan 2005
Du må bestemt ikke fortolke mit indlæg som kritik
Man skal ikke hoppe på at de ikke vil avle mere, det er blot for at få folk til at hoppe i fælden
jun 2011
Der er ski stor foreskel på usikker og utryg !!!
Jeg har en dejlig glad og tryg lille hvalp, der er lige som hun skal være til daglig - men ja hun er usikker med fremmede.
Egentligt ser jeg det ikke specielt negativt, da jeg lægger mest vægt hvordan hun har det i det daglige.
Jeg er mere vand til att formulere mig omkring børn, og hvis man i de kredse formulere usikker og utryg - så er der STOR foreskel.
Hvad er foreskellen når det drejer sig om hunde ??????????
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Synes du selv at det var et super godt sted at købe hund fra?
*SynesMåske det er fordi hun opvoksede (som vild) i et hus ved en ældre dame, og hendes mange andre hunde.
Hun havde tæverne og hvalpene ca. 20-25 stk i stuerne, og knap 20 hanhunde ovre i en stald.
De fleste andre hvalpe ar totalt vilde, og vores Bella, var den eneste vi kunne komme til og hilse på, uden at jagte og fange med net!!*
Må andre så ikke være kritiske?
jun 2011
Jeg syntes faktisk det er vildt usympatisk med al den kritik.
Jeg fortalte kun om hendes opvækst for at forklare hvordan hun er - altså lidt usikker med fremmede.
Det er jo slet ikke det jeg spurte om - og ja jeg bryder mig IKKE om den vildt kritiske tone folk antager over for altting herinde.
Hvor er hjertevarmen blevet af.
Jeg er MEGET glad for vores lille hund. Og det er virkeligt ufatteligt at man skal prøve og dyrke en dårlig stemning - ikke nogen specielt venlig modtagelse af en ny (altså mig!).
jun 2011
Så derfor - stop med at svare mig i denne tråd - det er virkeligt frygteligt med den kritiske og nedværdigende tone i anvender
( nogle få søde undtaget - og i er selvfølgelig ikke medregnet i denne besked).
jan 2005
Du skriver jo lige præcist at hun er usikker overfor fremmede dvs. utryg?? Skal vi nu begynde på alle mulige ordspil?
Du kan ikke forvente i et debatforum, at alle bare stryger dig med hårene og er enig i dine holdninger, thats life, men udover det, synes jeg nu at jeg har holdt en pæn tone i mine indlæg, og det nærmere er dig der svarer mig igen med en uhøflig tone?
Hvis andre ikke må snakke med store bogstaver til dig, fordi at de ikke er enige med dig, hvorfor må du så til de folk du ikke er enig med??
maj 2008
<b> Jeg er mere vand til att formulere mig omkring børn, og hvis man i de kredse formulere usikker og utryg - så er der STOR foreskel.
Hvad er foreskellen når det drejer sig om hunde ?????????? </b>
Hvad forskellen er på børn og hunde?
Jamen, det skal jeg da gerne besvare, - undrer mig egentlig over, at en person, som arbejder med børn i det daglige kan stille det spørgsmål, men here goes.......
Vi AVLER på hunde til at kunne begå sig i bedst muligt, og med mindre man hedder Hitler, så "avler" vi ikke på mennesker.
Mod er en kunstig ting, som avles ind i hundene,....eller i mange tilfælde ud af dem.
Langt de fleste adfærdsproblemer opstår fordi hunden er for usikker. Specielt i hvalpealderen kan man se, hvad en hund indeholder inden den er blevet påvirket for for meget i den ene eller anden retning.
INGEN race har nødigt at være usikre, - og hvalpe bør være frimodige og nysgerrige, - ellers er der noget galt.
At mange avler på revl og krat således at man hyppigere og hyppigere støder ind i hvalpe, som netop møder fremmede ting og mennesker i deres omgivelser med frygt, usikkerhed og mistro bliver det ikke normalt eller mere gouterbart af.
Og en hvalp bør altså ikke være "MEGET forsigtig med fremmede".
Jeg kan kun gå ud fra det, du selv vælger at skrive, - og du vælger at skrive "MEGET forsigtig".
maj 2008
<b> Der er ski stor foreskel på usikker og utryg !!! </b>
Hvilken?
Og hvis en hund er "MEGET forsigtig", så er den vel "mere forsigtig" end hvis den bare blev beskrevet som "forsigtig" ( - hvilket den jo altså så ikke er).
jun 2011
Også selvom jeg ikke arbejder med børn - har bare nogle selv.
Jeg mente faktisk bare omkring formulering, og måden at man "snakker" til hinanden i sådan et forum.
jan 2005
Træningsråd ?