1.178 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

ville man kunne? (listehunde) ville man kunne? (listehunde)

jeg sidder lidt og tænker om man kunne indføre en lov omkring de listehunde at dem der ikke var tavle på var lovlige og blandinger med disse racer var ulovlige, tænker at man på den måde kunne komme uovervejde alv til livs så ikke noget dårligt blev blandet med noget endnu dårligere...

håber i forstår mit spørgsmål?

men så kommer problemet med hvordan man kunne bevise hvad den er blandet af?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ville man kunne? (listehunde)
  • #1   23. mar 2011 En sådan lov vil være svær at administrer og samtidig vil den bliver svær at få igennem grundet den nye igangsatte hundelov

• #2   23. mar 2011 Undskyld jeg lige blander mig i den tråd... Men nu har jeg hørt udtrykket "listehund" mange gange og har prøvet at google det uden held... Er måske lidt udvidende, men hvad er en listehund? smiley

• #3   23. mar 2011 Det ville aldrig kunne gå. I stedet burde dem der var tavle på, være lovlige.
    Hvis der ikke er tavle på hunden, ved man jo ikke om den er ægte.
    Som loven er nu, rammer den ene og alene de seriøse opdrætter/ hundeejer der har sørget for at have hunde med tavle på og som har lavet et enormt stykke arbejde op gennem årene.
    Dem der avlede uden tavle før, avler lystigt videre..........

• #4   23. mar 2011 kunne man så feks gøre sådan at derfra man køber hund skulle skrive at hunden var blandet med det og det? ville ansvaret så ikke ligge hos avler så ikke køber kommer i klemme og tror at de har købt en lovlig hund

• #5   23. mar 2011 Lone : En listehund, er en af de 13 hunderacer ( og blandinger heraf ) som regeringen har gjort ulovlige at købe/sælge/viderformidle/ avle siden sidste år.

• #6   23. mar 2011 lone liste hunde er de hunde regeringen har påbudt at de skal have mundkurv på...

lea, som jeg forstår det burde man så at alle de hunde der ikke var tavler på burde gå med mundkurv på?

for det brænder seriøst i mit hjerte at dem der laver en seriøs avl og prøver at gøre noget godt for racen egentligt bliver straffet

• #7   23. mar 2011 Madmor: Hvis man køber en cykel brug, kan man også få sælger til at skrive under på at den ikke er stjålet- det fraskriver ikke køberen for straf.
    Nej- tavle på hundene, så er der ingen tvivl.

• #8   23. mar 2011 okay troed bare at man på den måde kunne stille evt avler til ansvar.

• #9   23. mar 2011 Madmor: I min (lille) verden, burde al avl uden tavle ( fra en godkendt klub) være ulovlig.
    Jo, man kan jo godt sige at alle hunde uden tavle skulle ha mundkurv på. Men i forvejen synes jeg slet ikke at listehundene skal have mundkurv på- bare fordi nogle enkelte hunde har skabt frygt og rædsel, skal det bestemt ikke gå udover alle i den race.
    Vi kan ende op med at alle racer over et vist mål skal til at bære mundkurv.
    Jeg har jo schæferhunde og jeg hører desværre ind i mellem om overfald beget af netop "min" race. Det er s ofte hunde der hverken har gået til træning, har papir og som er havnet hos de forkerte slags mennesker der ikke aner hvad de har med at gøre

• #10   23. mar 2011 lea tusind tak for dit svar.

tror du at det ville fungere at hvis man indførte hundekørekort at man så kun måtte sælge til folk med kørekort?
    og i så fald ville kørekortet kunne fungere

• #11   23. mar 2011 Ah okay. Tak for svar

• #12   23. mar 2011 Madmor, hvem skulle kontrollere alle de private, der sælger hvalpe, og alle de hunde, der videreformidles.

Ved de hvalpe, der sælges med stamtavle, ville det være nemt at kontrollere om ny ejer lever op til kravet om hundekørekort. Det kunne gøres i forb. med ejerskifte hos stambogsførende organisation. Men hvad med alle hundene uden stamtavle ?
    Selv om det umiddelbart lyder fornuftigt, tror jeg det ville ramme de forkerte.

• #13   23. mar 2011 jeg synes det mest perfekte ville være hvis hunde uden stamtavle blev forbudt! i stedet for at ramme seriøse avlere, der godt et kæmpe stykke arbejde for at avle det agressive ud af de ramte racer.

det ville også begrænse antallet af hunde der havnede i den kedelige situation at ejeren *pludselig* ikke havde tid til den!
    Og det ville nok også gøre at der ikke sad en masse halvstore hvalpe på denblåavis og ventede mere eller mindre forgæves på et hjem.

dem der hælder til blandingshunde, ville på sin vis stadig kunne få dette, da flere og flere blandinger, som f.eks. labradoodle, bliver godkendte racer.

• #14   23. mar 2011 Lene det ved jeg ærlig talt ikke...

Jeg syns det er et interesant emne, men den vej som det fører så rammer det avlerne men hvis det skulle gå den anden vej så ville dem der gerne vil have blandingshunde blive ramt, der er desværre nogen der bliver ramt uanset hvordan man vender og drejer den, det er rigtig kedeligt...

Kommentér på:
ville man kunne? (listehunde)

Annonce