{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Ny {{forumTopicSubject}}

Hej alle lidelsesfæller.
Jeg er ny herinde på hundegalleri.
Min mand og jeg har en lille kvalitetsopdræt af Sealyham Terrier (temmelig sjælden) og dette forum er hvad jeg kan se mægtig godt.
Jeg glæder mig meget til at udveksle erfaringer - både positive og negative. Har vores skønne Clara liggende ved mine fødder og håber der er bonus. Hun blev parret for en uge siden og er bare ikke sig selv. Det er hendes første kuld så det er super spændende.
Mine profilbilleder skal nok blive opdateret og antallet ligeså. Har dog lige en 5 mdr dreng liggende på skødet - det sætter lidt grænser smiley
Vi skrives ved.....

Louise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny
  • #2   3. mar 2011 velkommen til
    sealyham sikken en dejlig race
    da jeg var barn skulle vi have sådan en hvalp med fra london til nogle mennesker i DK (min mor var meget aktiv i hunde verdenen med opdræt af to andre terrier racer)
    min far var stik tosset da han ikke var blevet informeret, men vi blev helt vilde med ham og vi tudede alle sammen da vi skulle aflevere ham til hans familie smiley

    håber du bliver glad for at være her


  • #3   3. mar 2011 Velkommen til.
    Her er rigtig hyggeligt, men bølgerne kan sandelig også gå højt. Jeg håber ikke det vil afskrække dig :o) Og held og lykke med parringen ;o)


  • #4   3. mar 2011 velkommen, du skal nok få nogle sjove og lærerige oplevelser herinde *S*

  • #5   3. mar 2011 velkommen til og al held og lykke til med hvalpene smiley

  • #6   3. mar 2011 Velkommen til.

  • #7   3. mar 2011 Tak skal I have smiley
    Jeg kan godt se at der altid er nogle som er af "anden" mening, men jeg er bredskuldret - i dén grad terriermenneske smiley
    Jeg har udstillet siden vi fik vores første Kerry Blue Terrier i '92 så jeg kender hundefolk.
    Ja Sealyen er en skøn og god race, der heldigvis ikke er blevet modehund, men det ville være rart at kunne sælge hvalpene, men vi har plads så det gør ikke noget at de bliver ½-1 år før. Kunne jo også være man beholdte 1 - det sker.......
    Kig gerne på vores hjemmeside:-)


  • #8   3. mar 2011 De er ruhårede med dobbeltpels som andre trimmeracer. Dog har de lidt blødere islæt i forhold til Cairn, Ruh fox osv. Jeg klipper i spejlet, på halsen of indersiden af ørerne samt hos hannerne også i lysken og på skaftet samt foran penisåbningen.
    Men klart en trimmerace og meget smudsafvisende :-))
    I øvrigt er det en stor hund i lille indpaknng. Den er ikke så "hektisk" som terrierne er flest. En rolig velafbalanceret hund der ikke bare står og gøer men kan selvfølgelig tændes - det er en terrier smiley


  • #9   3. mar 2011 Lena
    kerryen skal mig bekendt også trimmes ikke klippes


  • #10   3. mar 2011 Kerrien skal klart klippes. Den har ét pelslag som Bedlington, Softcoated, puddel osv. Det ville være dyreplageri at trimme ;-))

  • #11   3. mar 2011 louise
    nå der tog jeg så fejl, vi har haft airedale og norwich som jo begge er trimmehunde smiley


  • #12   3. mar 2011 Det er der ikke noget at sige til at du gjorde. Det er sjældne racer og som udgangspunkt skal Terrierne jo trimmes. Jeg er bare imponeret og glad over at der er nogle der kender dem :-))

  • #13   3. mar 2011 Louise
    jeg mente at kunne huske at kerryen havde pels mere som en airedale, men kan godt se når jeg kigger billeder nu at den er mere krøllet i det smiley


  • #14   3. mar 2011 Lena: Ja de er lidt store, nu du siger det. Nok derfor jeg faldt for hende;-) For med en anden trim i hovedet, ville hun nemt kunne forveksles.

  • #15   3. mar 2011 Velkommen til!

  • #16   3. mar 2011 Lena: Jep vi har et Russisk får smiley Tog hende hjem fra Novosibirsk da der manglede nyt blod her i DK og et andet temperament. Hun er udstillet med mægtig fine resultater og skulle også have været parret. Hanhund valgt osv men vi sprang fra. Det har været annonceret på vores hjememside længe men ingen interesserede. Jeg laver altså ikke hvalpe bare for at lave hvalpe så det bliver ikke vores tæve der giver noget nyt herhjemme. Hun bor i øvrigt hos mine forældre. Hun var det eneste de ønskede da deres gamle Kerry døde og da vi ikke udstiller hende mere og ikke vil avle, så skulle hun da bare møgfokæles - ikke at vores egne hunde er det - men på en anden måde. Måske jeg skulle oprette hende herinde. Der er vist ikke andre Bedlingtons!

  • #17   3. mar 2011 Nej hvor verden dog er lille.
    Ja det er drønærgerligt. "problemet" er at vi ikke opdrætter Bedlingtons og derfor nødig vil "brænde" inde med usolgte hvalpe. Sealyerne kan vi jo udstille og siden sælge til andre opdrættere. Vores Bedlingtontæve er bærer af kobbertoxicose. Dette gør hende jo absolut ikke til en dårligere hund men hun skal jo parres med en Clear. Dette er ikke et problem men problemet ligger i at vi risikerer at stå med 6 hanhvalpe som alle er bærere og dem vil vi aldrig kunne få solgt. Selvfølgelig kunne vi også ende op med 6 clear tæver.....
    I øvrigt synes jeg hun døjer meget med svamp i ører og på poter og trods gentagne behandlinger er det bare ikke lykkedes at slå det ned. Det gider jeg ikke avle videre på. Det skal evt kommende ejere ikke døje med hvis jeg kan undgå det. Men hendes temperament kan der ikke sættes en finger på i forhold til så mange andre Bedlingtons. Men sundhed er altså også rigtig vigtigt smiley


  • #19   3. mar 2011 Tak :-))))
    Jeg synes vi skylder vores dyr at være seriøse.
    I øvrigt Lena: Hvis Olgas morfar ligner en Sealy - så skal han da være dyrere ha ha :-))))


Kommentér på:
Ny

Annonce