ville man kunne? (listehunde) ville man kunne? (listehunde)
jeg sidder lidt og tænker om man kunne indføre en lov omkring de listehunde at dem der ikke var tavle på var lovlige og blandinger med disse racer var ulovlige, tænker at man på den måde kunne komme uovervejde alv til livs så ikke noget dårligt blev blandet med noget endnu dårligere...
håber i forstår mit spørgsmål?
men så kommer problemet med hvordan man kunne bevise hvad den er blandet af?
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 138
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Hvis der ikke er tavle på hunden, ved man jo ikke om den er ægte.
Som loven er nu, rammer den ene og alene de seriøse opdrætter/ hundeejer der har sørget for at have hunde med tavle på og som har lavet et enormt stykke arbejde op gennem årene.
Dem der avlede uden tavle før, avler lystigt videre..........
jan 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 229
aug 2008
jan 2006
lea, som jeg forstår det burde man så at alle de hunde der ikke var tavler på burde gå med mundkurv på?
for det brænder seriøst i mit hjerte at dem der laver en seriøs avl og prøver at gøre noget godt for racen egentligt bliver straffet
aug 2008
Nej- tavle på hundene, så er der ingen tvivl.
jan 2006
aug 2008
Jo, man kan jo godt sige at alle hunde uden tavle skulle ha mundkurv på. Men i forvejen synes jeg slet ikke at listehundene skal have mundkurv på- bare fordi nogle enkelte hunde har skabt frygt og rædsel, skal det bestemt ikke gå udover alle i den race.
Vi kan ende op med at alle racer over et vist mål skal til at bære mundkurv.
Jeg har jo schæferhunde og jeg hører desværre ind i mellem om overfald beget af netop "min" race. Det er s ofte hunde der hverken har gået til træning, har papir og som er havnet hos de forkerte slags mennesker der ikke aner hvad de har med at gøre
jan 2006
tror du at det ville fungere at hvis man indførte hundekørekort at man så kun måtte sælge til folk med kørekort?
og i så fald ville kørekortet kunne fungere
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 138
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.479
Ved de hvalpe, der sælges med stamtavle, ville det være nemt at kontrollere om ny ejer lever op til kravet om hundekørekort. Det kunne gøres i forb. med ejerskifte hos stambogsførende organisation. Men hvad med alle hundene uden stamtavle ?
Selv om det umiddelbart lyder fornuftigt, tror jeg det ville ramme de forkerte.
mar 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 85
det ville også begrænse antallet af hunde der havnede i den kedelige situation at ejeren *pludselig* ikke havde tid til den!
Og det ville nok også gøre at der ikke sad en masse halvstore hvalpe på denblåavis og ventede mere eller mindre forgæves på et hjem.
dem der hælder til blandingshunde, ville på sin vis stadig kunne få dette, da flere og flere blandinger, som f.eks. labradoodle, bliver godkendte racer.
jan 2006
Jeg syns det er et interesant emne, men den vej som det fører så rammer det avlerne men hvis det skulle gå den anden vej så ville dem der gerne vil have blandingshunde blive ramt, der er desværre nogen der bliver ramt uanset hvordan man vender og drejer den, det er rigtig kedeligt...
ville man kunne? (listehunde)