{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Hvalpe 1-2-3 ?... {{forumTopicSubject}}

hej derude.

Så har min far´s tæve fået hvalpe og vi er ikke helt enige om reglerne ang. hvalpesalg.

Har læst herinde et sted at hvalpene SKAL ved lov være chippet inden salg, er dette rigtigt og er der evt. et link?

Hvornår skal de have deres første vaccination?

Derudover vil jeg gerne høre de almene "does and dont" når man har hvalpe i huset fra jer der avler og har forstanden ang. hvalpeopdræt, da dette er deres første kuld og jeg selv ikke aner meget om emnet udover hvad man kan læse sig til i hundebogen og så den sunde fornuft smiley

alle link ang. emnet er velkomne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe 1-2-3 ?...
  • #1   25. apr 2011 Ifølge den "nye" hundelov skal hvalpe være mærket (chip eller tatoo) inden de er 8 uger -du kan læse hele hundeloven på retsinformation.dk

    Hvornår første vacc gives er der vidst delte meninger om. Nogen siger 8 uger, andre venter til de er 12 uger.

    Og så skal de gerne have ormekure.


  • #2   25. apr 2011 Michelle : tak, der vi jeg gå ind og læse lidt mere og evt. linke siden til min far.

    Justitia: Som nævnt er det ikke mit avl, jeg er bare blevet nysgerrig på dette punkt efter at se de 7 små vapser ude i deres hus. Alt snak om selve parringen/avlen er ligegyldigt på dette punkt da hvalpene jo er kommet til verden - min egen mening om avl holder jeg også for mig selv da jeg har en anden mening end min fader.
    Ang. Test så ved jeg at tæven er passet med alt men hvilk test der evt. er taget ved jeg ikke med sikkerhed, mener dog hendes HD er tjekket men er ikke sikker på dette punkt da det ikke var samtaleemnet ved besøget.

    Dyrlægen hr bare fortalt min fader at alt der skulle gives inden salg var ormekur og dette undrede mig meget..

    Andre råd om hvalpene igennem opvæksten indtil de 8-10 uger og link derom modtages gerne. ( Her tænkes på de lidt specielle råd og ikke det man kan læe sig til ang. øjne, sanser, udvikling osv.)



  • #3   26. apr 2011 Fra uge 3 tilbydes hvalpene fast føde, dvs hvalpefoder evt tilsat vand og blendet eller a38 eller modermælkserstatning.

    Et godt link ang pasning og pleje kan du se her (link fjernet)

    Hvalpene skal chippes inden de er 8 uger, dvs inden salg, husk ormekur.

    Absolutte does not er at lade hvalpene vokse op i en stals eller hundegård især den vigtige prægningspriode kræver meget af avleren.
    Endnu et aber dabei er at hvalpene forhåbentlig ikke er af racer som ville kunne komme til at ligne nogen af de forbudte hunde.


  • #4   26. apr 2011 (link fjernet)

  • #5   26. apr 2011 Vivi: tak for link - det vil jeg lige ringe og sige videre.

    Der er tale om jagthunde og køkkenopdræt.


  • #6   26. apr 2011 selvom det er køkken opdræt og foretages af en privat person så er der ansvar overfor købelov vedr. medfødte og arvelige fejl og køber HAR 2 års reklamationsret/garanti på en hundehvalp. også overfor hundelov, dyreværnslov, politivedtægter har opdrætter reelt ansvar og skal følge disse. Hvis han sælger dem som værende jagtanvendlige så hæfter han også overfor købeloven vedr. duligheden og evt. skudrædhed og kan derfor være udsat for at køber kan forlange penge tilbage.

Kommentér på:
Hvalpe 1-2-3 ?...

Annonce